|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
"Wydaje mi się, że kierunek zmian w PKP jest błędny" | |
[ 2004-05-10 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” poseł RP Maciej Płażyński
Zacznijmy od kolei. Wszystko wskazuje na to, że nie najlepiej się w tej firmie dzieje.
Nie najlepiej, to łagodnie powiedziane. Dzieje się źle i na dodatek bardzo trudno dostrzec lepsze perspektywy dla kolei. To nie tylko problem finansowy, chociaż on oczywiście jest tutaj jednoznaczny i ciężki, bo po prostu nie ma pieniędzy, które pozwalałyby na dalsze zadłużanie się kolei, ale wydaje mi się, że praprzyczyną dzisiejszego stanu kolei jest model całej restrukturyzacji PKP. Model, który komplikuje rzeczywistość i całą [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-30 ] |
Od dłuższego już czasu miałem zamiar publikować tekst stanowiący treść rozmowy z tzw. szeregowym pracownikiem jednego z kolejowych zakładów pracy. Ostatnie wypowiedzi Czytelników na naszych łamach w rubryce „Halo, tu redakcja” przesądziły o mojej decyzji. Można by zapytać, jeśli tekst był gotowy, dlaczego zwlekałem z publikacją? Odpowiedź jest prosta. Nikt nie chce ze mną rozmawiać jednocześnie ujawniając swoje nazwisko. Na nic zdają się moje powoływania na Prawo Prasowe („nikt nie może być narażony na uszczerbek lub zarzut z powodu udzielenia informacji prasie, jeśli [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-16 ] |
W normalnych przypadkach tekst tego typu jest powodem protestów i sprzeciwów. Ale tutaj osiągnięto poziom bruku. Poziom, na który już się nie reaguje w ustalony dla cywilizowanego świata sposób. Reagowanie na to jest bowiem poniżej godności normalnego człowieka. My to czynimy jedynie z obowiązku dziennikarskiego.
No cóż. Poziom bruku i stara, dobra bolszewicka szkoła. I ta przenikająca tekst bezsilność. Oto 2 maja trzeba będzie zwijać żagle i odpływać. Jakie to smutne i jakie żałosne.
A tak swoją drogą, panie podsekretarzu Leśny, myślę, że gdyby warunkiem pana odejścia było wstrzymanie się [więcej ] |
| | |
|
|
Marku, wracaj do zdrowia! | |
[ 2004-04-02 ] |
Większość z nas doskonale zapewne pamięta noc z 4 na 5 stycznia br., kiedy to doszło do tragicznej w skutkach katastrofy kolejowej w miejscowości Miały, niedaleko Wronek. Wówczas to pociąg pospieszny relacji Szczecin - Terespol, prowadzony przez 51-letniego Marka Osieckiego, maszynistę Zakładu Taboru Szczecin, wpadł na wykolejone wagony pociągu towarowego. Lokomotywa wylądowała na dachu w odległości kilkunastu metrów od nasypu. Cztery wagony osobowe zostały doszczętnie zniszczone. 25 osób było rannych, w tym najciężej maszynista, pan Marek. Miał liczne złamania i poważnie uszkodzony [więcej ] |
| | |
|
|
"Podnosimy wykształcenie" | |
[ 2004-03-19 ] |
Rozmowa z Władysławem Krasuskim, członkiem zarządu - dyrektorem ds. pracowniczych i administracyjnych „PKP CARGO” SA
Czy rok 2003 był kolejnym, w którym Spółka zmniejszyła swoje zatrudnienie?
Tak. Rok 2003 rozpoczęliśmy z zatrudnieniem 51.151 osób. Na dzień 01.01.2004 r. stan zatrudnienia wynosił 49.096 osób. W tym dniu w Spółce pracowało 10.760 kobiet (21,9%) i 38.336 mężczyzn (78,1%).
A jak kształtowała się struktura zatrudnienia pod względem wykształcenia?
