|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Środa, 24 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aleks, Grzegorz, Aleksander
|
|
|
|
|
|
|
|
Autobusy niestety nie szynowe | |
[ 2004-06-25 ] |
Od 1 czerwca spółka „PKP Przewozy Regionalne” zlikwidowało ruch kolejowy na linii Nasielsk - Sierpc. Zamiast pociągów na trasę wyjechały autobusy kolejowej komunikacji zastępczej. Zawieszenie ruchu pasażerskiego na tej linii, to przykład wygaszania popytu przez PKP i braku zainteresowania samorządu wojewódzkiego problemami transportu regionalnego na Mazowszu.
Trasa z Nasielska do Sierpca przez Płońsk i Raciąż przed kilkoma laty cieszyła się dużą popularnością wśród społeczności północno-zachodniego Mazowsza. W pierwszej połowie lat 90. kolej uruchamiała na tej linii osiem par [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-06-11 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część siódma
Warunki świadczenia usług transportu kolejowego:
Wielkość świadczonych usług pasażerskich zostanie dostosowana do popytu.
W ramach posiadanych środków spółki przewozów pasażerskich będą modernizowały i nabywały tabor.
Spółki przewozów towarowych będą świadczyły usługi na warunkach komercyjnych.
Pozyskany w wyniku prywatyzacji kapitał zostanie wykorzystany do podniesienia efektywności działania i konkurencyjności spółek.
Stan docelowy zostanie osiągnięty poprzez:
Restrukturyzację finansową.
Reformę systemu [więcej ] |
| | |
|
|
Zaproszenie na imprezę kolejowo - drezynową do Jełowej | |
[ 2004-05-28 ] |
Opolskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei i Urząd Gminy w Łubnianach
zapraszają w dniu
5 czerwca 2004 r. (sobota)
na imprezę kolejowo - drezynową do Jełowej
Program
10.00 - Wyjazd pociągu nadzwyczajnego prowadzonego lokomotywą spalinową typu SM z dworca Opole Gł. do Jełowej.
Od ok. 10.40 - Prezentacja załóg i wyścig drezyn na torach stacyjnych w Jełowej. Swój udział zapowiedziały m.in. załogi z Opola, Jaworzyny Śl. i Wolsztyna.
Będzie możliwość odbycia niezapomnianej przejażdżki drezyną w kierunku Namysłowa i Kluczborka.
Dla wszystkich zainteresowanych będzie stoisko z pamiątkami o linii [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-05-10 ] |
do projektu Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad organizowania regionalnych i międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich
oraz tryb wyboru przewoźników.
Uwagi ogólne
Projekt Rozporządzenia, o którym mowa powyżej, jest próbą szerokiego uchwycenia zasad dotyczących organizowania kolejowych przewozów pasażerskich i trybu wyboru przewoźników zarówno dla modelu, w którym samorząd województwa wypełnia swoje zadania zgodnie z treścią art. 40 ust. 7 Ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789, Nr 170, poz. 1652, Nr 203, poz. 1966) [więcej ] |
| | |
|
|
Pełna gotowość... do bałaganu! | |
[ 2004-04-30 ] |
Jest wtorek, 13-tego (pechowy?) kwietnia. Około godziny 15-tej. Pracownik MPK w Katowicach odbiera telefon. Młody męski głos podaje jej informację, że na dworcu w Katowicach jest bomba. Nic więcej. Odkłada słuchawkę. Przełożeni powiadamiają Komendę Wojewódzką Policji. Ta rzuca do akcji pirotechników i oddziały dyspozycyjne do wsparcia.
Grupa pirotechników rozpoczyna działania. Zaczyna od małych stacji w Katowicach - Szopienicach, Załężu, Brynowie, Ligocie. Przeszukano także dworzec PKS przy ul. Piotra Skargi. Do godz. 17-tej na dworcu głównym w Katowicach nic się nie działo. Pociągi [więcej ] |
| | |
|
|
Solidarność "trzeciego wieku" | |
[ 2004-04-16 ] |
Komisja Koordynacyjna Emerytów i Rencistów PKP NSZZ „Solidarność” pod przewodnictwem Bronisława Wardawego działa jako ciało pozastatutowe w ramach Sekcji Krajowej Kolejarzy „Solidarność”. Zaznaczyć wypada, że Komisja działa bez żadnych dotacji z Sekretariatu Transportowców, wyłącznie dzięki przychylności władz SKK „Solidarność”.
