|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
Stanowisko BCC wobec powoływania przez PKP spółek zajmujących się przewozami regionalnymi | |
[ 2005-02-18 ] |
Rozwiązanie odnośnie funkcjonowania kolei regionalnych w kapitałowym i operacyjnym powiązaniu z jednostkami samorządu terytorialnego, jest jednym z podstawowych założeń rządowej strategii restrukturyzacji i prywatyzacji Grupy PKP.
Założenie to - co do zasady - wydaje się racjonalne. Sprawdza się również w kilku wybranych krajach UE.
Kwestia przewozów regionalnych i związanych z tym organizacyjno - prawnych i ekonomicznych uwarunkowań świadczenia tego typu usług (liczba połączeń, likwidacja niektórych linii, własność majątku, odnowienie taboru, poprawa jakości obsługi pasażerów), to jednak [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-02-04 ] |
20 stycznia br. odbyła się debata sejmowa na temat przewozów regionalnych, oraz sytuacji na kolei w ogóle. Około czterdziestu posłów ze wszystkich klubów parlamentarnych przedstawiło Sejmowi, oraz obecnemu na posiedzeniu Sejmu wiceministrowi infrastruktury Grzegorzowi Między, swoje opinie na temat aktualnej sytuacji na kolei, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w przewozach regionalnych. Z dużą satysfakcją należy przyjąć fakt, że w wypowiedziach posłów czuło się troskę o los i przyszłość naszej kolei. Należy jedynie żałować, że debata odbyła się już po przyjęciu budżetu, ale dobre i to, [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-21 ] |
Ile pociągów pasażerskich w ciągu doby uruchamiają spółki Grupy PKP w ramach rozkładu jazdy 2004/2005? Takie pytanie we wtorek po południu wysłałem e-mailem do Biura Marketingu i Komunikacji Społecznej Centrali PKP SA, którego dyrektor pełni także funkcję rzecznika prasowego. Mówiąc szczerze, myślałem że odpowiedź nadejdzie następnego dnia. W końcu podstawowym zadaniem Grupy PKP jest uruchamianie pociągów, tak więc ich liczba powinna być powszechnie znana. Szczególnie w biurach zajmujących się współpracą z mediami. Jednak w środę wieczorem odpowiedzi jeszcze nie było. Tak samo było również [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-07 ] |
13 grudnia 2004 roku z inicjatywy Stowarzyszenia „Semafor” oraz Redakcji „Wolnej Drogi” odbyła się z udziałem członka Zarządu PKP SA Zbigniewa Szafrańskiego debata: „Miejsce maszynisty w grupie PKP SA”. W debacie uczestniczyli również: Józef Smólski - przewodniczący Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych, przewodniczący SKK „Solidarność” - Stanisław Kogut, Przewodniczący Sekcji Zawodowej Przewozów Pasażerskich NSZZ „Solidarność” - Tomasz Matera, członek Rady Nadzorczej spółki „PKP Przewozy Regionalne” - [więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących | |
[ 2004-12-17 ] |
(w aspekcie ruchu regionalnego)
część siódma
Prezentujemy Program: „Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce - analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego)”, przygotowany przez Stowarzyszenie „Semafor”.
Został on przyjęty i zaakceptowany przez Sekcję Krajową Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, a następnie złożony w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa jako program SKK NSZZ „Solidarność”.
Redakcja
WNIOSEK:
koncepcja ta jest koncepcją sprawdzoną przy ograniczonych środkach i politycznej [więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce - analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących | |
[ 2004-12-10 ] |
(w aspekcie ruchu regionalnego)
część szósta
Prezentujemy Program: „Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce - analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego)”, przygotowany przez Stowarzyszenie „Semafor”.
Został on przyjęty i zaakceptowany przez Sekcję Krajową Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, a następnie złożony w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa jako program SKK NSZZ „Solidarność”.
Redakcja
IV. Proponowany trójpoziomowy model Spółki
„Regionalny Związek Komunikacyjny” sp. z [więcej ] |
| | |
|
|
Ktoś tu się mija z prawdą | |
[ 2004-11-26 ] |
Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei na swojej stronie internetowej poinformowało, że 31 sierpnia br. podpisało umowę z PKP SA na zakup ośmiu parowozów. Są to: PT 47 94 stojący we Wrocławiu, OL 49 3 w Ełku, Tp 3 36 w Zbąszynku, Ty 2 1407 w Ełku, Ty 23 273 w Karsznicach, Ty 51 1 Karsznice, TKt 48 39 też w Karsznicach.
Dalej na tej stronie czytamy: Wybraliśmy lokomotywy, co do których PKP SA nie miało żadnego kontaktu z ludźmi lub instytucjami odpowiedzialnymi za opiekę mogącymi podpisać umowę gwarancyjną obsługi eksponatów. Nie udało się takich ustalić mimo korespondencji do wszystkich [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-11-12 ] |
Po zamachu terrorystycznym na szkołę w Biesłanie, świat znów usłyszał o Czeczenii. Przywódcy Francji, Niemiec i USA wyrazili swoje bezwarunkowe poparcie dla militarnej polityki Kremla wobec zbuntowanej republiki. Prezydent Rosji Władimir Putin zapowiedział wzmocnienie polityki eksterminacyjnej w Czeczenii. Choć znawcy problematyki twierdzą, że w Czeczenii nie ma już, czego zaostrzać, bo trwa tam niezwykle krwawa okupacja i wojna partyzancka. Dwa miliony Czeczenów znalazło się w śmiertelnym niebezpieczeństwie - grozi im nawet to, że zostaną całkowicie unicestwieni.
Dziwny naród
Dzieje [więcej ] |
| | |
|
|
"Będziemy bronić zakładu za wszelką cenę!" | |
[ 2004-10-29 ] |
Jak wiadomo władze spółki „PKP Przewozy Regionalne” Sp. z o.o. w ramach przygotowanego programu restrukturyzacji zamierzają zlikwidować większość z istniejących 16 zakładów terenowych. W ślad za tym ma być zawieszonych bądź zlikwidowanych szereg połączeń kolejowych. W Szczecinie, podobnie jak w Łodzi, Lublinie i wielu innych ośrodkach, których dotknęłyby planowane zmiany, nie ma zgody na opracowane przez spółkę plany restrukturyzacyjne. Zdecydowane „NIE” mówią działające w zakładach związki zawodowe.
- Z tym, że już na wstępie trzeba wyraźnie zaznaczyć, że [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-15 ] |
28 września br. w Warszawie ponad trzystu członków NSZZ „Solidarność” z całej Polski pikietowała siedzibę spółki „PKP Polskie Linie Kolejowe”. Pikieta odbyła się na dziedzińcu przy ulicy Targowej. Prowadzili ją przewodniczący Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej Wiesław Pełka, oraz Henryk Sikora i Stanisław Kokot.
Petycję zebranym związkowcom odczytał Władysław Tatarzyński, przewodniczący Komisji Zakładowej przy Zakładzie Linii Kolejowej we Wrocławiu.
Oto treść petycji:
Sekcja Zawodowa Infrastruktury Kolejowej NSZZ „Solidarność” protestuje przeciwko [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|