Zwiększa się udział pracowników z wykształceniem średnim i wyższym. W porównaniu z rokiem 2002 o 0,45% powiększyła się [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-03-05 ] |
Zgodnie z rozkładem jazdy 14 lutego br. kursował pociąg uruchomiony przez Towarzystwo WOLSZTYN EXPERIENC, ciągniony trakcją parową, relacji Poznań - Wrocław - Poznań. Był to pierwszy z planowanych pięciu kursów w roku 2004. Pasażerami są przede wszystkim miłośnicy parowozów oraz ci wszyscy, których męczy nostalgia za „starymi dobrymi czasami” przedsiębiorstwa PKP, za okresem, kiedy słowo „kolej” oznaczało solidność, wiarygodność, odpowiedzialność, rzetelność i punktualność.
Pociąg przyprowadził parowóz typu Pt 47, i żeby było ciekawiej, jego przyjazd do Wrocławia [więcej ] |
| | |
|
|
"Przy tworzeniu ustawy popełniono podstawowy błąd" | |
[ 2004-02-21 ] |
Mówi Przewodniczący Komisja Zakładowej NSZZ „Solidarność” przy Zakładzie Linii kolejowych we Wrocławiu, Władysław Tatarzyński dla „Wolnej Drogi”
Stefan Niesiołowski napisał, że po roku 1989 do NSZZ „Solidarność” wstąpiło wielu ludzi, którzy preferowali swój interes, układy, a nie interes Związku i jego członków. Czy ty się z taką opinią zgadzasz?
Niezupełnie podzielam pogląd i ocenę S. Niesiołowskiego tego, co się stało w Związku po roku 1989. Korupcja to jedna z cech człowieka, tyle tylko, że nie każdego i uogólnianie jest tu zupełnie nie na miejscu. [więcej ] |
| | |
|
|
Regionalizacja, czyli fikcja po polsku | |
[ 2004-02-07 ] |
Strona rządowa od dłuższego czasu usilnie lansuje zamysł szybkiego, bezpardonowego wdrożenia regionalizacji kolejowych przewozów pasażerskich. Pomimo uzasadnionych protestów i ciągłej groźby strajku generalnego na całej sieci PKP - ,,rządowcy” mocno upierają się przy swoich oklepanych wyczynach intelektualnych w powyższym temacie.
Dotkliwy kryzys finansów publicznych na pewno nie sprzyja narodowemu operatorowi tych usług, lecz nie jest to dostatecznym wytłumaczeniem do prowadzenia iście ,,księżycowej” polityki transportowej. Ponadto większość samorządów wojewódzkich już teraz nie [więcej ] |
| | |
|
|
Oszczędności trzeba szukać z głową | |
[ 2004-01-23 ] |
17 listopada br. Spółka „PKP Przewozy Regionalne” zorganizowała na jednym z peronów dworca Warszawa Zachodnia prezentację zmodernizowanych wagonów osobowych oraz elektrycznych pojazdów trakcyjnych serii EN 57. W pokazie uczestniczyła kilkudziesięcioosobowa grupa przedstawicieli kadry kierowniczej PKP SA, na czele z Radosławem Żołnierzakiem, członkiem Zarządu PKP SA, dyrektorem ds. rozwoju. Obecni byli m.in. Henryk Szklarski, dyrektor Pionu Spółki „PKP Przewozy Regionalne”, Marian Łukasik, dyrektor Biura Strategii i Rozwoju PKP SA, Włodzimierz Pijewski, z-ca dyrektora [więcej ] |
| | |
|
|
W Szczecinie pełna determinacja | |
[ 2004-01-09 ] |
W Szczecinie, podobnie jak w Warszawie i w innych miastach, kolejarze rozpoczęli głodówkę 9 grudnia. W sobotę 13 grudnia w proteście uczestniczyło już 10 osób. Każdego dnia dochodził ktoś nowy. Głodujący przebywają w pomieszczeniach tutejszej Okręgowej Sekcji Kolejarzy. Wśród głodujących znajduje się między innymi jej szef, Romuald Ansen.
- Są wśród nas przedstawiciele różnych związków zawodowych i to nie tylko z przewozów regionalnych, jak chociażby ja - zwraca uwagę Jan Basisty, z Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” działającej przy Zakładzie Taboru w Szczecinie. - W końcu [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|