|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 27 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Felicja, Teofil, Zyta
|
|
|
|
|
|
|
|
Z prac Prezydium Sekcji Krajowej Kolejarzy | |
[ 2002-07-26 ] |
1 lipca br. obradowało w Warszawie Prezydium Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność". Jedną z najważniejszych spraw jakie były omawiane był wciąż nie uregulowany sposób finansowania struktur Sekcji, to jest Okręgowych Sekcji Kolejarzy i Sekcji Zawodowych. Sprawa zaś jest o tyle ważna, bo nie tylko budzi ona niepotrzebne emocje, ale również utrudnia działalność wspomnianych wyżej struktur.
Dyskusja podczas posiedzenia Prezydium była burzliwa, i trudno się zresztą temu dziwić, bo sprawy finansowe z zasady budzą emocje.
Dyskutowano - i to też nie bez emocji - nad koniecznością [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2007-01-19 ] |
Maj 2006 r.
Część 13
2.8. Jednolity system taryfowy i koordynacja rozkładów jazdy w przewozach pasażerskich
Jak dotychczas, pozostaje nierozwiązany problem integracji taryfowej i rozkładów jazdy w miejscach przesiadek z pociągu na pociąg. Sytuacja taka powoduje znaczne utrudnienia podróżnym korzystającym z więcej niż jednego przewoźnika kolejowego i w konsekwencji może stanowić jedną z przyczyn rezygnacji z podróży koleją, co przekłada się na spadek przewozów i pogorszenie sytuacji finansowej przewoźników.
Dlatego niezbędne są prawno - legislacyjne środki dla uregulowania sytuacji i [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-03-31 ] |
Z dniem 6 września 2005 roku przeniesiono sto procent udziałów „Farmacji Kolejowej” z PKP SA na inwestora, którym został Śląski Cefarm. Nastąpiło to po wielu długich i burzliwych negocjacjach. W wyniku tego przeniesienia z dniem 1 stycznia 2006 roku „Farmacja Kolejowa” przestała być członkiem Związku Pracodawców Kolejowych, przez co w spółce przestał obowiązywać Ponadzakładowy Układ Zbiorowy Pracy. W ten sposób emeryci i renciści tej spółki utracili prawo do ulgowych świadczeń przejazdowych.
Tu należy dodać, że te kwestie zostały podczas negocjacji zapomniane i w ogóle [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-08-08 ] |
Grupa miłośników kolarstwa trenująca i uprawiająca amatorsko ten sport w Tarnowskim Klubie "Sokół", postanowiła udać się na rowerową pielgrzymkę do Fatimy. Inicjatorem tej liczącej 4022 km wyprawy jest Waldek Dynowski, pracownik Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie. Uczestników wyprawy jest siedmiu: Janusz Ciochoń, Waldemar Dynowski, Jerzy Kostrzewa, Paweł Nędzka, Włodzimierz Nędzka, Bogdan Wolnik, Przemysław Wolnik.
W sobotę 12 lipca rano spotkali się w bazylice katedralnej na mszy św., którą odprawił ks. Tadeusz Piwowarski (organizator wielu pielgrzymek rowerowych do [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2002-08-16 ] |
Dzwonię, gdyż jestem ciekaw, czy prezes Męclewski czuje się odpowiedzialny za słowa. Na spotkaniu w dniu 1 lipca br. w SKK kategorycznie stwierdził, że trzeba: "wstrzymać wszystkie ruchy reorganizacyjne, również i te oddziały w PLK-a". Natomiast 1 lipca zaczęły one funkcjonować. Czy, aby w PKP nie ma dwuwładzy? Zarząd PKP S.A. swoje, a Zarząd PLK S.A. swoje. Nasuwa się więc pytanie: kto tu rządzi?
Nareszcie mamy "upragnione" zmiany w Kodeksie pracy. Płacenie za nadgodziny 50% stawki lub zamiany ich bez zgody pracownika na wolne, na pewno spowoduje wzrost miejsc pracy i wzrost [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2007-02-02 ] |
Maj 2006 r.
Część 14
4.1. Finansowanie remontów i utrzymania infrastruktury kolejowej
Ze względu na bardzo zły stan techniczny infrastruktury kolejowej w Polsce spowodowany wieloletnim niedoinwestowaniem kolei oraz brakiem jakiegokolwiek wsparcia ze środków publicznych, zaistniała potrzeba dofinansowania środkami budżetu państwa zadań związanych z remontami i utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Zostanie przygotowany i wdrożony program pod nazwą „Dofinansowanie utrzymania i remontów powszechnie dostępnej infrastruktury kolejowej w latach 2006 - 2009”. Konieczność przygotowania [więcej ] |
| | |
|
|
150 lat Kolei na Ziemi Leszczyńskiej | |
[ 2006-10-27 ] |
1 października 1856 roku uruchomiono linię kolejową Wrocław - Leszno - Poznań należącą do Towarzystwa Kolei Górnośląskiej, zwaną Linia Wrocławsko - Poznańsko - Głogowską. Jej otwarcie było z gospodarczego punktu widzenia znaczącym wydarzeniem. Zresztą każda linia kolejowa uruchamiana w każdym regionie prowadziła do jego rozwoju gospodarczego, do jego nobilitacji, do jego otwarcia na świat.
Uruchomienie tej linii sprawiło, że Śląsk otrzymał połączenie,. przez Wielkopolskę z Pomorzem Zachodnim, zaś jej budowę rozpoczęto w roku 1853 w Lesznie i rozbudowywano w kierunku Wrocławia, Poznania i [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-08-22 ] |
Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność"z dnia 05 sierpnia 2003 roku
W dniu 05 sierpnia 2003 roku w Warszawie odbyło się zebranie Rady Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" na której w szczególności omówiono:
1. Realizację Porozumienia z Rządem RP i Zarządem PKP SA z dnia 10/11 lipca 2003 roku.
2. Udział przedstawicieli Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" w Zespole Trójstronnym ds. kolejnictwa.
3. Udział Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" w uroczystościach w Gdyni, Gdańsku, Tczewie i Szymankowie w dniach od 30 sierpnia do 1 września 2003 [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2002-08-23 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część siedemnasta
4.5 Aspektymiędzynarodowe
Z istoty transportu wynika m.in. jego aspekt międzynarodowy. Transport bowiem, będąc podstawowym sposobem realizacji polityki międzynarodowej państwa, handlu zagranicznego oraz turystyki w skali ponad - narodowej, łączy funkcjonalnie różne regiony czy też miejsca, niezależnie od ich przynależności państwowej.
Nadrzędnym czynnikiem polityki transportowej w jej międzynarodowym komponencie jest w ostatnich latach jest wdrażanie decyzji państwa wynikających z integracji z Unią Europejską. Celem tych [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2010-05-28 ] |
Specjaliści od numerologii na pewno dopatrzyliby się w tym fakcie
jakiegoś podtekstu - nam wystarczy na razie konstatacja: że stacja
Dębica położona jest na 111. kilometrze dawnej Kolei Karola Ludwika,
łączącej Kraków i Lwów.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|