|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
Z kim i gdzie na wypoczynek | |
[ 2002-04-05 ] |
W ostatnim czasie K.P.T.W. "NATURA tour" zorganizowała dla pracowników socjalnych (socjalników) wycieczkę, aby mogli zobaczyć choć w części to, na co będą mogli liczyć podczas sezonu turystycznego uczestnicy koloni, obozów, wczasów czy wycieczek objazdowych.
Celem podróży była Hiszpania, a konkretnie Katalonia z jej wspaniałymi wybrzeżami Costa del Maresme i Costa Brava, i choć to jeszcze nie sezon, to już można było spotkać na plażach opalających się turystów.
Pierwszy obiekt, jaki został zaprezentowany zaproszonym gościom, to hotel Las Vegas w miejscowości Calella. W miejscu, w którym [więcej ] |
| | |
|
|
"Jeleśnia zróbcie coś, bo nie mam hamowania" | |
[ 2006-03-17 ] |
Będzie to reportaż niezwykły. Jego bohaterami nie będą ani prezesi, ani dyrektorzy, tylko normalni, tzw. szarzy pracownicy. Tacy, którzy ciągle swoją pracę na kolei traktują jako służbę. Są bowiem momenty, kiedy od ich działań zależy nawet więcej, niż od decyzji ich przełożonych różnych szczebli. To sytuacja wyjątkowa - ale zdarzyła się naprawdę.
Jest poniedziałek 19 grudnia 2005 roku, godz. 7.00. Na stacji Jeleśnia, pięknie położonej w górach, pomiędzy Żywcem a Suchą Beskidzką służbę dyżurnej ruchu obejmuje Danuta Garncarz. Dzień zaczęła dużo wcześniej, budzik zadzwonił o godz. 5.30. Po [więcej ] |
| | |
|
|
"Związek się marginalizuje" | |
[ 2003-04-18 ] |
Z Mirosławą Strąk, przewodniczącą Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy Zachodniopomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Szczecinie, rozmawia Jacek Maciejewski
Minął kolejny rok reformowania PKP, w tym tak newralgicznego ich odcinka, jakim bez wątpienia są przewozy regionalne, a pozytywnych efektów tego procesu ciągle jest zbyt mało...
To delikatnie powiedziane. Efektów wcale nie widać, a wręcz powiedziałabym, że jest coraz gorzej. Trudniej cokolwiek załatwić, często nie wiadomo, kto za co odpowiada. Weźmy chociażby totalny bałagan, jaki od lat towarzyszy wprowadzaniu [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-04-19 ] |
Przemyśl
W dniu 21 marca br. w Przemyślu odbył się III Zjazd sprawozdawczo-wyborczy NSZZ "Solidarność" Komisji Zakładowej Zakładu Przewozów Towarowych i Przeładunku. Jest to jedna z większych komisji zakładowych na południowo-wschodnim obszarze Polski. Zjazd rozpoczął się od uroczystego wprowadzenia sztandarów. Po zatwierdzeniu porządku obrad i spraw proceduralnych oraz wysłuchaniu sprawozdań, przystąpiono do wyborów. Przewodniczącym został ponownie Bronisław Beńko, zdecydowanie wyprzedzając drugiego na liście kontrkandydata.
W trakcie trwania dalszych wyborów zabierali głos zaproszeni [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-02-17 ] |
We wrześniu 2000 roku, kiedy Sejm przyjął ustawę o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP (Dz. U. nr 84, poz. 48 z późniejszymi zmianami), wielu lokatorów mieszkań zakładowych - nie mówiąc już o tych wszystkich, którzy wiązali z ustawą nadzieję na rozpoczęcie pozytywnych zmian w firmie - przyjęli ją z zadowoleniem. Pierwsi mogli nabywać mieszkania zakładowe z dość dużą bonifikatą, wynoszącą maksymalnie do 90 procent wartości lokalu. W roku 2001 dokonano nowelizacji wspomnianej ustawy stwarzając możliwość nabycia mieszkania z 95 procentowym upustem. Wielu kolejarzy skorzystało [więcej ] |
| | |
|
|
Trzeba się bronić przed bezprawiem | |
[ 2003-05-02 ] |
Choć od wyborów parlamentarnych minęło półtora roku, to rządzący krajem wciąż kontynuują czystki personalne w spółkach, zakładach, biurach, sekcjach, kierując się najczęściej względami politycznymi.
