|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
Drodzy Kolejarze i Przyjaciele kolei | |
[ 2006-11-24 ] |
W dniu święta naszej Patronki - Świętej Katarzyny Aleksandryjskiej - składam pracownikom spółek Grupy PKP, emerytom i rencistom kolejowym oraz ich rodzinom, a także przyjaciołom polskich kolei, najserdeczniejsze życzenia. Życzę pogody ducha, wiary w siebie i drugiego człowieka, solidarności zawodowej i zaangażowania w pracy.
W tym roku obchodziliśmy 80-lecie Polskich Kolei Państwowych i udowodniliśmy, że potrafimy realizować nasze kolejowe marzenia. Zdobywamy zaufanie naszych klientów, rośnie liczba pasażerów, poprawiamy wyniki finansowe naszych firm, rozwijamy polską kolej. Dziękuję [więcej ] |
| | |
|
|
Czy Regionalne muszą upaść? | |
[ 2003-03-21 ] |
Kilkakrotnie uczestniczyłem w rozmowach pomiędzy przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego i polskiej kolei. Argumenty przedstawiane przez koleje regionalne dotyczą wysokości dotacji do tych przewozów. Kolejarze twierdzą, iż muszą dostać dotacje, gdyż w przeciwnym razie będą zamykać nierentowne linie, oraz ograniczać przewozy na liniach regionalnych.
Jednak problem wydaje się bardziej złożony. Nie wiem, czy jego rozwiązanie w ogóle jest możliwe bez dobrej woli z obu stron.
Zdaniem samorządów pociągi jeżdżą według rozkładu jazdy, który nie pasuje pasażerom. Kolejarze uważają [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-03-22 ] |
12 lutego 2002
Zarząd PKP SA. przyjął zarządzenie zmieniające zarządzenie w sprawie likwidacji jednostki organizacyjnej PKP S.A. Dyrekcja Przewozów Pasażerskich. Zmienione zarządzenie stanowi między innymi, że zamknięcie postępowania likwidacyjnego tej jednostki organizacyjnej nastąpi do 31 grudnia 2002 r.
19 lutego 2002
Zarząd PKP S.A. wyraził zgodę na nieodpłatne przekazanie w drodze umowy:
I - na własność Powiatu Przeworskiego mienia PKP S.A. stanowiącego:
1. linię kolejową wąskotorową Przeworskiej Kolei Dojazdowej, Przeworski - Dynów o łącznej długości 46 km wraz z inną [więcej ] |
| | |
|
|
Konsolidacja, to szansa dla spółek po prywatyzacji | |
[ 2017-09-08 ] |
„Wolna Droga” rozmawia z Elżbietą Baczewską – Przewodniczącą Organizacji
Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” w TK Telekom Sp. z o.o.
Pani
Przewodnicząca, zanim przejdziemy do rozmowy w kwestii obecnej sytuacji
spółki TK Telekom Sp. z o.o., czy może Pani przypomnieć czytelnikom,
jak w ogóle doszło do powstania tego podmiotu. Wydaje się to bowiem
bardzo istotne w perspektywie tego, co się obecnie dzieje.
[więcej ] |
| | |
|
|
"Poprawmy działanie Sekcji Krajowej Kolejarzy" | |
[ 2006-09-15 ] |
31 sierpnia Br., w rocznicę podpisania Porozumień Sierpnia 1980 roku, w przeddzień uroczystości związanych z rocznicą wybuchu II wojny światowej, zebrała się w Tczewie Rada Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność.
Wydawać by się mogło, że obecnych na posiedzeniu 30 członków Rady Sekcji szybko upora się z dwunastopunktowym porządkiem spotkania. Otóż nie. Dyskusje i ustalenia trwały 10 godzin. Był to prawdziwy maraton, dotąd niespotykany podczas posiedzeń SKK. Rozmowy były trudne, twarde, czasami nie pozbawione emocji. W tym gronie możemy mówić o wszystkim otwarcie i szczerze, ważne [więcej ] |
| | |
|
|
Słowa, słowa i ...nic więcej | |
[ 2003-04-04 ] |
Tak często, jak w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, nie mówiło się już dawno o zakładach napraw infrastruktury i spółce mostowej. Mówiono o nich przy różnych okazjach i na różnych szczeblach, począwszy od premiera Marka Pola, poprzez prezesów M. Męclewskiego i T. Augustowskiego, a skończywszy na Sekcji Krajowej Kolejarzy i działaczach związkowych w tych podmiotach.
Trudno się temu dziwić, one przeżywają w tej chwili najtrudniejszy okres w swojej dość długiej historii.
Mówiono o nich też 2 i 14 marca br. w czasie rozmów warszawskich, a także na spotkaniach poświęconych tylko i [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-04-05 ] |
11 marca 2002
Zarząd PKP S.A. przyjął dokument pt. "Informacja o stanie realizacji ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego PKP oraz kierunki działań Grupy PKP na lata 2002 - 2008, przygotowany na posiedzenie Kierownictwa Ministerstwa Infrastruktury.
12 marca 2002
Zarząd PKP S.A. przyjął zarządzenie, zmieniające zarządzenia:
- w sprawie likwidacji jednostki organizacyjnej PKP S.A. Dyrekcja Elektroenergetyki Kolejowej w likwidacji, zamknięcie postępowania likwidacyjnego tej jednostki organizacyjnej nastąpi do 31 [więcej ] |
| | |
|
| |
Z prac Rady Sekcji Krajowej Kolejarzy | |
[ 2006-02-03 ] |
10 stycznia br. w Warszawie odbyło się spotkanie Rady Sekcji, podczas którego omówiono aktualne sprawy kolei i Związku. Spotkanie było burzliwe, bo i sprawy, o których dyskutowano, mogły wzbudzić emocje.
Istotnym punktem spotkania było złożenie obszernego i wyczerpującego sprawozdania z dwóch posiedzeń Rady Nadzorczej przez członka Rady Henryka Sikorę.
Omówiono też przebieg posiedzenia Sejmowej Komisji Infrastruktury, w którym uczestniczyli, z ramienia Rady Sekcji Wiesław Pełka i Stanisław Kokot. Było to posiedzenie, na którym omawiane były ustawy dotyczące kolei.
W związku odejściem [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-04-18 ] |
Z firm powstałych w wyniku restrukturyzacji kolei "PKP Cargo" jest firmą, która ma największe szanse na prowadzenie zyskownej działalności gospodarczej. Jej działalność obejmuje najbardziej interesujący, z ekonomicznego punktu widzenia, sektor polskiego rynku transportu.
Jeszcze w czasach sprzed niewątpliwie nieudanego eksperymentu, zwanego obecnie eufemistycznie restrukturyzacją, komercjalizacją, prywatyzacja PKP - zyski z przewozów towarowych pozwalały na finansowanie pozostałej działalności kolei.
Na zyski z przewozu towarów ma chęć jednak więcej podmiotów gospodarczych, grup [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|