|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
Pendolino – czy PKP Intercity boi się transparentności działań? | |
[ 2015-07-10 ] |
Informuję, że materiał opublikowany przez PKP Intercity w dniu 24
czerwca 2015 roku, jako komentarz do raportu ekspertów portalu
nakolei.pl, jest mało konkretny i nieprecyzyjny. Zaś wyrywkowe dane
prezentowane w tym komentarzu są w oderwaniu od podstawowego kontekstu
raportu, czyli określeniu średniej zajętości miejsc w pociągach
Pendolino w okresie od 14 grudnia do 31 maja 2015 r.
[więcej ] |
| | |
|
|
Gruntowna przebudowa Wschodniego | |
[ 2010-07-09 ] |
Koleje Państwowe SA podpisały umowę z wykonawcą przebudowy dworca -
firmą STRABAG Sp. z o.o. Przekazywanie terenu zaplecza budowy rozpocznie
się jeszcze w czerwcu. Gruntowna przebudowa i modernizacja
najważniejszego dworca, z punktu widzenia Euro 2012 i prawobrzeżnej
części Warszawy, rozpocznie się na przełomie lipca i sierpnia 2010.
Generalny wykonawca ma zakończyć przebudowę dworca i oddać do
użytkowania pasażerom najpóźniej na początku maja 2012 roku.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-07-06 ] |
14 czerwca br. PKO Inwestycje (Grupa PKO BP) oraz Polskie Koleje Państwowe SA zawarły umowę o realizacji wspólnej inwestycji w rejonie ul. Ordona w Warszawie pod nazwą Warszawa Odolany 1. Jej realizacją zajmie się spółka specjalnie w tym celu zawiązana przez strony porozumienia.
Rafał Juszczak - p.o. prezesa Zarządu PKO BP: - Nawiązana współpraca między uznaną na rynku nieruchomości spółką należącą do największego polskiego banku a Polskimi Kolejami Państwowymi, dysponującymi licznymi terenami na terenie całego, rysuje się bardzo perspektywicznie. Jestem przekonany, że realizacja tego [więcej ] |
| | |
|
|
Kulisy rozmów - post scriptum | |
[ 2003-12-12 ] |
Po podpisaniu Ustaleń w dniu 12 listopada br. w kuluarach mówiono, że załatwiono sprawę maszynistów i CARGO, aby odpuścić sprawę "Przewozów Regionalnych". Warto chwilę zastanowić się nad tym, czy aby na pewno cokolwiek załatwiono?
Proszę o zwrócenie uwagi na poszczególne zapisy:
Ad. 1. "Na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych oraz zakup i modernizację taboru kolejowego przewiduje się...".
Nie gwarantuje się, ale tylko przewiduje, a do tego wirtualne i niepewne - bez gwarancji -pieniądze.
Ad. 2. "Strona rządowa i pracodawcy oświadczają, że dokonają analizy możliwych [więcej ] |
| | |
|
|
O proteście "Solidarności" w Katowicach | |
[ 2002-12-13 ] |
Wrażenie było naprawdę imponujące. Gdy z różnych miejsc zbiórek górników, kolejarzy i innych branż z różnych zakładów wyruszali pod Urząd Wojewódzki, było jeszcze widno. Doszli jednak już po zapadnięciu zmroku. Ponieważ prawie wszystkie grupy szły zaopatrzone w płonące pochodnie, nad każdą grupą widać było transparenty i szturmówki, miało to swój urok, jednocześnie w tej mrocznej już szarości zwiększało uczucie potęgi, gdy ponad 10 tysięcy związkowców stanęło wokół pomnika Józefa Piłsudskiego, na placu Urzędu i w sąsiadujących ulicach.
O dziwo - przed Urzędem nie było tym razem [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-07-20 ] |
Stwierdzenie, że nigdy nie jest zbyt wiele mówienia o potrzebie zachowania bezpieczeństwa, ciągle znajduje potwierdzenie. Co więcej, niemal każde miejsce jest dobre do przypominania o tym. Może to być kolejowy dworzec, ale też wojskowe lotnisko. Szczególnie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo - drogowych.
26 czerwca br. „PKP Polskie Linie Kolejowe” SA rozpoczęła realizację trzeciej edycji kampanii społecznej „Bezpieczny przejazd zależy także od Ciebie”, tym razem pod zmodyfikowanym hasłem „Bezpieczny przejazd - zatrzymaj się i żyj!”. [więcej ] |
| | |
|
|
Pociągów lokalnych przybyło | |
[ 2003-12-24 ] |
14 grudnia br. wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów, który będzie obowiązywał do 11 grudnia 2004 roku. Z tej okazji w Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych odbyła się konferencja prasowa, w której udział wzięli m.in.: dyrektor Zakładu - Marek Pawicki, jego Zastępca - Andrzej Piech, oraz Mieczysław Ryba - komendant Komisariatu Kolejowego Policji.
Dyrektor Pawicki prezentując nowy rozkłada jazdy stwierdził, że jest on próbą kompromisu między potrzebami i możliwościami finansowymi przewoźnika. Według dyrektora deficyt kolejowych przewozów regionalnych na terenie [więcej ] |
| | |
|
|
"XV Krajowy Zjazd "Solidarności" miał przynieść rozstrzygnięcie" | |
[ 2002-12-27 ] |
Z przewodniczącym Zarządu Regionu Bydgoskiego NSZZ "Solidarność", Leszkiem Walczakiem, rozmawia Aleksander Wiśniewski
Brałeś udział w XV Krajowym Zjeździe Delegatów NSZZ "Solidarność". Jakie refleksje po Zjeździe?
XV Krajowy Zjazd "Solidarności" miał przynieść rozstrzygnięcie i odpowiedzieć na pytanie, czy Związek dalej będzie bezpośrednio uczestniczył w działaniach politycznych, czy w zdecydowanej większości zajmie się działaniami związkowymi, a pośrednio politycznymi. Od dłuższego czasu było wiadomo, że działalność polityczna, bezpośrednie zaangażowanie związku w politykę, [więcej ] |
| | |
|
|
3 tysiące dodatkowych węglarek | |
[ 2014-07-18 ] |
Od początku roku PKP CARGO, największy w Polsce i drugi w Unii
Europejskiej przewoźnik towarowy, prowadzi szeroko zakrojone działania,
aby skutecznie odpowiedzieć na zwiększone zapotrzebowanie na usługi
przewozowe spółki na jesieni. W tym roku firma odda do dyspozycji
klientów 3 tysiące węglarek więcej niż rok temu.
[więcej ] |
| | |
|
|
W energii nie ma nic na siłę | |
[ 2007-08-03 ] |
Z dyrektorem Zakładu Zachodniego „PKP Energetyka” w Poznaniu, Stanisławem Zaleskim, rozmawia Zygmunt Sobolewski
Panie dyrektorze, czy pamięta pan broszurkę pt. „Elektroenergetyka kolejowa - co dalej?” z roku 1999?
Trudno jej nie pamiętać, skoro uczestniczyłem osobiście w Zespole ds. przekształceń własnościowych elektroenergetyki kolejowej, którego zadaniem było przygotowanie zestawu pytań i odpowiedzi, jakie były stawiane przez załogi pionu energetyka kolejowa przed planowanymi przekształceniami własnościowymi w PKP.
Czy dziś, po ośmiu latach, mógłby Pan [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|