|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2005-07-22 ] |
6 lipca br. podczas posiedzenia Sejmowej Komisji Infrastruktury dokonano oceny realizacji rządowego programu „Infrastruktura - klucz do rozwoju”, w części dotyczącej kolejnictwa, z roku 2002. Ze strony PKP dokonał oceny programu prezes zarządu PKP SA Andrzej Wach.
Według prezesa program zakładał podniesienie konkurencyjności w ramach zrównoważonego rozwoju systemu transportowego kraju. Temu celowi miały służyć: reforma strukturalna PKP, rozwój infrastruktury kolejowej oraz doprowadzanie do przywrócenia płynności finansowej, dostosowanie posiadanego majątku oraz stanu [więcej ] |
| | |
|
|
"PKP CARGO" SA solą w oku? | |
[ 2005-07-08 ] |
Od dawna, właściwie już od momentu utworzenia spółki „PKP CARGO” S.A., mówi się o konieczności przekazania jej niezbędnych do prowadzenia statutowej działalności składników majątkowych. Kolejne władze PKP SA gorliwie potwierdzają swoją wolę w tym zakresie. Taką konieczność potwierdził zarówno Rząd RP w przyjętej w lutym br. roku, kontrowersyjnej skądinąd, „Strategii Restrukturyzacji i Prywatyzacji Grupy PKP”, jak też Zarząd PKP SA przyjmując program operacyjny do wspomnianej strategii. Jednakże po raz kolejny deklaracje, to jedno, a praktyka wygląda zupełnie inaczej. [więcej ] |
| | |
|
|
Gdzie kończy się Isaura, a zaczyna Bonanza? | |
[ 2005-06-24 ] |
Tak metaforycznie określam przedrukowywaną przez Was „Strategię rozwoju transportu na lata 2007 - 2013. Uogólniając: długa, niestrawna i zabarwiona cieniem strategicznego polityka, który autostrady budował na ziemi, pod ziemią i nad ziemią. Sprawa może byłaby niegodna uwagi, gdyby nie fakt, iż spotkałem się z przedrukiem części dotyczącej autostrad bodajże w sobotnim wydaniu gazety „Parkiet”, a to oznacza, że politycy zmienili się, a plan budowy pozostał, dlatego odniosę się tylko do fundamentalnych założeń.
1. Przewidywany wzrost przewozu ładunków transportem samochodowym 2 [więcej ] |
| | |
|
|
Naprawdę to się musi udać | |
[ 2005-06-10 ] |
Szanowna Redakcjo!
Dziękuję za zainteresowanie i zrozumienie, z jakim „Wolna Droga” podeszła do sprawy przejazdów kolejowych. Problem to poważny i tragiczny zarazem. Co roku zdarza się około 250 wypadków, ginie kilkadziesiąt osób. Nie jest istotne, że w porównaniu z hekatombą na drogach, są to liczby znikome. Za każdym wypadkiem, gdziekolwiek się wydarza, kryją się ludzkie dramaty, ból i cierpienie.
Wspomina red. Sobolewski w swoim artykule „To się może udać” o wypadku pod Małkinią, jaki wydarzył się kilka lat temu. Kierowca wiozący dzieci ze szkoły wjechał na [więcej ] |
| | |
|
|
KPTW "Natura Tour" Sp. z o.o. ma już 5 lat! | |
[ 2005-05-27 ] |
1 kwietnia 2005 r. KPTW „Natura Tour” Sp. z o.o. skończyła 5 lat. Była pierwszą samodzielną spółką utworzoną w późniejszej Grupie PKP SA. O swoim jubileuszu mówią pracownicy tej Spółki.
Mieliśmy tę szansę, by nasze doświadczenia zacząć zdobywać jako jedni z pierwszych, bo prawie rok przed utworzeniem następnych spółek PKP. Dziś możemy powiedzieć, iż jesteśmy przedsiębiorstwem, które przeszło trudną drogę do uzyskania obecnej pozycji na rynku turystyczno - wypoczynkowym.
