|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
"PKP CARGO" SA - obniżanie kosztów | |
[ 2005-02-18 ] |
W 2004 roku w stosunku do 2003 roku Spółka „PKP CARGO” SA obniżyła nominalny poziom kosztów, choć nastąpił wzrost cen wyrobów hutniczych, paliwa i energii, które są w dużych ilościach zużywane w procesie przewozowym. - Nominalna obniżka kosztów była możliwa dzięki wdrożeniu programów oszczędnościowych oraz redukcji zatrudnienia - wyjaśnia Józef Marek Kowalczyk, Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny „PKP CARGO” SA.
Na dzień 1 stycznia 2004 roku w „PKP CARGO” SA pracowało 49.048 osób, a w dniu 31.12.2004 r. 47.848, zatrudnienie w zeszłym roku zmniejszyło się o [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-02-04 ] |
”W dniu 19 stycznia 2005 r. Spółka „PKP Cargo” SA złożyła w Sądzie Okręgowym w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów odwołanie od Decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 31 grudnia 2004 r. w sprawie stosowania przez przewoźnika praktyk ograniczających konkurencję” poinformował rzecznik spółki Janusz Mincewicz.
Postępowanie wszczęte przez firmę spedycyjną Sped-Pro zakończyło się niedawno nałożeniem na Cargo 20 mln zł kary. Prezes UOKiK uznał 5 z 9 zarzutów wobec przewoźnika, stwierdzając złamanie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-21 ] |
W dniu 5 stycznia br. spółka „PKP CARGO” SA z siedzibą w Warszawie otrzymała Decyzję Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej: Prezesa UOKiK) z dnia 31 grudnia 2004 roku, w sprawie stosowania przez „PKP CARGO” SA praktyk ograniczających konkurencję. Postępowanie w tej sprawie wszczęte zostało na podstawie wniosku „Sped-Pro” SA z siedzibą w Warszawie.
Prezes UOKiK w wydanej Decyzji jedynie w odniesieniu do części zarzutów stwierdził stosowanie przez „PKP CARGO” SA praktyk ograniczających konkurencję. Natomiast w szeregu [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-07 ] |
Resort infrastruktury przesłał do uzgodnień międzyresortowych zreformowany program restrukturyzacji PKP do 2007 roku. Podsekretarz stanu Grzegorz Mędza zakłada, że rząd przyjmie program w styczniu. Najważniejszą innowacją programu są nowe zasady finansowania infrastruktury kolejowej, które umożliwią obniżenie stawek za dostęp do sieci. Środki pochodziłyby z akcyzy paliwowej i opłat drogowych.
Z 15 mld rocznie wpływających do budżetu z akcyzy, 30% przeznacza się na drogi. 12% tej sumy trafia na drogi krajowe przez ministra infrastruktury. Program proponuje zwiększenie tego odsetka do 16% z [więcej ] |
| | |
|
|
"Przewozy Regionalne" zapłacą karę | |
[ 2004-12-17 ] |
Spółka „PKP Przewozy Regionalne” zapłaci karę za zbyt wysokie opłaty manipulacyjne nakładane na pasażerów jeżdżących bez dokumentu poświadczającego prawo do ulgi. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję w tej sprawie. Ponieważ jednak spółka wycofała się już z kwestionowanej praktyki, sąd zmniejszył karę o połowę - do 317 tys. zł.
Wysokość opłaty, jaką pobierały „Przewozy Regionalne”, zakwestionował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Uznał, że jest zbyt wygórowana i tym samym krzywdząca dla podróżnych. Za to nałożył na spółkę 636 tys. zł kary. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-12-10 ] |
Rząd zdecydował o udzieleniu gwarancji spłaty zobowiązań wynikających z II emisji II serii obligacji Polskich Kolei Państwowych SA, o wartości nominalnej 590 mln zł, na częściowe sfinansowanie restrukturyzacji PKP. Emisja obligacji jest przeznaczona na spłatę, w ramach projektu restrukturyzacji PKP, zobowiązań PKP SA poręczonych lub gwarantowanych przez Skarb Państwa.
Środki z emisji mają zostać przeznaczone na spłatę kapitału kredytów poręczonych lub zagwarantowanych przez Skarb Państwa, dofinansowanie „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. i zdynamizowanie działalności PKP SA. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-11-26 ] |
Spółka „PKP CARGO” SA otrzymała wyłączność na negocjacje z niemieckim koncernem RAG (dawniej Rurhkole AG) na zakup tej części koncernu, który zajmuje się transportem kolejowym. - To dla nas duża szansa wejścia na rynek niemiecki. Do granicy niemieckiej dowozimy rocznie 15 mln ton towarów. Gdy się nam uda przejąć część koncernu RAG będziemy mogli wwozić nasze ładunki na teren Niemiec - mówi Józef Marek Kowalczyk, Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny „PKP CARGO” SA.
Przedmiotem transakcji są dwie spółki należące do koncernu RAG, tj. RBH wykonująca transport towarów [więcej ] |
| | |
|
|
Zmodernizowane lokomotywy | |
[ 2004-11-12 ] |
Spółka „PKP CARGO” SA zmodernizowała pierwszą lokomotywę ET-22 służącą do transportu towarowego oraz cztery lokomotywy manewrowe EM-10. - Po modernizacji są to najnowocześniejsze lokomotywy w Polsce i jedne z nowocześniejszych w swojej klasie w Europie - podkreśla Zygmunt Siarkiewicz, Członek Zarządu - Dyrektor ds. Eksploatacji i Zaplecza Technicznego „PKP CARGO” SA.
Modernizację prototypową lokomotywy ET-22 oraz lokomotyw EM-10 wykonały Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych SA w Gliwicach w kooperacji z polskimi firmami i instytucjami naukowo-technicznymi. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-29 ] |
Dziennik „Rzeczpospolita” opublikował listę 2 tys. największych polskich przedsiębiorstw. Głównym miernikiem klasyfikacji były uzyskane w 2003 roku przychody. Spółka „PKP CARGO” SA w przychodami w wysokości 5,99 mld zł została sklasyfikowana na 12 miejscu w Polsce.
Pierwsze miejsce zajął PKN ORLEN, którego przychody w 2003 roku wyniosły 33,72 mld zł, przed Telekomunikacją Polską (18,28 mld zł) i Polskimi Sieciami Energetycznymi (15,34 mld zl). Tuż przed „PKP CARGO” SA sklasyfikowane zostały: ISPAT Polska Stal (7,42 mld zł) i Fiat Auto Poland (6,44 mld zł). [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-15 ] |
W nawiązaniu do publikacji zawartej w dniu 27 września br. w „Gazecie Wyborczej”, pt. „Rzucony na tory, przejechany i... ukarany”, przekazuję informację o stanowisku Zarządu PKP SA w opisanej sprawie:
Zarząd PKP SA z ubolewaniem przyjął informację o problemach, jakie stały się udziałem p. Pawła Banaszka, pokrzywdzonego w wypadku kolejowym, oraz związanych z nim roszczeniach odszkodowawczych ze strony Polskich Linii Kolejowych SA. Jakkolwiek strona prawna roszczeń kolei nie może budzić żadnych wątpliwości - firma ma prawo i obowiązek ściągania wszelkich należności - to [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|