|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2010-04-02 ] |
4 marca 2010 r. wpłynął do Sejmu rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy
o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr
2873). Projekt, przygotowany przez Ministra Administracji i Spraw
Wewnętrznych, został w trakcie uzgodnień oceniony krytycznie przez
związki zawodowe i część firm kolejowych. Jest propozycją uregulowania
spraw ochrony kolei alternatywnie do koncepcji, zawartej w projekcie
ustawy o Straży kolejowej (druk sejmowy nr 510 z 21 listopada 2007 r.).
[więcej ] |
| | |
|
|
Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce | |
[ 2009-04-24 ] |
Warszawa, sierpień 2008 r.
Część 17
7. WSTĘPNA ANALIZA FINANSOWA
7.1. Wstępne szacunki kosztów i przychodów
Opis założeń przyjętych na potrzeby szacowania kosztów i przychodów
Na potrzeby niniejszego Programu dokonano wstępnego szacunku najważniejszych, potencjalnych kosztów i przychodów związanych z budową kolei dużych prędkości na trasie „Y”.
Szacunki te służyć mają przede wszystkim określeniu, jakie będą potrzeby dotyczące finansowania inwestycji oraz czy, i ewentualnie, jakie, dopłaty ze strony publicznej będą konieczne na etapie eksploatacji linii.
Należy przy tym [więcej ] |
| | |
|
|
Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 roku Część III | |
[ 2011-04-15 ] |
1. SEKTOR KOLEJOWY W POLSCE – STAN OBECNY
1.1. Rynek kolejowych przewozów pasażerskich – segmenty i podmioty
Od roku 1990 koleje w Polsce tracą swoją pozycję na rynku przewozowym na
rzecz przede wszystkim transportu samochodowego. Przyczyną tego są
zmiany wynikające z transformacji gospodarki, ale także drastyczne
pogorszenie się stanu infrastruktury kolejowej skutkujące brakiem
możliwości stworzenia przez przewoźników ofert przewozowych
konkurencyjnych w stosunku do środków transportu wykorzystujących drogi
kołowe i pożądanych przez pasażerów i klientów.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2018-04-20 ] |
W marcu br. w hali „Arena Toruń” odbyło się uroczyste wręczenie
stypendiów marszałka uczniom techników i szkół zawodowych. Spotkanie z
uczniami było okazją do wyróżnienia najlepszych stypendystów i placówek
edukacyjnych oraz prezentacji szkół i pracodawców z regionu. Wśród
stypendystów wyróżniony został Michał Przedwojski, uczeń Technikum
Kolejowego im. Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy, które także zostało
wyróżnione, jako najlepsza placówka edukacyjna w Regionie. Kolejny sukces szkoły, nad którą patronat medialny sprawuje „Wolna Droga”.
[więcej ] |
| | |
|
|
Lokomotywy TRAXX dopuszczone do eksploatacji | |
[ 2009-02-27 ] |
Lokomotywy wielosystemowe BOMBARDIER TRAXX MS otrzymały od Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Dzięki uzyskanemu świadectwu lokomotywy TRAXX MS, przeznaczone do ruchu towarowego i pasażerskiego, będą mogły być wykorzystywane bez ograniczeń do obsługi krajowych oraz międzynarodowych korytarzy transportowych.
TRAXX, to rodzina lokomotyw, w skład której wchodzą jedno- i wielosystemowe pojazdy elektryczne oraz spalinowe. Cechą wspólną wszystkich lokomotyw TRAXX jest ich modułowa konstrukcja. Wiele kluczowych podzespołów i zespołów lokomotyw [więcej ] |
| | |
|
|
Smaki życia - Takie dziwne sprawy | |
[ 2017-04-07 ] |
Pijany, jak Juncker Wybitny grecki filozof, Platon, zalecał picie
wina po ukończeniu 40-tego roku życia. Po czterdziestce życie, według
Platona, jest tak trudne do zniesienia, że trzeba się wzmacniać winem.
Za kołnierz nie wylewał inny grecki filozof – Sokrates. Pijali sporo
znani pisarze, jak choćby Faulkner, czy nasz Hłasko.
[więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowa konwencja genewska | |
[ 2015-04-03 ] |
Wciąż piszę w „Kolei na prawo” o nowych ustawach i rozporządzeniach, a
przecież prawo kolejowe nie narodziło się dziś. Dlatego, dla odmiany,
tym razem będzie o jednym ze starszych, lecz wciąż obowiązujących aktów
prawnych dotyczących kolei. Tym razem tematem jest Konwencja o ustroju
międzynarodowym kolei żelaznych wraz ze statutem i protokółem
podpisania, przyjęta w Genewie dnia 9 grudnia 1923 r. i ogłoszona w Dz.
U. z 1928 r. w Nr 73 pod poz.663.
[więcej ] |
| | |
|
|
Zaangażowanie, poświęcenie i sprawne działanie... | |
[ 2008-01-18 ] |
Do wypadku doszło 15 listopada ubr. na przejeździe kolejowym w Polednie. Jadący samochodem scania z ładunkiem papieru Slobodan V. wjechał na przejazd, pomimo włączonej sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej. W naczepę ciężarówki uderzył pociąg pospieszny relacji Gdynia - Zielona Góra. Lokomotywa i część wagonów przewróciły się. W wypadku zginęły dwie osoby, maszynista i pracownica kolei, a 16 zostało rannych. (Z bydgoskiej prasy lokalnej)
Podczas opłatkowego spotkania w Kujawsko - Pomorskim Zakładzie „PKP Przewozy Regionalne” zaangażowanie i poświęcenie pracowników tego zakładu w [więcej ] |
| | |
|
|
Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko | |
[ 2008-03-14 ] |
Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia 2007 - 2013
Część 7
1.2.1.4. Ochrona przyrody i edukacja ekologiczna
Zagrożeniem dla środowiska przyrodniczego w Polsce jest zwiększająca się fragmentacja krajobrazu. Ochrona gatunków jest zagrożona m.in. ze względu na nie wystarczająco rozwiniętą sieć korytarzy ekologicznych, zapewniających wymianę puli genowej pomiędzy poszczególnymi populacjami.
Na obszarach leśnych zagrożeniem dla drzewostanów jest niedostosowanie składu gatunkowego do potencjalnych warunków siedliskowych, presja zanieczyszczeń z przemysłu i transportu oraz zagrożenie suszą. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2008-05-09 ] |
Sierpc od dawna kojarzony był z bardzo chlubnymi tradycjami kolejarskimi. Ten ważny punkt na komunikacyjnej mapie Polski, w ciągu kilkunastu lat został niezasłużenie zdegradowany niemalże do roli przystanku osobowego w połączeniach pasażerskich.
Pomimo tego, że od 9 grudnia ubiegłego roku, po 11 latach przerwy, reaktywowano szynowe przewozy do Płocka (i dalej w relacji bezpośredniej do Kutna) - stacja sprawia dosyć przygnębiające wrażenie. Od prawie już 4 lat nie funkcjonuje kasa biletowa, zaś sam budynek stacyjny od jakiegoś czasu jest zamknięty na przysłowiowe „cztery spusty”. [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|