|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 28 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2004-05-28 ] |
Już jedenasty raz, 1 maja br. odbyła się parada parowozów w Wolsztynie, mieście położonym na zachodnim krańcu Wielkopolski. Tu bowiem istnieje jedyna czynna parowozownia w Europie, by nie powiedzieć w świecie, a świadczyć o tym może to, że tu przyjeżdżają pasjonaci parowozów z całego świata i z tak odległych krajów jak Japonia i Republika Południowej Afryki.
Parowozownia istnieje - i stąd pochodzą parowozy, które prowadzą pociągi rozkładowe do Leszna, Poznania, Zbąszyna - dzięki przede wszystkim takim ludziom, jak Anglik Howard Jonem, twórca i dyrektor Towarzystwa WOLSZTYN EXPERIENCE.
Na [więcej ] |
| | |
|
|
Przewodniczący SKK w Rybniku | |
[ 2004-05-10 ] |
Na zaproszenie Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność” przy Zakładzie Przewozów Towarowych w Rybniku gościł przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” Stanisław Kogut, któremu towarzyszył przewodniczący OSK „Solidarność” w Katowicach Henryk Grymel.
W czasie spotkania z członkami Komisji Zakładowej St. Kogut przedstawił aktualną sytuację kolei, ze szczególnym uwzględnieniem spółki „Przewozy Regionalne”, a także odpowiadał na liczne pytania.
Spotkanie prowadziła przewodnicząca Komisji Zakładowej Krystyna Olszewska. [więcej ] |
| | |
|
|
"To ustawodawca i rząd stworzył sytuację konfliktową" | |
[ 2004-04-30 ] |
Mówi Jan Kulas, radny Sejmiku Województwa Pomorskiego, dla „Wolnej Drogi”
Czy Pańskim zdaniem jakikolwiek Samorząd Wojewódzki będzie chciał się „bawić” w spółki regionalne bez pieniędzy?
Jest to mało prawdopodobne. Co więcej, Marszałkowie wszystkich województw, niezależnie od braw, kształtu i geograficznego położenia, wyraźnie przestrzegali przedstawicieli rządu i parlamentu w roku 2003, że taki wariant restrukturyzacji, bez gwarancji finansowych, bez okresu dostosowawczego, bez zabezpieczenia profesjonalnego zarządzania, nie może się powieść. Tak, że ustawodawca i [więcej ] |
| | |
|
|
"Nie ma optymistycznych wniosków" | |
[ 2004-04-16 ] |
Mówi Monika Mizielińska - Chmielewska, szefowa spółki Media Trend,
dla „Wolnej Drogi”
Skąd się wziął pomysł zorganizowania takiego spotkania?
Centrum Multimedialne „Foksal” w warszawskim Domu Dziennikarza organizuje w ciągu roku od czterdziestu do pięćdziesięciu debat. One są poświęcone bardzo różnej problematyce, my zaś wybieramy taką problematykę, która jest strategiczna dla rozwoju państwa. Dziś toczy się debata nad problematyką transportu w Polsce w przeddzień wejścia do UE, gdyż polityka transportowa państwa ma wpływ na wiele aspektów gospodarczych, ale jest [więcej ] |
| | |
|
|
"Związkiem nie można kierować zza biurka" | |
[ 2004-04-02 ] |
Mówi Jacek Prętki, wiceprzewodniczący Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Gdańsku oraz wiceprzewodniczący Komisja Zakładowej przy Zakładzie Taboru w Gdyni
Zacznijmy z grubej rury i dlatego chciałbym, żebyś powiedział, co sądzisz o propozycji postępowania układowego między spółką „Przewozy Regionalne” a innymi spółkami, którym ta spółka winna jest dość spore pieniądze. Czy w tej sytuacji zamiana długów na akcje jest właściwym rozwiązaniem?
