|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2010-05-28 ] |
Mimo obiegowej opinii o braku efektu działań funkcjonariuszy Straży
Ochrony Kolei akcje SOK zarówno w pociągach, jak i na terenach
kolejowych, często bywają skuteczne. Oto kolejny zapis niektórych
wydarzeń wraz z komentarzem rzecznika prasowego KG SOK. Więcej na
portalu internetowym „Wolnej Drogi” pod zakładką „Raport SOK”.
[więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowym decydentom do sztambucha | |
[ 2008-05-09 ] |
Jest sobota, 19 kwietnia 2008 roku. Peron drugi dworca Wrocław Główny. Zbliża się godzina 10.44. Za chwilę powinien wjechać pociąg TLK „Barbakan” spółki „PKP Intercity”, relacji Kraków Główny - Szczecin Główny - Świnoujście. Na peronie sporo podróżnych.
Tuż przed wjazdem pociągu ożywiają się megafony, z których płynie informacja, że „Barbakan” jest opóźniony o około 60 minut od planowego przyjazdu. Informacji nie kończy szablonowe - Opóźnienie może ulec zmianie - przepraszamy za opóźnienie.
Płyną wiązanki pod adresem PKP. Tak, tak szanowni decydenci [więcej ] |
| | |
|
|
Pierwszy miesiąc podróżowania w Strefie Ciszy za nami | |
[ 2016-06-03 ] |
Od kilku tygodni pasażerowie popularnego Pendolino podróżują w Strefach
Ciszy. Z nowej usługi skorzystało już około 30 tysięcy osób.
[więcej ] |
| | |
|
|
Koleją szybciej nad ulicami Wrocławia | |
[ 2014-06-06 ] |
Podróż będzie szybsza, bo we Wrocławiu trwa największa modernizacja
mostów i wiaduktów kolejowych na linii E 59 Wrocław – Poznań. Ponad
ulicami miasta zmieniają się konstrukcje obiektów inżynieryjnych, tory i
sieć trakcyjna.
[więcej ] |
| | |
|
|
Dlaczego doszło do tragedii pod Szczekocinami? (4) | |
[ 2012-06-08 ] |
Katastrofa kolejowa w Szczekocinach powinna niewątpliwie wszystkich
tych, którzy kiedyś byli związani z koleją, i są dziś z nią związani w
różny sposób, niezależnie od funkcji i stanowisk, skłonić do refleksji,
przemyśleń i postawienia sobie pytania: Dlaczego do tej katastrofy
doszło, jakie uwarunkowania się na nią złożyły i co należałoby zrobić,
aby złe przypadłości, jakie mają miejsce od lat na kolei, odwrócić? Ich
odpowiedzi chcemy publikować w kolejnych numerach „Wolnej Drogi”.
Dziś publikujemy refleksje Roberta Makensona z Lublina, który podjął się
próby wyjaśnienia przyczyny katastrofy spowodowanej uwarunkowaniami
technicznymi.
[więcej ] |
| | |
|
|
Polskie Linie Kolejowe przyspieszają | |
[ 2015-05-29 ] |
Staraniem Biura Komunikacji i Promocji Spółki PKP PLK w ciągu dwóch
następujących po sobie dni zostały zorganizowane na terenie Dolnego
Śląska dwa briefingi prasowe, podczas których przedstawiciele Spółki
udzielili podstawowych informacji o prowadzonych robotach
modernizacyjnych oraz odpowiadali na pytania przedstawicieli mediów.
[więcej ] |
| | |
|
|
Bycie posłem to codzienna praca | |
[ 2008-07-04 ] |
Mówi dla „Wolnej Drogi” Elżbieta Pierzchała, posłanka Platformy Obywatelskiej
Pani Poseł, warto było przenosić się z katowickiej Dworcowej na warszawską Wiejską?
Mówiąc szczerze, patrząc na moment tylko przez pryzmat własny, rodzinny - to poważnie się nad tym zastanawiam. Niewątpliwy prestiż bycia wybranym do Sejmu Rzeczypospolitej, nie rekompensuje mej ciągłej nieobecności przy Ojcu i Córce. Od blisko trzech lat, gdy wypełniam swe obowiązki obecnością na Wiejskiej - dotąd prawie nigdy nie byłam w stanie obiecać córce, że na pewno wrócę tym, a tym pociągiem, że będę w domu za [więcej ] |
| | |
|
|
Modernizacja kolejowego ciągu przewozowego Gdynia/Gdańsk - Warszawa - Kraków - Muszyna - Constanta (Rumunia) | |
[ 2001-07-27 ] |
7 lipca br. w Mangalii (Rumunia) dyrektorzy generalni CFR, PKP S.A., UZ i ZSR podpisali memorandum w sprawie współpracy przy modernizacji i rozwoju ciągu kolejowego Gdańsk-Konstanca. Linia ta o długości 2163 km (w tym odcinek Polski Gdańsk - Warszawa - Muszyna 854 km) przebiega po istniejących korytarzach transportowych. Są to:
1. korytarz VI - Gdańsk-Warszawa-Psary,
2. korytarz III - Kraków-Tarnów,
3. korytarz IV - Telus-Konstanca,
4. korytarz V - Koszyce-Chop,
5. korytarz IX - Plavec-Koszyce.
Modernizacja i rozwój ciągu kolejowego będzie przebiegać w dwóch [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2018-06-01 ] |
Stoi na stacji lokomotywa… Często mówi się, że nie wolno zapomnieć o
swoich korzeniach. Wielu miłośnikom kolei te słowa przywołają na myśl
pierwsze lokomotywy napędzane parą.
[więcej ] |
| | |
|
|
Tunel średnicowy a push-pull | |
[ 2008-08-29 ] |
14 sierpnia w siedzibie „PKP Polskie Linie Kolejowe” SA odbyła się konferencja prasowa dotycząca przeprowadzonego remontu tunelu średnicowego dla ruchu podmiejskiego oraz problemu kursowania tym tunelem pociągów typu push-pull. W konferencji uczestniczyli Jacek Nowak - Naczelny Dyrektor Oddziału Regionalnego w Warszawie „PKP Polskie Linie Kolejowe” SA oraz Jerzy Janeczek - Zastępca Naczelnego Dyrektora ds. Projektów Inwestycyjnych.
Dyrektor Jacek Nowak przedstawił szczegóły dotyczące parametrów technicznych i konstrukcyjnych obiektu. Tunel średnicowy dla linii [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|