|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
Breżniew, Europa i karuzela kadrowa
| |
[ 2004-10-15 ] |
30 września w Domu Dziennikarza przy ul. Foksal w Warszawie zorganizowano debatę publiczną na temat polityki transportowej państwa. Formuła spotkania jest następująca - najpierw trzech prelegentów wygłasza swoje referaty, a potem ma miejsce dyskusja, w której głos może zabrać każda z osób znajdujących się na sali. A na sali obecni byli przedstawiciele organizacji i stowarzyszeń związanych z transportem, a także dziennikarze.
Pierwszy referat został wygłoszony przez Ryszarda Krystka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Wiceminister Krystek omówił plany resortu infrastruktury w [więcej ] |
| | |
|
|
Katastrofa finansowa grupy | |
[ 2004-10-01 ] |
Głupota i niekompetencja, czy gra interesów?
Wielokrotnie na łamach „Wolnej Drogi” wyrażano krytyczne opinie o „Programie dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku”. Wskazywano, że realizacja tego programu zakończy się dla firmy katastrofą.
Dokładnie takie samo stwierdzenie zawarte zostało w dokumencie „Propozycje PKP SA dotyczące zmian Programu dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 r.”.
Stwierdzenie to pozwolę sobie zacytować bez żadnych zmian, zaznaczając przy okazji, że autorami obu [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-09-17 ] |
W relacji z uroczystego wręczania certyfikatów spółce „PKP Energetyka” napisałem: „Ciekawe, kto następny otrzyma podobne”.
Okazało się, że na odpowiedź nie trzeba było długo czekać, bo następnym podmiotem, który otrzymał certyfikaty jest spółka, której pełna nazwa brzmi: „Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM” Sp. z o.o. we Wrocławiu, ponieważ to ona 3 września 2004 roku otrzymała od Międzynarodowej Certyfikacji Systemów Zarządzania Certyfikat ENISO-9001:2000 - system zarządzania jakością oraz PN-N-18001 - system [więcej ] |
| | |
|
|
Nie samym samorządem się żyje | |
[ 2004-09-03 ] |
Okazuje się, że temat „kolej-PKP” stał się ostatnio dość nośny i starają się nieco go ugryźć kolejni eksperci i tworzone przez nich struktury, mające im w tym pomagać.
Jedną z nich jest warszawskie Centrum Zrównoważonego Transportu, które 14 lipca 2004 roku zorganizowało konferencję prasową, podczas której przedstawiciel Centrum, - Krzysztof Rytel i Wojciech Szymański przedstawili dziennikarzom raport zatytułowany Fundusze UE na transport w latach 2004-2006, szansa, czy zagrożenie dla zrównoważonego rozwoju Polski.
Jego autorzy dość krytycznie odnieśli się do podziału [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-08-20 ] |
W związku z artykułem Jacka Maciejewskiego pt. „W sprawie zapadni nie ustąpimy” („Wolna Droga” nr 14 z dnia 09.07.2004 r.), uprzejmie wyjaśniam, że:
Niesporne są fakty, że podział kołobrzeskiego majątku będącego na stanie Zakładu Taboru w Szczecinie pomiędzy zakłady Spółek „PKP Cargo” SA i „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. nastąpił komisyjnie, przy udziale przedstawicieli zainteresowanych stron. Przy realizowaniu podziału kierowano się wyłącznie rodzajem eksploatowanych przez te zakłady pojazdów, ilością wykonywanej pracy, a także [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-08-06 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część jedenasta
Wdrożenie reformy. Reforma przewozów regionalnych będzie wprowadzona w 2004 roku według następującego harmonogramu:
W związku z wejściem w życie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, wdrażanie reformy przewozów regionalnych rozpocznie się od 1 stycznia 2004 roku.
Minister Infrastruktury powołał Zespół ds. reformy przewozów regionalnych, który będzie odpowiedzialny za organizowanie i koordynację procesu wdrażania reformy. W skład zespołu wchodzą przedstawiciele Ministerstwa [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-07-23 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część dziesiąta
Założenia nowego systemu organizowania, finansowania i wykonywania przewozów regionalnych. Reforma przewozów regionalnych oparta jest o następujące założenia:
o Regionalizację organizacji przewozów regionalnych. Zgodnie z obowiązującym prawem (ustawa o transporcie kolejowym art. 40) w ramach obowiązku służby publicznej organizowanie regionalnych przewozów pasażerskich należy do zadań własnych samorządów wojewódzkich. Koncepcja ta opiera się na założeniu sprawdzonym w wielu innych krajach, że samorządy [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-07-09 ] |
18 czerwca 2004 r. odbyła się w Sejmie od dawna zapowiadana debata na temat sytuacji w PKP SA. Choć punkt porządku obrad brzmiał: „Informacja rządu w sprawie aktualnej sytuacji PKP, w szczególności w zakresie realizacji decyzji budżetowych Sejmu”, to wystąpienia uczestników debaty obejmowały całe spektrum interesującego wszystkich zagadnienia.
Aby w miarę szczegółowo można było zapoznać naszych Czytelników z treścią tej dysputy, postanowiliśmy ją podzielić na kilka części, choć i tak nie obeszło się bez skrótów.
Na początek proponujemy wystąpienie Sekretarza Stanu w [więcej ] |
| | |
|
|
Dyrektor Generalny UIC w Warszawie | |
[ 2004-06-25 ] |
W czerwcu br. gościł w Warszawie dyrektor generalny UIC Philippe Roumeguere oraz Roland Heinisch, przewodniczący Komisji Infrastruktury w UIC. Z tej okazji staraniem spółki „PKP Polskie Linie Kolejowe” zorganizowana została konferencja prasowa, w której wzięli udział obaj wyżej wymienieni, a także Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP SA Adam Wielądek i prezes PLK Tadeusz Augustowski. Konferencja odbyła się w warszawskiej siedzibie BCC, a prowadził ją rzecznik pasowy spółki PLK, Krzysztof Łańcucki.
Pierwszy głos zabrał Roland Heinisch, który skupił się na sprawach - co zrozumiałe [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-06-11 ] |
W dniach 20 i 21 maja br. w Zakopanem spotkali się delegaci na II Sesji X Walnego Zebrania Delegatów OSK NSZZ „Solidarność” przy ZR Małopolska. Było to posumowanie drugiego roku pracy OSK oraz zapoznanie się z nowymi wyzwaniami stojącymi przed związkiem.
WZD otworzył przewodniczący OSK w Krakowie Henryk Sikora. Na przewodniczącego zebrania wybrano Zbigniewa Lisa, który prowadził spotkanie bardzo sprawnie.
Po odczytaniu sprawozdania z działalności OSK oraz sprawozdania Komisji Rewizyjnej, odbyła się dyskusja nad sprawozdaniami. Nie była ona zbyt gorąca, gdyż wszyscy oczekiwali [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|