|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2004-09-03 ] |
W spółce Intercity panuje przekonanie, że jest ona dobrą wizytówką PKP.
Czy rzeczywiście tak jest?
Zajrzyjmy na drugą stronę tej wizytówki.
Zacznijmy od faktów.
Usiłowałem uzyskać numer telefonu kasy IC we Wrocławiu i Warszawie. W pierwszym dniu wyszło na to, że takich numerów nie otrzymam, ponieważ są one zastrzeżone, pewnie ze względu na stan bezpieczeństwa państwa.
W drugim dniu było trochę lepiej, bo we Wrocławiu mogłem telefonować do Biura Obsługi Podróżnych, gdzie otrzymałem kilka informacji przemawiających za tym, że z tą wizytówką nie jest znowu aż tak różowo jak przedstawia to [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-08-20 ] |
Okres wakacji sprzyja podróżom. Wiele osób było już na pewno na wakacjach, część wybierze się w najbliższym czasie, tzw. sezon ogórkowy w pełni. Być może, gdy ukaże się ten, tekst zdecydowana większość nas będzie po urlopie, ale może za rok warto bedzie do niego wrócić. Wszystko zaczęło się właściwie rok temu, kiedy moja córka wyjechała na Ukrainę, a następnie na kilka dni do Lwowa. Po powrocie była zauroczona Ukrainą i żyjącymi tam ludźmi. Dlatego tym roku postanowiła wybrać się na wakacje na Krym. Według przewodnika miejsce to było przedstawione pięknie. Wybraliśmy się wspólnie. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-08-06 ] |
Część 2. Zmiany organizacyjne
Istnieją trzy zasadnicze problemy, których rozwiązanie będzie miało podstawowe znaczenie dla dalszego funkcjonowania polskich kolei:
1. Utworzenie skonsolidowanej organizacji gospodarczej obejmującej wszystkie spółki wydzielone ze struktur przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe
2. Rozwiązanie problemu organizacji i finansowania ruchu pasażerskiego
3. Przeprowadzenie prywatyzacji w taki sposób, aby zagwarantować narodowy charakter polskich kolei.
Ta część obejmuje problematykę związaną ze zmianami organizacyjnymi tzw. grupy PKP i utworzenia jednolitego [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-07-23 ] |
Część 1. Przewozy pasażerskie
Istnieją trzy zasadnicze problemy których rozwiązanie będzie miało podstawowe znaczenie dla dalszego funkcjonowania polskich kolei:
1. Utworzenie skonsolidowanej organizacji gospodarczej obejmującej wszystkie spółki wydzielone ze struktur przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe.
2. Rozwiązanie problemu organizacji i finansowania ruchu pasażerskiego.
3. Przeprowadzenie prywatyzacji w taki sposób, aby zagwarantować narodowy charakter polskich kolei.
Ta część obejmuje problematykę związaną z przewozami pasażerskimi, a ściślej zaś przewozami regionalnymi. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-07-09 ] |
Ryszard Sławiński, senator RP (SLD - UP), o Senacie:
„Atrakcyjność cyrkowo - widowiskowo - kabaretowa Senatu jest dla telewizji wręcz zerowa, a więc nasze obrady są niemedialne. W dziennikarstwie zakłada się, iż widz oczekuje [więcej ] |
| | |
|
|
Millennijny rząd, czyli PZU zmienia właściciela | |
[ 2004-06-25 ] |
Desygnowany premier przedstawi cele rządu i ubierze je w nową jakość - konwencja i obyczaj towarzyszący powstaniu każdego gabinetu. A jednak już gołym okiem widać, że nie jest to rząd, który powstaje wokół zamierzeń programowych.
Wokół czego tworzony jest rząd Belki? Odpowiedzią jest sam premier - były członek rady nadzorczej Banku Millennium. Belka pełniąc misję w Iraku przestał być członkiem władz banku, a jednak to właśnie Bank Millennium okazał się tym polskim bankiem, który miał najszerzej operować na rynku irackim. Belka twierdzi, iż zapomniał o swoim byłym chlebodawcy, a wyłącznym [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-06-11 ] |
Jeszcze do niedawna wydawać się mogło, że spółka „PKP Przewozy Regionalne”, to PRZESZŁOŚĆ, a jej dni są policzone. Rządowy program restrukturyzacji Grupy PKP, napisany przy współudziale PKP SA i przyjęty w grudniu 2003 roku przez Radę Ministrów, jednoznacznie wskazuje bowiem na kres działalności spółki w jej obecnym kształcie. Proponowany - i z natury rzeczy chory - podział tego przewoźnika na kilkanaście spółek celowych samorządowo - kolejowych, bądź kolejowych, nie wróży nic dobrego, opiera się bowiem na brytyjskim modelu restrukturyzacji kolei, skrytykowanym totalnie niemal [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-05-28 ] |
Wałbrzych, kiedyś miasto kopalń i koksowni, było hołubione przez władców PRL na wszystkie możliwe sposoby. Dziś, kiedy zlikwidowano kopalnie i ostała się jedna koksownia, do której węgiel przywożony jest ze Śląska, jest wielu, którzy chętnie się „opiekują” tym węglem i koksem.
Pociągi z węglem i koksem przyjeżdżają i odchodzą ze stacji Wałbrzych Fabryczny do odbiorców w kraju i zagranicą.
Do Redakcji napływały informacje, że praca na Wałbrzychu Fabrycznym, szczególnie pracowników obsługujących pociągi (ustawiaczy), także dla pracowników ruchu, jest bardzo niebezpieczna, że są [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-05-10 ] |
Pewnie zbiegiem okoliczności w numerze 9 „Wolnej Drogi” zamieściliście bardzo podobne do siebie dwa teksty. Mam na myśli wywiad pt. „Rozmowa z...” i z rubryki „Halo, tu Redakcja”. Odnoszę wrażenie, że chodzi o jedną i tę samą osobę, ale nie o to mi chodzi.
W obu tekstach ujawniają się totalni frustraci, bo ktoś im czegoś nie załatwił, czegoś nie dał, bo ktoś ich nie hołubi, nie lula i nie kołysze, bo im to się należy, bo oni pracują i bidule nie dostają tego, co otrzymuje ktoś, kto odpowiada za tysiące ludzi, milionowy majątek.
Otóż chciałem im [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-30 ] |
Związek zapoczątkował w tym miesiącu ogólnokrajową kampanię, żądając zaniechania przez rząd procesu sprzedaży franczyzy podmiejskich Kolei Południowo - Wschodnich, by dać sektorowi publicznemu szansę udowodnienia swoich racji.
Pomimo, iż ankiety wykazały, że prawie 75 procent obywateli uważa, że umowy na świadczenie usług kolejowych powinny powrócić w ręce sektora publicznego, Strategic Rail Authorithy utrzymuje, że usługi zostaną ponownie przekazane nowemu operatorowi prywatnemu przed rokiem 2005.
Oferty są przyjmowane od podmiotów sektora prywatnego, a nawet Duńskich Kolei Państwowych, [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|