|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 27 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Felicja, Teofil, Zyta
|
|
|
|
|
|
|
|
Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 roku Część VIII | |
[ 2011-06-24 ] |
1. SEKTOR KOLEJOWY W POLSCE – STAN OBECNY
1.3. Infrastruktura kolejowa – stan i zarządcy – c.d.
1.3.2. Infrastruktura innych zarządców
[więcej ] |
| | |
|
|
"Spełniam obietnice dane kolejarzom"? | |
[ 2006-02-03 ] |
Rozmowa z posłem Krzysztofem Tchórzewskim, zastępcą przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury
Senator Stanisław Kogut powiedział, że Pan w Sejmie, a on w Senacie, walczyliście jak lwy, aby trzy ustawy korzystne dla kolei zostały przyjęte przez Parlament. Niech Pan opowie, jak to było, i ile kosztowało to was obu starań i wysiłków?
Uchwalenie ustaw: o Funduszu Kolejowym, o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego oraz o zmianie ustawy o transporcie kolejowym, należy uznać za bardzo poważny sukces dla środowiska kolejarskiego. Jako pilotujący te ustawy na wstępie pragnę [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2003-03-07 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część trzydziesta pierwsza
8. Zasady rozwoju systemu transportowego w układzie gałęziowym i terytorialnym
8.1 Transeuropejskie korytarze transportowe
Korytarz transportowy jest to ciąg infrastruktury transportowej międzynarodowego znaczenia, wzdłuż którego przebiegają różne drogi transportowe o odpowiednich parametrach technicznych (np. autostrada i linia kolejowa o podwyższonych parametrach technicznych), z rozmieszczonymi na nich węzłami transportowymi (np. centra logistyczne). Ze względu na swe położenie geograficzne Polska [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-03-08 ] |
Chciałbym zabrać głos na temat pisma ZPK 09/BS/02 wydanego przez Związek Pracodawców Kolejowych. Jest to projekt Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy.
Ponieważ cały dokument jest zbyt obszerny, by mógł zostać scharakteryzowany nawet w obszernym skrócie, zatrzymam się tutaj jedynie na rozdziale X dotyczącym przyszłych ulg przejazdowych. Lektura zawartych w wyżej wymienionym rozdziale pięciu punktów [patrz "Wolna Droga" 04/02, str. 16 - red.] sprawia wrażenie, że są to stwierdzenia dość enigmatyczne by można było z nimi rzeczowo polemizować. Zauważyć trzeba np. w odniesieniu do punktu [więcej ] |
| | |
|
|
75 LAT POLSKICH KOLEI PAŃSTWOWYCH | |
[ 2001-09-21 ] |
część druga
Utworzenie przedsiębiorstwa PKP
Dużym osiągnięciem w organizacji polskiego kolejnictwa okresu międzywojennego było utworzenie jednolitego organizmu gospodarczego w postaci przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe". W 1924 roku ukazało się rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 28 grudnia o przedsiębiorstwie dla eksploatacji kolei państwowych, natomiast aktem erekcyjnym dla przedsiębiorstwa PKP było rozporządzenie Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 września 1926 roku o utworzeniu przedsiębiorstwa "Polskie Koleje Państwowe". Celem utworzenia przedsiębiorstwa PKP [więcej ] |
| | |
|
|
Odważniejsza kampania, rozważniejsi kierowcy? | |
[ 2006-07-21 ] |
W lipcu i sierpniu 2004 roku na przejazdach kolejowych zdarzyły się 53 wypadki. W czasie dwóch wakacyjnych miesięcy 2005 roku było ich mniej - 41. Zmniejszyła się także liczba ofiar wypadków - w lipcu i sierpniu 2004 roku w wypadkach na przejazdach poszkodowane zostały 34 osoby. Rok później liczba ofiar zmniejszyła się do 10. Nie zmienia się jedna liczba. Wciąż 97% wypadków na przejazdach jest powodowanych z winy kierowców. I właśnie z tych dwóch powodów - zmniejszającej się liczby wypadków na przejazdach oraz potrzeby dalszego uświadamiania kierowców - również w tym roku ruszyła kampania [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-03-21 ] |
3 lutego br. drużyna konduktorska pociągu relacji Gdynia - Jelenia Góra, w składzie Jerzy Miłowski - kierownik pociągu i Ryszard Belica - konduktor, z sekcji przewozów pasażerskich w Jaworzynie Śląskiej, złapała na gorącym uczynku podpalacza wagonów.
Przyjmując w Jarocinie pociąg, dowiedzieli się od zdającej drużyny, że 120 - minutowe opóźnienie jest spowodowane koniecznością wyłączania z pociągu palącego się wagonu.
Ta informacja zapewne szczególnie wyczuliła drużynę na wszystko, co się w pociągu działo. Kiedy więc kierownik w pewnym momencie poczuł swąd spalenizny, choć [więcej ] |
| | |
|
|
Wspólne posiedzenie MKK CARGO | |
[ 2002-03-22 ] |
W dniu 4 marca br. w Stróżach spotkali się członkowie MKK NSZZ "Solidarność" CARGO w celu przedyskutowania sytuacji w Spółce Cargo i PKP S.A. Za stołem prezydialnym zasiedli prowadzący obrady Zenon Kozendra i Henryk Grymel oraz gość - przewodniczący SKK NSZZ "Solidarność" Stanisław Kogut.
Przedstawiając sytuację na PKP przewodniczący na wstępie ustosunkował się do projektu Ministerstwa Infrastruktury zakładającego głębokie zmiany w firmie. Miałyby się one wiązać z łączeniem Spółki Intercity z Przewozami Regionalnymi oraz wydzieleniu z Cargo maszynistów, lokomotyw i ETZ, i połączeniu [więcej ] |
| | |
|
|
Ocena "Strategii dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2006-03-17 ] |
Część trzecia
Infrastruktura
Proponowane w „Strategii” rozwiązania w części dotyczącej jednej z największych spółek PKP SA, jaką jest PLK SA, również nie można ocenić w sposób jednoznacznie pozytywny. Obok propozycji idących w jak najbardziej pożądanym kierunku, znalazły się tu rozwiązania nie do zaakceptowania, często niespójne ze sobą koncepcje modelowe o nazbyt skomplikowanych i zbiurokratyzowanych strukturach. A przecież działania proponowane w stosunku do PLK - jak wielokrotnie wypowiadali się przedstawiciele resortu MTiB - to istota całego nowego projektu [więcej ] |
| | |
|
|
"Nie rozumiem postępowania przewodniczącego Smólskiego" | |
[ 2003-04-04 ] |
mówi Marek Podskalny, przewodniczący Sekcji Zawodowej "PKP CARGO" SA Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność", dla "Wolnej Drogi"
Czy Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy w spółce CARGO wszedł w życie?
Nie, tak się jeszcze nie stało.
Dlaczego?
A to dlatego, że nie został on zarejestrowany w Okręgowym Inspektoracie Państwowej Inspekcji Pracy w Warszawie.
Czy znasz przyczynę tego stanu rzeczy?
W tym cała rzecz, że na chwilę obecną nie znam takiej przyczyny. Z tego co się dowiedziałem od prezesa Krasuskiego wynika, że ZUZP został zgłoszony 30 stycznia br. do rejestracji, zaś [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|