|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
"Państwo nie może być bierne wobec złej kondycji kolei" | |
[ 2006-02-17 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” Władysław Tatarzyński, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” przy Zakładzie Linii Kolejowych we Wrocławiu
W Związku kończy się kolejna kadencja i dlatego w wielu zakładach odbywają się wybory do władz związkowych. Jak to wygląda u ciebie?
W drugiej z jednostek kończą się już wybory, a wkrótce rozpoczniemy je w następnej jednostce. Wybory w jednostkach i komórkach administracyjnych planujemy zakończyć 7 marca, zaś wybory Komisji Zakładowej zaplanowaliśmy wstępnie na 24 marca br.
Jak oceniasz mijającą kadencje?
Z tym było [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2003-05-30 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część trzydziesta siódma
Transport krajowy
Zdecydowanie gorsze jest rozeznanie MI na temat stanu i struktury krajowego transportu zarobkowego. Brak jest skutecznego i prawnie umocowanego systemu monitorowania rynku transportu drogowego, w tym zwłaszcza - krajowego transportu drogowego.
Szacuje się, że struktura firm zajmujących się wykonywaniem przewozów zarobkowych rzeczy na terenie kraju jest podobna, jak w wyżej opisanej ogólnej charakterystyce. Analiza danych statystycznych dotączych pojazdów samochodowych ciężarowych, o tonażu [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-05-31 ] |
"Wolna Droga" wychodzi co 2 tygodnie. W tym czasie długi PKP jako całości wzrastają o kolejne 84 miliony złotych. Nie starych, ale aktualnych obiegowych 84 miliony. Co na to właściciel? - Nic. Nie do wiary - lecz to prawda. Właściciel - czyli państwo w naszym imieniu spokojnie patrzy jak największe jego przedsiębiorstwo tonie, nieuchronnie pogrąża się i wkrótce znajdzie się w sytuacji, z której znaleźć jakieś rozsądne wyjście będzie sprawą niezmiernie trudną.
W przeciwieństwie do wielu dziennikarzy z wielu mediów telewizyjnych, radiowych i prasowych uważam, że wina za ten stan rzeczy nie [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-01-19 ] |
Część czwarta
W październiku 2006 r. ukazała się „Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009” opracowana przez ministerstwo transportu. Ponieważ oczekiwania na propozycje dotyczące rozwoju transportu kolejowego w Polsce są powszechne, „Strategię” przyjęto z dosyć dużym zainteresowaniem i nadzieją.
Jak jest ona oceniana? O to zapytaliśmy szereg osób, zadając im wszystkim takie same pytania. Odpowiedzi na nie prezentujemy w kolejnych wydaniach „Wolnej Drogi”.
Kolejnym rozmówcą jest Andrzej Sędłak, przewodniczący Związku Zawodowego Drużyn [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-11-10 ] |
Redakcja „Wolnej Drogi” zwraca się z gorącą prośbą do wszystkich, którzy są w posiadaniu informacji o kolejarzach, którzy zostali zamordowani w Katyniu, Ostaszkowie i Miednoje o przesyłanie tych informacji na adres redakcji, bądź e-mail: redakcja@wolnadroga.pl.
Zwracamy się do rodzin, krewnych, przyjaciół i tych wszystkich, którzy mają dokładne informacje na ten temat.
Interesują nas: imię i nazwisko zamordowanego, miejsce ostatniej pracy i funkcja pełniona w p.p. PKP do momentu aresztowania.
APELUJEMY!
Ocalmy nazwiska kolejarzy pomordowanych na Nieludzkiej Ziemi od [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2003-06-13 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część trzydziesta ósma
Kierunki polityki
Wyprzedzając przewidywaną - po akcesji Polski do UE - sytuację na rynku drogowych przewozów pasażerskich, w tym przewozów kabotażowych, Rząd Polski zamierza doprowadzić do maksymalnej kompatybilności i współpracy dotychczas oddzielnie funkcjonujących segmentów tego rynku, stymulując zwłaszcza zmiany kondycji przedsiębiorstw PKS. Chodzi generalnie o zwiększenie konkurencyjności krajowych przedsiębiorstw wykonujących zarobkowy transport osób, zwłaszcza pod względem jakości taboru (wyeliminowanie [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-06-13 ] |
Jesienne zapowiedzi obecnego szefa rządu były jednoznaczne - każdy z jego ministrów przychodzi jako osoba kompetentna, z programem zmian na lepsze.
Okraszenia krytyka działań rządu poprzedniego i powyższa deklaracja sprawiły, że publiczność z zaciekawieniem oczekiwała mistrzowskiego odegrania ról, w szczególności w akcie "Naprawa gospodarki".
Na scenie pojawili się aktorzy - niektórzy nawet niesepleniący. Doszło jednak do momentu, gdy swoje role odgrywali: wiecznie tylko zapowiadający się (sam), ale aspirujący do stanowisk rządowych poseł - przewodniczący Podkomisji do spraw transportu - [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2001-10-19 ] |
Takie wezwanie wyczytałem w Krakowie na plakacie AWSP. Z dalszej części lektury dowiedziałem się, że chodzi o wymianę tych, którzy dotychczas z zasady okupowali pierwsze miejsca na listach wyborczych, na tych z dalszych pozycji, a którzy są lepsi i będą sprawniejsi, i uczciwsi jako posłowie.
Całkowicie z takim wezwaniem się zgadzam i jest to moim zdaniem propozycja bardzo rozsądna. Znam bowiem już kilka przypadków, gdzie na pierwszych miejscach list AWSP znaleźli się ludzie skompromitowani, bo w mijającej kadencji zawiedli sromotnie. Znaleźli się na pierwszych miejscach tych list w [więcej ] |
| | |
|
|
Jaki dla PKP i spółek grupy był rok 2006? | |
[ 2007-02-02 ] |
Część 2
Skończył się rok 2006, jest więc dobra okazja, aby dokonać jego podsumowania, aby dokonać rocznego bilansu. Zadaliśmy tytułowe pytanie osobom, które są w różny sposób związane z polską koleją. Oto kolejne odpowiedzi.
Jan Tereszczuk - Prezes Zarządu spółki „PKP Przewozy Regionalne” Sp. z o.o.:
- Rok 2006 był dla spółki „PKP Przewozy Regionalne” z pewnością czasem ważnych zmian. Po raz pierwszy w historii podpisana została umowa z ministerstwem transportu, zapewniająca stabilne finansowanie pociągów międzywojewódzkich krajowych i międzynarodowych. Zdecydowanie [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa kraju, Transport Kolejowy | |
[ 2006-08-18 ] |
Część II
Warszawa, 30 czerwca 2006 r.
Prezes spółki „PKP Cargo” Władysław Szczepkowski - „Elementy strategii działania przedsiębiorstwa PKP Cargo na rynku usług przewozu towarów”.
„PKP Cargo” jako pewien element szeroko rozumianej Grupy zajmuje drugie miejsce, po kolejach niemieckich w UE i nadal, w warunkach nasilającej się konkurencji rynkowej, jest największym kolejowym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Oprócz przewozów masowych spółka systematycznie zwiększa swój udział w innych typach przewozów. Spółka ma ugruntowaną pozycję w relacji transportu [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|