|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena
|
|
|
|
|
|
|
|
Restrukturyzacja nie zawsze znaczy zmiany na lepsze | |
[ 2008-06-06 ] |
Mówi dla „Wolnej Drogi” Senator RP Stanisław Kogut
Powiedz, czy ty, jako senator, podczas publicznej dyskusji na temat usamorządowienia poprosiłeś kiedyś jej zwolenników o podanie przykładu, gdzie jeszcze w świecie funkcjonuje model usamorządowienia proponowany w Polsce?
O tak, takie i podobne pytania zadawałem po wielokroć i to na różnych spotkaniach, debatach, dyskusjach i na różnych szczeblach. Również w Parlamencie podczas posiedzenia Senackiej Komisji Gospodarki Narodowej, która zajmowała się ostatnio tym tematem, skierowałem do ministra infrastruktury Juliusza Engelhardta [więcej ] |
| | |
|
|
Sytuacja rynkowa zmusza do działania | |
[ 2008-08-01 ] |
Mówi dla „Wolnej Drogi” mówi Zygmunt Lango - dyrektor Zakładu Kujawskiego w Bydgoszczy spółki „PKP Energetyka” Spółka z o.o.
Teren działania Zakładu
Obszar działania Zakładu Kujawskiego - „PKP Energetyka” spółka z o.o. obejmuje województwo kujawsko - pomorskie, część województwa wielkopolskiego (dawne województwo pilskie) oraz obrzeża województw pomorskiego, zachodniopomorskiego i warmińsko - mazurskiego. Działalność swoją Zakład Kujawski prowadzi poprzez jednostki liniowe - Sekcje Zasilania Elektroenergetycznego w Toruniu, Włocławku, Pile, Inowrocławiu i [więcej ] |
| | |
|
|
Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce | |
[ 2008-09-26 ] |
Warszawa, sierpień 2008 r.
Część 2
Zgodnie z definicją linii dużych prędkości sieć KDP w Polsce obejmie docelowo nie tylko linię nowo budowaną (Warszawa - Łódź - Poznań/ Wrocław), ale także linie, przewidziane do modernizacji, w tym w szczególności:
Centralną Magistralę Kolejową na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie (prędkość maksymalna 250 km/h, w dalszym etapie 300 km/h) - do 2015 r. (projekt znajduje się obecnie na liście rezerwowej POIiŚ),
odgałęzienie od CMK (Psary - Kraków) - do 2012 r. (prędkość maksymalna 200 km/h),
linię Warszawa - Gdynia - do 2013 r. (prędkość maksymalna [więcej ] |
| | |
|
|
Jeśli komuś zabije serce dla zwierzaka… | |
[ 2017-04-07 ] |
W Światowej Deklaracji Praw Zwierząt czytamy: „Wszystkie zwierzęta rodzą
się równe wobec życia i mają te same prawa do istnienia”. Mówi się
także, iż o naszym człowieczeństwie świadczy nasz stosunek do zwierząt. W
zmaganiach z trudami dnia codziennego pomyślmy także o zwierzętach, a
szczególne o tych porzuconych. Rozważmy możliwość adopcji psa/kota ze
schroniska. O adopcji zwierząt z Izabelą Szolginia, dyrektor Schroniska dla Zwierząt w Bydgoszczy, rozmawia Aleksander Wiśniewski.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2015-04-03 ] |
W imieniu Zarządu i Rady Nadzorczej PKP Energetyka S.A. składam Państwu życzenia radosnych Świąt Wielkanocnych,
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2008-11-21 ] |
Zgodnie z wolą Prezesa Zarządu PKP SA, Pana Andrzeja Wacha, publikujemy Jego list otwarty skierowany do pracowników spółek Grupy PKP.
Szanowni Państwo
w piątek, 31 października 2008 r., w głównym wydaniu Wiadomości TVP 1, wyemitowany został felieton, pt. „Rodzinne interesy w PKP”. W materiale tym poddano w wątpliwość moją uczciwość. Mam świadomość, że wśród osób pracujących w firmie, którą kieruję od 4 lat, tezy postawione w nim mogą zburzyć, budowane od lat, zaufanie do mojej osoby oraz podważać sens dalszej pracy w firmie, której dobre imię w tak obcesowy sposób zostało [więcej ] |
| | |
|
|
"Dobra Energia" i odpowiedni ludzie | |
[ 2009-03-27 ] |
O Zakładzie Północnym Spółki „PKP Energetyka” SA, jego działalności i aspiracjach, zatrudnionej załodze, o osiągniętych sukcesach i otrzymanych wyróżnieniach mówi Zdzisław Wojciechowski - dyrektor Zakładu.
Nadeszły ciężkie czasy w gospodarce naszego kraju, a tu taki piękny laur - „Menadżer roku 2008”. Czy łatwo było?
To nie był łatwy rok dla naszego Zakładu. Aby realizować zadania wynikające z umów podpisanych ze spółkami kolejowymi, jak chociażby PKP PLK, musieliśmy pokonywać wiele problemów i trudności.
Z jednej strony chcemy zawsze, jak najlepiej wywiązywać się z [więcej ] |
| | |
|
|
Zarząd „PKP CARGO” przyjął Program Naprawczy na 2010 rok | |
[ 2010-03-19 ] |
Skuteczne wdrożenie Planu Naprawczego „PKP CARGO” na 2009 rok, w tym
restrukturyzacja zatrudnienia, pozwoliło na utrzymanie płynności
finansowej Spółki oraz zahamowało obniżanie jej wyniku, mimo znaczącego
spadku przewozów i przychodów przewozowych. Realizacja przyjętego przez
Zarząd „PKP CARGO” SA Programu Naprawczego na 2010 rok ma przynieść
Spółce zysk.
[więcej ] |
| | |
|
|
Specustawa niezbędna dla kolejowych inwestycji | |
[ 2016-04-08 ] |
Największe w historii wielomiliardowe inwestycje w remont torów mogą
doprowadzić za trzy lata do… całkowitego paraliżu ruchu kolejowego. Aby
uniknąć tego paradoksu i spiętrzenia robót w jednym czasie, konieczna
jest specustawa, która znacznie uprości inwestycje – to najważniejsze
ustalenia z obrad zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA, które odbyły
się 17 marca 2016 r. W posiedzeniu wzięli udział minister
infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, odpowiedzialny za kolej
wiceminister Piotr Stomma oraz wiceministrowie rozwoju Jerzy Kwieciński i
Witold Słowik.
[więcej ] |
| | |
|
|
Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce | |
[ 2009-02-13 ] |
Warszawa, sierpień 2008 r.
Część 12
4.5. Lokalizacja i charakterystyka dworców KDP
Omawiając warianty przebiegu trasy KDP należy również wspomnieć o dworcach kolejowych. Z założenia dworce obsługujące ruch KDP będą zlokalizowane łącznie z dworcami obsługującymi ruch tradycyjnej kolei. Jest to warunek konieczny realizacji koncepcji sieci KDP zintegrowanej z siecią tradycyjną, o którym mowa w założeniach do Programu KDP.
Wymagania związane z konstrukcją dworców, w aspekcie ich funkcjonalności, bezpieczeństwa, jak i architektury oraz integracji z otoczeniem, powinny zostać wzięte pod uwagę w [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|