|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Środa, 24 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aleks, Grzegorz, Aleksander
|
|
|
|
|
|
|
|
Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 roku Część XXXI | |
[ 2012-05-11 ] |
4. PLAN ROZBUDOWY, MODERNIZACJI I UTRZYMANIA INFRASTRUKTURY
4.3. Docelowa sieć kolejowa – wizja 2030 – c.d.
4.3.3. Nowe odcinki torów szlakowych
Prognozy przewozów kolejowych wykonane z uwzględnieniem poszczególnych
segmentów rynku przewozów pasażerskich i towarowych wskazują, że do roku
2030 nastąpi znaczący ich wzrost. Wzrost ten nie będzie jednak
równomierny, szczególnie w zakresie przewozów pasażerskich i obejmie
przede wszystkim przewozy pomiędzy dużymi aglomeracjami oraz przewozy w
obszarze ciążenia aglomeracji.
[więcej ] |
| | |
|
|
X Jubileuszowa Ogólnopolska Pielgrzymka Kolejarzy do Sanktuarium Matki Bożej w Tuchowie w czasie Wielkiego Odpustu | |
[ 2007-06-08 ] |
7 LIPCA (sobota) 2007 r.
Program Pielgrzymki:
16.30 Różaniec święty (na dróżkach różańcowych)
17.15 Droga Krzyżowa (na dziedzińcu sanktuaryjnym)
18.00 Nieszpory ku czci Najświętszej Maryi Panny
18.30 Uroczysta Msza Święta z procesją eucharystyczną
20.00 Uroczyste zasłonięcie Cudownego Obrazu
20.15 „Wieczór Maryjny” (koncert zespołu muzycznego).
Uroczystej Mszy Świętej, w czasie której zostanie poświęcony sztandar Kolejarzy Stacji Tuchów, przewodniczył będzie Krajowy Duszpasterz Kolejarzy ks. kan. Eugeniusz Zarębiński.
Zawierzając naszą pracę [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2016-05-06 ] |
Ruch imigrancki, a właściwie inwazja imigrantów na Europę,
stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa i wyników finansowych
europejskich przewoźników. Zagrożenia są poważne i szkody mogą być dla
Europy dotkliwe.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-06-22 ] |
W roku 2007 mija już 51 rocznica wydarzeń, które przeszły do historii pod nazwą Poznańskiego Czerwca. Ponieważ wydarzenia te były z kolei drugim, po Powstaniu Berlińskim w roku 1953, tak znaczącym buntem przeciwko komunistycznej władzy, warto przypomnieć w telegraficznym skrócie ich przebieg:
08 czerwca - zebranie załogi ZASPO; wybór delegacji; wysunięcie postulatów o charakterze ekonomicznym.
21 - 22 czerwca - z powodu braku odpowiedzi na głoszone postulaty, burzliwy przebieg narad załogi na terenie zakładu.
25 czerwca - delegacja robotników ZISPO wyjeżdża do Warszawy.
26 czerwca - [więcej ] |
| | |
|
|
"PKP CARGO" SA zapewniło swoim pracownikom kompleksową opiekę medyczną | |
[ 2007-07-06 ] |
Największy kolejowy przewoźnik towarowy Spółka „PKP CARGO” podpisała umowę na opiekę medyczną z firmą ubezpieczeniową SIGNAL IDUNA. Umowa została podpisana na dwa lata i obejmuje szpitalną opiekę medyczną dla pracowników „PKP CARGO” SA na terenie całej Polski.
Podpisanie umowy przez „PKP CARGO” SA zapewnia kompleksową opiekę szpitalną 45 tysiącom pracowników firmy. Dzięki miesięcznej składce, pokrywanej w całości przez Spółkę, pracownicy oraz ich rodziny otrzymują dostęp do bezpłatnej opieki medycznej w szpitalach współpracujących z SIGNAL IDUNA. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-07-20 ] |
Szanowna Redakcjo!
Piszę, bo denerwują mnie informacje w niektórych gazetach o tym, jak przedstawiciele opozycji, a niecałe dwa lata temu „prawie koalicjanci”, złożyli doniesienie do prokuratury na ministra na temat budowy peronu (stacji pasażerskiej) we Włoszczowej Północnej i aplauz towarzyszący mającemu odbyć się lada chwila przesłuchaniu. Nie twierdzę, że na kolei w tym czasie nie powinno się wydać tych 3 milionów na inną inwestycję, ale mam nadzieję, że wkrótce nie okaże się ona chybioną.
Nigdy nie uwierzę natomiast w to, że „prawie koalicjanci” złożyli pozew, [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-08-03 ] |
Część 15
Po moim awansie na stanowisko maszynisty instruktora wolne miejsce na naszej „siódemce” zajął Zygmunt Przekwas. 1 czerwca 1982 r. po orzeczeniu lekarza odpowiedzialnego za stan zdrowia maszynistów, brat został odsunięty od jazdy. Przeszedł na rentę. W lipcu 1984 r. wrócił za nastawnik, do swojej starej brygady. W kwietniu 1985 r. jadąc pociągiem 61004 do Warszawy, w prowadzonej przez niego EU07-036, pękła rama wózka i po powrocie „luzem” do macierzystej lokomotywowni maszyna została odstawiona jako oczekująca na naprawę. On i jego wspólnicy jeździli pewien [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2009-02-27 ] |
„Manuskrypt Chopina”
Wydawnictwo Prószyński i S-ka 2009
Dokładnie 1 marca upływa 199. rocznica urodzin Fryderyka Chopina. To dla wielu doskonała okazja, by niskiej jakości produkt sprzedać pod luksusowym szyldem „Chopin”.
Podczas, gdy Narodowy Instytut Fryderyka Chopina szykuje koncerty i przeróżne wydarzenia, na rynku królują produkty chopinopodobne, na których widok kompozytor pewnie westchnąłby z zakłopotaniem. Jednym z takich kuriozów jest „Manuskrypt Chopina”, książka sygnowana m.in. nazwiskiem Jeffreya Deavera. Wprawdzie ten amerykański autor [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-08-17 ] |
Część 16
7. Maszynista instruktor
Na wakujące stanowisko maszynisty instruktora zostałem awansowany 16 lutego 1982 r. Warunkiem, jaki postawiłem przed objęciem tej funkcji, było przydzielenie w każdym miesiącu przynajmniej dwóch służb jako maszynista. Został przyjęty bez wahania, gdyż w tym czasie maszyniści mieli jeszcze sporo godzin nadliczbowych. Była to tzw. cicha umowa między stronami, wszakże taka forma pracy nie była powszechnie stosowana. Z podobnej umowy korzystał instruktor Bronek Kołodziej, którego wspominam jako dobrego kolegę i wspaniałego współpracownika. Taka praktyka [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-08-31 ] |
Część 17
Gdy byłem maszynistą instruktorem, miało miejsce jedno z najbardziej przykrych przeżyć w mojej karierze zawodowej. Było to 17 października 1984 r. Po przyjściu do pracy na 7.00 dowiedziałem się, że we wczesnych godzinach rannych wydarzył się wypadek pod Bąkowem. Na stojący w łuku przed semaforem wjazdowym pociąg towarowy najechał z prawie pełną prędkością rozkładową pociąg pośpieszny Lublin - Jelenia Góra. Ze Starego Olesna wyprawiono go na sygnał zastępczy. Pociąg prowadził podległy mi maszynista na lokomotywie EU07-022, dostałem, więc polecenie udania się na miejsce wypadku. Gdy [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|