|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2003-06-27 ] |
Pan Leszek MillerPremier Rządu RP
W związku z przygotowaniem tzw. "Resortowego planu budżetu państwa na rok 2004" Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność" wyraża swój stanowczy protest przeciwko zapisom, które nie przewidują żadnego dofinansowania do regionalnych przewozów pasażerskich, spychając ten problem na samorządy wojewódzkie.
Uzasadnienie
Art. 79 ust. 1 z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji p.p. PKP przewiduje wysokość dofinansowania do regionalnych przewozów pasażerskich w kwocie co najmniej 800 milionów złotych w 2004 r. Ustalenia [więcej ] |
| | |
|
|
Nowy Prezes Zarządu PKP S.A. | |
[ 2002-06-28 ] |
12 czerwca 2002 r. nastąpiła zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu PKP S.A. - Krzysztofa Celińskiego zastąpił Maciej Męclewski.
Maciej Męclewski, 57 lat, jest absolwentem Wydziału Architektury Wyższej Szkoły Architektury i Budownictwa w Weimarze (Niemcy) oraz Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Dodatkowe kwalifikacje: uprawnienia budowlane, kurs dla kandydatów do Rad Nadzorczych w Spółkach Skarbu Państwa zakończony egzaminem, szkolenia z zakresu Kodeksu Spółek Handlowych oraz zarządzania holdingami. Doświadczenie zawodowe:
1973-1979 - Miejskie Biuro Projektów WAR-CENT w [więcej ] |
| | |
|
|
Samorządy negocjują przejęcie PKP PR | |
[ 2007-05-25 ] |
Od połowy kwietnia, kiedy rząd przyjął „Strategię rozwoju kolei do 2013 roku”, samorządy wojewódzkie starają się zapewnić sobie najlepsze warunki przejęcia spółki „PKP Przewozy Regionalne”. Domagają się m.in. przekazania im zaplecza technicznego do serwisowania taboru oraz części linii kolejowych. Chcą same nimi zarządzać i ustalać wysokości opłat za korzystanie z torów. Ministerstwo Transportu zgodziło się pójść na pewne ustępstwa. Podczas posiedzenia połączonych sejmowych Somisji Transportu i Skarbu Państwa 8 maja br. Mirosław Chaberek, wiceminister transportu, [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia" w Radzie Ministrów | |
[ 2006-08-18 ] |
Ministerstwo Transportu przekazało Radzie Ministrów przygotowywany od grudnia ubiegłego roku projekt „Strategii dla transportu kolejowego do roku 2009”.
Warunkiem jej realizacji jest oddłużenie spółki „PKP Przewozy Regionalne”, operatora pociągów pospiesznych. Jej długi wynoszą 2,5 mld zł.
Autorzy proponują, aby nie skupiać się na możliwościach sprywatyzowania spółek PKP, a zamiast tego więcej uwagi poświęcić innym rozwiązaniom, które, z jednej strony, mają pozbawić kolej długów, a z drugiej, zapewnić możliwości rozwoju.
Nie planuje się, jak zapisano to w poprzedniej [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-07-11 ] |
Ze spotkania Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzeja Piłata z przedstawicielami NSZZ "Solidarność" i Zarządu PKP SA w dniu 25 czerwca 2003 r.
1. W spotkaniu uczestniczyli:
- przedstawiciele Komisji Krajowej NSZZ "Solidarność"
- przedstawiciele Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność"
- Prezes Zarządu PKP SA.
2. Omówiono następujące problemy podnoszone przez Sekcję Krajową Kolejarzy NSZZ "Solidarność":
- niedofinasowanie pasażerskich przewozów regionalnych dotacją z budżetu państwa w kwocie 800 mln zł. określoną w ustawie z dnia 8 [więcej ] |
| | |
|
|
Spotkanie Grupy Szkoleń Międzynarodowych UIC | |
[ 2002-07-12 ] |
W dniach od 6-7 czerwca 2002 r. w Warszawie odbyło się regulaminowe posiedzenie Grupy Szkoleń Międzynarodowych UIC (Międzynarodowego Związku Kolei). Porządek dzienny obejmował przedyskutowanie i podjęcie decyzji dotyczących: - E-rail - European Railway Access to Interactive Laerning (Europejskie kolejowe wejście w wirtualne nauczanie), - Analiz porównawczych (tzw. Benchmarking) kompetencji w zarządzaniu, a także sterowanie tymi kompetencjami, - Wprowadzenia szkolenia na odległość (tzw. e-learning) w ramach UIC na tematy normy jakości ISO 9001 na lata 2000 i dalsze, - Międzynarodowego [więcej ] |
| | |
|
|
PKP S.A. zabezpieczają terminowe regulowanie swoich należności | |
[ 2001-06-15 ] |
Wzrost w ostatnim czasie długów za kolejowe przewozy towarowe, kłopoty z ich odzyskiwaniem oraz występujące notorycznie opóźnienia w bieżącym regulowaniu należności, jak też przypadki patologicznych zjawisk w zakresie handlu wierzytelnościami, były powodem podjęcia przez Zarząd PKP S.A. radykalnych zmian w zakresie zabezpieczeń płatności za przewozy ładunków. Uchwałą Zarządu PKP S.A. wprowadziły obowiązek wnoszenia kaucji i gwarancji bankowych, które zabezpieczają terminowe regulowanie należności.
Kaucje te wynoszą:
min. 50 % miesięcznych obrotów dla klientów nieterminowo regulujących [więcej ] |
| | |
|
|
Remont dworca Wałbrzych Miasto | |
[ 2009-11-06 ] |
PKP SA Oddział Dworce Kolejowe we Wrocławiu planuje w 2009 i 2010 roku
prace remontowe na dworcu Wałbrzych Miasto. Obejmą one swoim zakresem
remont dachu, którego koszt wyniesie prawdopodobnie około siedmiuset
tysięcy złotych.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-06-08 ] |
Giełdowa oferta publiczna akcji „PKP Intercity”, planowana na 2009 rok, będzie miała wartość 400 mln zł, a oferta „PKP CARGO” w 2010 roku będzie warta 700 mln zł, poinformował Mirosław Chaberek, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolejnictwo.
Jak powiedział Chaberek, firma ze sprzedaży akcji spółek z grupy PKP na rynku publicznym w latach 2009 - 2010 chce uzyskać środki w wysokości 1,2 mld zł. W skład tej kwoty, oprócz środków z ofert „PKP Intercity” i „PKP CARGO”, wchodzą środki pozyskane ze sprzedaży innych spółek z Grupy. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-12-08 ] |
„PKP Cargo” nie zgadza się z zarzutami kontrahentów o nadużywaniu pozycji rynkowej - poinformował rzecznik spółki Ryszard J. Wnukowski odnosząc się do informacji, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) rozpoczął badanie tej sprawy.
UOKiK poinformował, że sprawdzi, czy „PKP Cargo” pobiera wygórowane opłaty za przewóz towarów oraz czy stosuje niejednolite kryteria wobec kontrahentów. Z wnioskiem o wszczęcie postępowania w tych sprawach zwróciły się do prezesa UOKiK dwie spółki: Lafarge Kruszywa i Sped-Pro. Pierwsza zakwestionowała pobieranie przez [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|