W dniu 1 kwietnia br. odbyło się w Warszawie kolejne już spotkanie Komisji Koordynacyjnej Emerytów. Była okazja do wspomnienia sukcesów i porażek w czasie 4-letniej działalności oraz omówienie planów na najbliższą i dalszą [więcej ] |
| | |
|
|
Skąd pomysł regionalizacji? | |
[ 2004-04-02 ] |
Gdy w ubiegłym roku rząd zaproponował rozwiązanie problemów przewozów regionalnych, poprzez utworzenie kilkunastu spółek przewozów regionalnych wspólnie z samorządami, zacząłem się zastanawiać: skąd się biorą takie pomysły, zwłaszcza, że np. w Wielkiej Brytanii utworzenie kilkunastu przewoźników pasażerskich doprowadziło do załamania się wręcz transportu kolejowego. Otóż drodzy czytelnicy, to już ta koalicja SLD i UP, wówczas jeszcze z PSL, w roku 1995 zwróciła się do rządu japońskiego o nawiązanie współpracy technicznej, polegającej na opracowaniu optymalnego programu prywatyzacji PKP. Tak [więcej ] |
| | |
|
|
Nowoczesny partner dla samorządu | |
[ 2004-03-19 ] |
23 stycznia 2004 roku na Zamku Piastów Śląskich Spółka „Telekomunikacja Kolejowa” Sp. z o.o., przy honorowym patronacie Starosty Powiatu Brzeskiego Stanisława Szypuły, zorganizowała na 99 dni przed wejściem do Unii Europejskiej prezentację pt.: „Telekomunikacja Kolejowa partnerem Samorządów w drodze do Społeczeństwa Informacyjnego”.
„Telekomunikację Kolejową” reprezentowali dyrektor Zakładu Telekomunikacji we Wrocławiu Waldemar Karaśkiewicz i zastępca dyrektora ds. Ekonomiczno - Handlowych Artur Zawadzki.
Prezentacja dotyczyła kilku obszarów:
- [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-03-05 ] |
Stała się rzecz straszna - zginął człowiek. 13 lutego na strzeżonym przejeździe kolejowym w okolicy Bochni zginął pod kołami pociągu rajdowiec Janusz Kulig.
Do tragedii doszło z winy pięćdziesięcioletniej dróżniczki, która z niewiadomych przyczyn nie opuściła zapór rogatkowych. Kobieta jest w szoku, potwierdza to policja. Nie została jeszcze przesłuchana, była trzeźwa, mówi, że nie wie, dlaczego nie opuściła zapór. Nie potrafi odpowiedzieć, czy była powiadamiana przez dyżurnego ruchu telefonicznie o wyprawieniu pociągu na szlak?
Na przejeździe pracowała w zastępstwie. Za cztery dni miała [więcej ] |
| | |
|
|
Czy kolejarz, to pasażer? | |
[ 2004-02-21 ] |
Takie pytanie ciśnie się na usta każdego, kto korzysta na co dzień z pociągu pasażerskiego, szczególnie, gdy ta jego podróż jest drogą do lub z pracy. Zawsze, kiedy służby marketingowe liczą pasażerów, w osobnej rubryce ujmują podróżnych pracowników PKP. Nie wiem, czym jest to spowodowane, ale wynika z tego, że kolejarz, to inna nacja.
Pisaliśmy już nie raz na łamach naszej gazety o tych sprawach, lecz wracają one niczym bumerang.
Otóż okazuje się, że zatrzymanie pociągu na przystanku i jego powtórne uruchomienie, to koszt około 50 zł (na pewno ta kwota jest różna w różnych regionach [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|