|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 20 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Teodor, Czesław - Wielkanoc
|
|
|
|
|
|
|
|
Nowe perony na trasie Wołów - Głogów | |
[ 2018-09-07 ] |
Podróżni w Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzepowie
wygodniej wsiadają do pociągów. Komfort obsługi na peronach poprawiają
nowe wiaty, ławki, oświetlenie. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za 75
mln zł modernizują linię Wrocław – Szczecin między Wołowem a Małowicami
Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem. Po nowych torach będą szybsze
podróże i sprawniejszy przewóz towarów.
[więcej ] |
| | |
|
|
Master Plan dla Transportu Kolejowego w Polsce do 2030 roku Część XL | |
[ 2012-09-14 ] |
5. UWARUNKOWANIA WDROŻENIA MASTER PLANU – c.d.
5.4. WZMOCNIENIE OCHRONY PRAW PASAŻERÓW
Przewoźnicy kolejowi w Polsce będą wdrażali zadania związane z ochroną
praw pasażerów, wynikające z rozporządzenia 1371/2007 Parlamentu
Europejskiego dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
oraz ze specyfikacji TSI TAP w ramach przyjętych harmonogramów.
[więcej ] |
| | |
|
|
Pendolino – Miś XXI wieku | |
[ 2014-09-12 ] |
Pendolino miało łączyć największe miasta, osiągając prędkość 220 km/h i
więcej. Dzisiaj już wiemy, że z szumnych zapowiedzi pozostały tylko
mrzonki. Prędkość maksymalna na poziomie 160 km/h nie robi na nikim
wrażenia, dodatkowo skład ma się zatrzymywać na co najmniej 19 stacjach,
co wydatnie zwiększy czas przejazdu. Chętnych na to miejscowości jest
więcej. Trwa lobbing o kolejne przystanki wzdłuż już zaplanowanych tras,
bo włodarzom miast zależy, żeby wyprodukowany przez Alstom tabor
zatrzymywał się właśnie u nich. – Skoro i tak jeździ wolno, to nie
zaszkodzi, jak i u nas stanie – argumentują.
[więcej ] |
| | |
|
|
Prognoza oddziaływania na środowisko Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce | |
[ 2010-09-03 ] |
Prognoza oddziaływania na środowisko
Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce
Warszawa, czerwiec 2008 r.
Część 18
Część III – Ocena wpływu na środowisko
9. Zagadnienia sektorowe – c.d.
[więcej ] |
| | |
|
|
Nasz wpływ na stanowienie prawa (2) - Lobbing i inicjatywa obywatelska | |
[ 2013-09-13 ] |
W dwóch kolejnych tekstach omawiam zasady wpływu obywateli na proces
legislacyjny na przykładzie dwóch instytucji prawnych: lobbingu i
inicjatywy obywatelskiej. Przypomniałem przed dwoma tygodniami - w
wielkim skrócie - historyczne źródła (odniesienia) polskiej demokracji.
Dziś piszę o współczesności.
[więcej ] |
| | |
|
|
Kontrola NIK w „PKP CARGO” | |
[ 2009-08-28 ] |
Przewoźnicy kolejowi w Polsce nie są traktowani jednakowo, ponieważ
„PKP CARGO” ogranicza dostęp do infrastruktury, którą wbrew przepisom
dysponuje. „PKP CARGO” nie otrzymało od PKP SA tego, co mu się
rzeczywiście należało: infrastruktury do napraw taboru i gruntów pod
centra logistyczne. Wydzierżawiono im natomiast mienie, którego mieć
nie powinno: tory, place ładunkowe, rampy, itp. W efekcie przewoźnik
wykonuje obecnie dodatkowo zadania
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2017-09-08 ] |
Ze względu na przerwę w pracach parlamentarnych i brak prac nad nowymi,
interesującymi projektami ustaw (uprzedzam, wszystko wskazuje na to, że
worek z materiałami do „Kolei na prawo” rozsypie się niebawem, wczesną
jesienią, wraz ze wznowieniem pracy parlamentu), tym razem chcę namówić
PT Czytelników do chwili zadumy nad mechanizmem kontroli stanu
majątkowego niektórych kategorii obywateli. Myślę o politykach,
pracownikach wymiaru sprawiedliwości i urzędnikach zobowiązanych do
składania oświadczeń majątkowych i zgłoszeń do rejestrów korzyści.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2011-09-02 ] |
Na początku sierpnia br. w miejscowości Baby pod Piotrkowem Trybunalskim
wykoleił się pociąg. W wyniku wykolejenia jeden pasażer poniósł śmierć,
a 81 osób zostało poszkodowanych i trafiło do szpitali. Zarzut
spowodowania katastrofy kolejowej przedstawiła piotrkowska prokuratura
maszyniście pociągu TLK Warszawa - Katowice. Według śledczych, w miejscu
wypadku pociąg jechał z prędkością niemal trzykrotnie większą niż
dozwolona. Maszynista został aresztowany. Inni maszyniści kolejowi
protestują przeciw robieniu z maszynisty „kozła ofiarnego” katastrofy
kolejowej w Babach i kryciu w ten sposób zaniedbań w sferze
bezpieczeństwa.
Decyzję prokuratury komentuje Zbigniew Gadzicki – maszynista.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2015-09-04 ] |
Znane w wielu językach przysłowie mówi – zgoda buduje, niezgoda rujnuje.
Toteż tytuł ustawy – o uzgodnieniu płci – na pierwszy rzut oka mógłby
budzić pozytywne emocje. Tymczasem ustawa wzbudza wiele kontrowersji i
była przez pewien czas dominującym tematem w mediach. Uznawano ją za
element prób przebudowy systemu wartości konserwatywnego społeczeństwa
polskiego.
[więcej ] |
| | |
|
|
75 LAT POLSKICH KOLEI PAŃSTWOWYCH | |
[ 2001-10-05 ] |
część trzecia
Podział na służby kolejowe i określenie ich roli w zarządzaniu koleją stał się w okresie powojennym bodaj najważniejszym problemem struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa i zarządzania nim. Niezmiernie trudne było ustalenie, jaki jest najbardziej racjonalny podział na służby, ile tych służb powinno być oraz czy podział na służby powinien być taki sam na wszystkich szczeblach organizacyjnych. Poglądy na ten temat zarówno przedstawicieli ośrodków decyzyjnych, jak i naukowych, zmieniały się dość często. Prowadziło to do niekonsekwentnych, a nawet przeciwstawnych rozwiązań [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|