|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena
|
|
|
|
|
|
|
|
TDI - "Twój dostęp do Internetu" | |
[ 2004-10-01 ] |
Podczas odbywającego się w Bydgoszczy Krajowego Sympozjum Telekomunikacji, pośród wielu uczestników prezentujących swoje usługi, była również „Telekomunikacja Kolejowa” Spółka z o.o.
„...Telekomunikacja Kolejowa posiada 150-letnią tradycję w działalności telekomunikacyjnej... Do chwili obecnej wybudowaliśmy około 28.000 km kabli miedzianych i światłowodowych przekształconych w jedną z najnowocześniejszych sieci, opartą na systemach teletransmisyjnych SDH/DWDM... Telekomunikacja Kolejowa jest pionierem w budowie sieci optycznych - jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy do [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-09-17 ] |
Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność” przy Zachodniopomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Szczecinie zwraca się do wszystkich ludzi dobrej woli i otwartego serca o udzielenie daleko idącej pomocy i wsparcia finansowego naszej koleżance Zofii Nowak.
Zosia od wielu lat jest pracownikiem naszego zakładu pracy. Obecnie pracuje na stanowisku koordynatora drużyn konduktorskich, jest osobą bardzo życzliwą dla innych ludzi, ogólnie lubianą i cenioną zarówno przez współpracowników, jak i kierownictwo Zakładu.
Niestety, los potraktował ją okrutnie i niesprawiedliwie.
Zosia jest bardzo [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-09-03 ] |
W dniu 14 sierpnia na dworcu Gdynia Główna Osobowa przed godz. 9.00 pojawił się niezwykły pociąg. Był to skład ciągnięty przez parowóz Ok.-22, a składał się on z sześciu starych wagonów w tym 3 tzw. bokówek. Jak przystało na pociąg retro sześć starych wagonów, w tym tzw. bokówek było w 1, 2 i 3 klasy. Wagony pochodziły z 1911 roku, a zostały odbudowane przez ZNTK Ostrów w 1994 r. Pasażerem tego pociągu mógł zostać każdy, kto zdążył nabyć okolicznościowy bezpłatny bilet przygotowany przez organizatora Zakład Taboru w Gdyni. Pomysłodawcą całej imprezy był dyrektor tego zakładu Jan Połomski. [więcej ] |
| | |
|
|
Zaproszenie na II Pielgrzymkę Kolejarzy do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia | |
[ 2004-08-20 ] |
„Gorąco wierzę, że ta nowa świątynia pozostanie na zawsze miejscem,
w którym ludzie będą stawać przed Bogiem w Duchu i prawdzie.
Będą przychodzić tu z ufnością, jaka towarzyszy każdemu,
kto z pokorą otwiera swe serce na działanie miłosiernej miłości Boga -
Tej miłości, której największy grzech nie zdoła przezwyciężyć...”
Jan Paweł II, Kraków - Łagiewniki, 17-06-2002 r.
Ogólnopolskie Duszpasterstwo Kolejarzy
Katolickie Stowarzyszenie Kolejarzy Polskich
Związki Zawodowe
Kierownictwa jednostek organizacyjnych
oraz przedstawiciele Środowisk kolejarskich
z terenu [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-08-06 ] |
18 czerwca 2004 r. odbyła się w Sejmie od dawna zapowiadana debata na temat sytuacji w PKP SA. Choć punkt porządku obrad brzmiał: „Informacja rządu w sprawie aktualnej sytuacji PKP, w szczególności w zakresie realizacji decyzji budżetowych Sejmu”, to wystąpienia uczestników debaty obejmowały całe spektrum interesującego wszystkich zagadnienia.
Aby w miarę szczegółowo można było zapoznać naszych Czytelników z treścią tej dysputy, postanowiliśmy ją podzielić na kilka części, choć i tak nie obeszło się bez skrótów.