Czyści się więc szefów spółek, zakładów, ale nie tylko. Czyści się z sekretarek, kierowców, dyspozytorów, naczelników sekcji, i niektórych pracowników administracyjnych. Czystki te charakteryzują się najczęściej zupełnym brakiem podstaw prawnych we wręczanych wypowiedzeniach umów o pracę. Są oczywiście podyktowane one przede wszystkim chęcią zrobienia miejsca dla "swoich", którzy [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-05-02 ] |
11 kwietnia br. w wielu miastach wojewódzkich odbyły się wspólne, "Solidarności" i OPZZ manifestacje i pikiety Urzędów Wojewódzkich, podczas których związkowcy protestowali przeciwko zamierzonym przez rząd, niekorzystnym zmianom dla pracowników w Kodeksie pracy.
Taka manifestacja odbyła się również pod Dolnośląskim Urzędem Wojewódzkim we Wrocławiu. Swój sprzeciw przeciwko zmianom w Kodeksie pracy i w obronie układów zbiorowych pracy wyraziło około 2,5 tysiąca związkowców z "Solidarności" OPZZ, ZNP, Federacji Związków Maszynistów Kolejowych, Związku Pracowników Komunikacji Miejskiej. W [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2006-11-10 ] |
Maj 2006 r.
Część 8
2.2.7. Zatrzymanie tendencji ograniczania długości sieci kolejowej w Polsce
Począwszy od lat 70-tych XX wieku w Polsce odnotowywano rokrocznie spadek ogólnej długości linii kolejowych. Zazwyczaj linie te nie tylko zamykano, ale również fizycznie likwidowano, co skutecznie uniemożliwia powrót do obsługi transportem kolejowym określonych mikroregionów. Obecnie istniejąca gęstość czynnych linii kolejowych zbliża się do wartości 6,04 km linii na 100 km2 kraju, co sprawia, że Polska zaczyna być państwem z niedoborem sieci kolejowej już nie tylko w stosunku do najlepiej [więcej ] |
| | |
|
|
"Ograniczanie transportu szynowego, to błąd" | |
[ 2003-05-16 ] |
Z prof. dr hab. inż. Markiem Sitarzem - wybitnym europejskim ekspertem transportu szynowego - rozmawia Wojciech Trzmiel
Panie profesorze, czy zmniejszenie dotacji na kolej to zjawisko powszechne w Europie, w Unii?
Wręcz przeciwnie. Sektor pasażerski, zwłaszcza regionalny w całej Europie jest dotowany przez państwo lub samorządy, a często przez jedno i drugie. Polska jest tu niechlubnym wyjątkiem. Podobna sytuacja występuje zresztą np. w nauce, służbie zdrowia... Brak jest jak dotąd spójnej polityki gospodarczej kraju, a jak nie ma polityki państwa, to nie ma jej również wobec [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2002-05-16 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część dziesiąta
Przeprowadzane w wielu krajach analizy wskazują, że w przypadku zastosowania radykalnych działań w dziedzinie transportu można oczekiwać zbliżenia się do stanu zrównoważonego nie wcześniej niż za co najmniej 25-35 lat. Stąd w polityce nie należy ograniczać się tylko do zamkniętego okresu do 2015 roku, lecz ma ona inicjować system działający na rzecz osiągnięcia celu, tj. zrównoważenia również poza tą datą w dłuższym okresie.
W początkowej fazie, polityka zrównoważonego rozwoju transportu ma orientować sektor w kierunku [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|