Imprezę jubileuszową zorganizowaliśmy w otoczeniu górskich krajobrazów, na Przedgórzu Karkonoskim w [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-05-13 ] |
27 kwietnia br. gościł w Lublinie, na zaproszenie KZ NSZZ „Solidarność” Zakładu Taboru, przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” Stanisław Kogut. Zebranie Komisji miało charakter otwarty. Wzięło w nim udział ponad stu pracowników Zakładu Taboru. Wśród zaproszonych byli obecni: dyrektor zakładu Krzysztof Chodkowski, wiceprzewodniczący Sekcji Zawodowej „PKP Energetyka” Adam Szczerbato oraz przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Warsztatowych Jacek Łabiga.
Uczestnicy zebrania dokonali dogłębnej analizy uchwał i stanowisk podjętych na [więcej ] |
| | |
|
|
Czy prywatyzować "PKP Cargo"? | |
[ 2005-04-29 ] |
W dniach 12 - 13 kwietnia br. w Jaszowcu odbyło się WZD Sekcji Zawodowej Cargo. Zostało ono zwołane po to, aby omówić kwestie związane z prywatyzacją spółki „PKP Cargo” SA. Wprowadzenia do dyskusji dokonał przewodniczący Sekcji Zawodowej Marek Podskalny. Następnie członkowie Stowarzyszenia „Semafor” zapoznali zebranych ze stanowiskiem tego Stowarzyszenia na temat grupy PKP oraz w sprawach związanych z prywatyzacji spółki Cargo.
Prezes Stowarzyszenia, Krzysztof Gołygowski, na wstępie swojej wypowiedzi zwrócił uwagę, że aby mówić o PKP jako takiej, to trzeba sobie [więcej ] |
| | |
|
|
Strategia rozwoju transportu na lata 2007 - 2013 | |
[ 2005-04-15 ] |
Część czwarta
REALIZACJA STRATEGII ROZWOJU TRANSPORTU NA LATA 2004 - 2006
Realizacja Strategii Rozwoju Infrastruktury Transportowej na lata 2004 - 2006 finansowana jest głównie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, oraz z Funduszu Spójności (FS). Wielkość środków poakcesyjnych przeznaczonych na rozwój transportu w latach 2004 - 2006 (bez współfinansowania krajowego) przedstawia się następująco (kwoty w mln euro):
EFOR 1163,4
Fundusz Spójności 2089,3
RAZEM 3252,7
Kontynuowane są też [więcej ] |
| | |
|
|
Strategia rozwoju transportu na lata 2007 - 2013, Część trzecia | |
[ 2005-03-30 ] |
POLITYKA TRANSPORTOWA UE
Jednym z celów Strategii Rozwoju Transportu jest aktywne włączenie się Polski w realizację wspólnej polityki transportowej UE. Istotne jest też wykorzystanie dorobku państw posiadających rozwinięte systemy transportowe i świadome związanych z tym korzyści i zagrożeń.
Zasady wspólnej polityki transportowej określa Tytuł V (Transport), a w odniesieniu do transeuropejskiej sieci transportowej tytuł XV (Sieci transeuropejskie) Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską. Polityka transportowa UE określa zasady działania wspólnego rynku w dziedzinie transportu, a [więcej ] |
| | |
|
|
Strategia rozwoju transportu na lata 2007 - 2013 Część druga | |
[ 2005-03-16 ] |
Największe wyzwania stojące przed transportem w Polsce, to:
Niski poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Niski poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego jest zdecydowanie największym problem polskiego transportu, a jego rozwiązanie winno zostać uznane za zadanie pierwszoplanowe, wręcz za narodowy priorytet. Żaden racjonalny argument nie jest w stanie usprawiedliwić faktu, że śmiertelność wypadków na polskich drogach jest bez porównania wyższa niż w krajach „piętnastki”. Według oceny ekspertów zły stan infrastruktury drogowej odpowiedzialny jest jedynie za jedną trzecią wypadków, a [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|