Poniżej prezentujemy kolejne wystąpienia w imieniu klubów [więcej ] |
| | |
|
|
Walka z monopolem, czy "PKP Cargo" SA? | |
[ 2004-07-23 ] |
Ostatnio głośno w mediach o karze nałożonej na „PKP Cargo” SA przez UOKiK. Zarzutem jest jakoby spółka ta stosowała praktyki monopolistyczne. Wywołało to u mnie spore zdziwienie, tym bardziej, że już 15% rynku w naszym kraju nie jest obsługiwana przez Cargo.
Musi dziwić ten fakt tym bardziej, iż w Radzie Nadzorczej spółki, która złożyła doniesienie na „PKP Cargo” do UOKiK, zasiada członek zarządu PKP SA. Niemniej jednak chciałbym przybliżyć czytelnikom kilka faktów, o których inne media milczą.
Otóż drodzy czytelnicy, oprócz Szwecji, gdzie obok Green Cargo [więcej ] |
| | |
|
|
"O wyborach będziemy myśleć przed wyborami" | |
[ 2004-07-09 ] |
Powiedział Henryk Grymel, przewodniczący Regionalnego Sekretariatu Transportowców NSZZ „Solidarność” w Katowicach
W czasie protestu głodowego w Białymstoku i Kielcach, internauci nie zostawili przysłowiowej suchej nitki na kolejarzach. Znowu wyzywano ich od darmozjadów oraz to, że działacze związkowi bronią swoich i dyrektorskich stołków, że akurat najmniej chodzi im o interes pracowników. Jaka jest twoja opinia na temat tych głodówek?
Z całym szacunkiem dla tych głodujących, bo sam to robiłem przez dwanaście dni, ale uważam, że wtedy głodowaliśmy w sprawie bardzo wielkiej, [więcej ] |
| | |
|
|
"Wyłączeń powinno być mniej" | |
[ 2004-06-25 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” prezes spółki „PKP Energetyka”, Andrzej Wach
Co Pana sprowadza do Wrocławia?
Jest to moje kolejne spotkanie robocze, które cyklicznie odbywam z pracownikami poszczególnych zakładów. Mam wtedy bezpośrednią możliwość zapoznania się z najistotniejszymi zagadnieniami terenowych jednostek. Tym razem jest to Zakład Dolnośląski. W prezentacjach przedstawionych nie tylko przez dyrektorów, ale również przez naczelników działów, miałem okazję wnikliwie poznać osiągnięcia i problemy Zakładu Dolnośląskiego.
Mieli tremę dyrektorzy i naczelnicy?
Myślę, [więcej ] |
| | |
|
|
Potrzeba szybkich i przemyślanych działań | |
[ 2004-06-11 ] |
Są trzy podstawowe obszary problemowe wymagające pilnego przeanalizowania i podjęcia stosownych decyzji, o ile Polskie Koleje Państwowe mają pozostać polskie nie tylko z nazwy:
1. Utworzenia Grupy PKP i przeprowadzenia zmian organizacyjnych
2. Rozwiązanie problemu przewozów pasażerskich
3. Prywatyzacja.
Utworzenie Grupy PKP
Aby powstała Grupa PKP jako podmiot prawa handlowego, niezbędna jest zmian przepisów prawa umożliwiająca powołanie takiej grupy. Przedsiębiorstwo Polskie Koleje Państwowe jest tak specyficznym organizmem gospodarczym, że trudno jego działania realizować w oparciu o [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-05-28 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część szósta
V. Warunki wprowadzania reform Grupy PKP
Istotnymi elementami wpływającymi na warunki wdrażania reform w latach 2004 - 2006 będą:
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej skutkujące:
Stopniowym otwarciem polskiego rynku kolejowego dla przewoźników z innych krajów Unii Europejskiej. Polsce przyznano okres przejściowy do 31 grudnia 2006 roku na dostosowanie rynku transportowego do wymogów Unii Europejskiej, w którym co najmniej 20% łącznej rocznej przepustowości sieci TERFN (Trans-European Railway Freight [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|