W mojej ocenie jest to działanie na szkodę pozostałych spółek, bo skoro ktoś podejmuje decyzje, że należy zamienić na [więcej ] |
| | |
|
|
"Potrzebna jest odwaga urzędnicza" | |
[ 2004-03-19 ] |
Mówi dla „Wolnej Drogi” poseł Tadeusz Jarmuziewicz
Panie pośle, jak Pan przyjął komentarze urzędników państwowych po uchwaleniu przez Sejm 550 milionów złotych na rzecz kolejowych przewozów regionalnych?
Myślę, że i zarząd kolei, a już na pewno rząd, nie są kompletnie przygotowani do sprawowania tej funkcji, bowiem widać gołym okiem, że te pieniądze sprawiły im gigantyczny kłopot. Im na pewno jest wygodniejszy stan pełzającej stagnacji, czyli biedy bez światełka w tunelu, a podjęta przez nich próba ratowania sytuacji przypomina próbę rozwiązywania kwadratury koła. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-03-05 ] |
Z Wojciechem Lipińskim, przewodniczącym OSK „Solidarność” w Gdańsku, członkiem prezydium SKK „Solidarność”, rozmawia Aleksander Wiśniewski
Jak ocenisz rok 2003 w twojej pracy związkowej?
Był to rok ciężkiej pracy dla działaczy związkowych. Dodatkowo administracja nie była taka przychylna dla naszych działań, jak byśmy sobie tego życzyli. Jak wiadomo podczas protestów kolejarzy (głodówki i blokady) brałem udział w rozmowach z rządem na temat dotacji dla „Przewozów Regionalnych” i możliwości uniknięcia strajku generalnego na kolei. To były bardzo trudne [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-02-21 ] |
22 stycznia br. jechałam pociągiem IC nr 1803 relacji Warszawa - Szczecin. Pociąg ten planowo przyjeżdża do Szczecina Dąbia o godzinie 21.05, jednak w tym dniu przyjechał o 15 minut później, i to spowodowało, że wszyscy pasażerowie, którzy w Dąbiu mieli się przesiąść na pociąg relacji Szczecin - Świnoujście (nr 55026) zostali na peronie, bez jakiejkolwiek możliwości w tym dniu dojazdu do Świnoujścia, ponieważ pociąg nr 55026 mający planowy odjazd ze Szczecina Dąbia o godzinie 21.13 odjechał nie czekając na spóźniony pociąg intercity.
Interweniującym w tej sprawie pasażerom dyżurna ruchu na [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-02-07 ] |
Jak wynika z materiałów, które przedstawiała spółka „PKP Cargo” S.A., miniony rok można zaliczyć do udanych. Już w kwietniu 2003 roku otrzymała certyfikat ISO 9001 nadany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji. Miesiąc później w maju za uruchomienie logistycznych międzynarodowych pociągów towarowych otrzymała Godło Promocyjne „TERAZ POLSKA”. „Uruchamiając międzynarodowe pociągi już przygotowujemy się do wejścia Polski do Unii Europejskiej, otwarcia polskiego oraz europejskiego rynku kolejowych przewozów towarowych i międzynarodowej konkurencji. Przyznane [więcej ] |
| | |
|
|
550 milionów - 290 milionów = 260 milionów | |
[ 2004-01-23 ] |
Piszę te słowa przed posiedzeniem Senatu, który ma prawo i na pewno wniesie swoje poprawki do projektu budżetu przyjętego przez Sejm, w którym 550 milionów złotych przeznaczonych jest wbrew propozycjom rządu (zwłaszcza prof. Hausnera) na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych. Komisje senackie chcą odebrać większość przyznanych przez Sejm funduszy (przypomnijmy głosami całej opozycji (!) i posłanki Barbary Blidy ze śląskiego SLD na wniosek Prawa i Sprawiedliwości).
Teraz Senat, do którego wybraliśmy większość SLD, w oparciu o opinie poszczególnych komisji (też w większości z [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|