|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2002-07-12 ] |
Sekcja Zawodowa Infrastruktury jako miejsce swojego spotkania w dniu 17 czerwca br. wyznaczyła sobie Kraków. W Spotkaniu uczestniczył przewodniczący SKK NSZZ "Solidarność" Stanisław Kogut, a przewodniczył mu Wiesław Pełka.
Na wstępie Henryk Sikora, jako jeden z członków zespołu negocjacyjnego w sprawach PUZP, przedstawił aktualny przebieg rozmów. Zwrócił uwagę na rozbieżności pomiędzy stronami pracodawców a związkowców, które w szczególności dotyczą:
ulg przejazdowych
najniższego uposażenia
ekwiwalentu za węgiel
wysługi lat
gratyfikacji z okazji Święta Kolejarza.
Po zapoznaniu się [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-03-30 ] |
Część druga
Choć mamy już marzec, to wydaje się, że warto poznać odpowiedź prezesów spółek grupy PKP na tytułowe pytanie. Przecież już niedługo będzie można zweryfikować ich zamierzenia i plany, a wtedy i wnioski same się nasuną.
Tadeusz Skobel - prezes spółki „PKP Energetyka”:
- Rok 2007, to rok szczególny dla spółki „PKP Energetyka”. Przed naszą spółką stoją poważne wyzwania. Z pełnym zaangażowaniem przygotowujemy się do daty 1 lipca, kiedy to nastąpi całkowita liberalizacja rynku energii elektrycznej. Dla nas jest to duże wydarzenie i możliwość dotarcia do [więcej ] |
| | |
|
|
Wałbrzych kolejarzami stoi... | |
[ 2006-12-08 ] |
W Wałbrzychu Święto Kolejarza zorganizowała Sekcja Eksploatacji Taboru Trakcyjnego z „PKP Cargo” SA Zakład Taboru we Wrocławiu oraz Parafia Rzymsko - Katolicka p.w. Św. Franciszka z Asyżu, przy czynnym wsparciu organizacji związkowych.
Uroczystości rozpoczęły się o godz. 12.30 Mszą Św. w intencji kolejarzy. Mszę koncelebrował Ordynariusz Świdnicki - bp. Ignacy Dec. Wśród zaproszonych gości byli: posłowie - Katarzyna Mrzygłocka i Giovanni Roman, przedstawiciele władz samorządowych - wiceprezydent Wałbrzycha Halina Pankanin, przedstawiciele związków zawodowych, m.in.: Radosław [więcej ] |
| | |
|
|
"Oszczędności budżetu kosztem PKP są tylko pozorne" | |
[ 2003-07-25 ] |
powiedział dla "Wolnej Drogi" Arkadiusz Krężel - Prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, b. Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP SA
Te 800 milionów złotych zapisane w Ustawie o PKP nie wzięło się z sufitu. Było dokładnie wyliczone jako niezbędne minimum warunkujące powodzenie reformy w PKP pozwalające sprawnie funkcjonować całej grupie kapitałowej PKP SA.
Spółki zależne można podzielić na 3 grupy.
Pierwsza - to "PKP Polskie Linie Kolejowe" SA - która, choćby ze względów strategicznych powinny pozostawać państwowe i za ich stan i ewentualny rozwój państwo w pełni odpowiada.
Drugie - to [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2002-07-26 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część piętnasta
Z wykresów wynika, że najmniejsze emisje występują w opcji ET natomiast najbardziej odległe od ekorozwoju są opcje z bogatą siecią drogową i preferencjami dla ruchu samochodowego, szczególnie opcja ZM, dla której szacowana emisja w roku 2010 jest większa od ładunków krytycznych, w przypadku tlenków azotu 7 razy, a w przypadku dwutlenku węgla prawie 4 razy.
Wykres zmiany emisji dwutlenku węgla dla poszczególnych opcji w procentach ładunku krytycznego.
Pomimo wstępnego charakteru i autorskiej metodologii omawianego [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-04-13 ] |
Rozmowa z wiceprzewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, Henrykiem Sikorą, uczestnikiem negocjacji w sprawie podwyżek w Polskich Liniach Kolejowych
Panie Przewodniczący, proponuję rozpocząć naszą rozmowę od dnia 15 listopada 2006 r., tj. od porozumienia, w którym Zarząd PLK zobowiązał się do wypłaty 120 zł w ramach jednorazowego bonu z ZFŚS i rozmów w sprawie systemowego wzrostu wynagrodzeń.
Właściwszą datą będzie 24 lipca 2006 r. W protokole rozmów na temat wzrostu wynagrodzeń w 2006 r. strony ustaliły, że systemowy wzrost wynagrodzeń dla pracowników PLK [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-07-07 ] |
Założone w średniowieczu przez Krzyżaków Dąbrówno, od 1326 roku szczycące się prawami miejskimi, nigdy nie miało szczęścia nabrać znaczenia, wykraczającego poza lokalne opłotki. Próbą zmiany tego stanu było doprowadzenie do miasta przez władze Prus Wschodnich, w granicach których Dąbrówno pozostawało od 1832 do 1945 roku (wcześniej, w latach 1525 - 1832 było częścią Prus Książęcych), linii kolejowej.
Szlak z Samoborowa (na linii Iława - Ostróda) do Turzy Wielkiej (na trasie Iława - Działdowo) powstał w 1910 roku. Dąbrówno nie było zwykłym przystankiem, lecz stacją o poważniejszym znaczeniu [więcej ] |
| | |
|
|
"Zakłady Napraw Infrastruktury sprostają wyzwaniom" | |
[ 2003-08-08 ] |
mówi członek zarządu spółki "PKP PLK" SA, Jacek Stirmer, dla "Wolnej Drogi"
Bardzo optymistycznie zabrzmiała Pańska informacja o wielkości środków unijnych, które trafią w roku 2004 na poprawę kolejowej infrastruktury w Polsce.
Ten optymizm w zestawieniu z zadaniami nie jest aż tak wielki. On jest oparty o bieżące środki i oparty na tym, czym w tej chwili możemy dysponować. My zrobiliśmy odpowiednie symulacje potrzeb środków, i aby doprowadzić infrastrukturę, która przynosi korzyści, do stanu przynajmniej dobrego, potrzeba w ciągu najbliższych dwudziestu lat każdego roku angażować [więcej ] |
| | |
|
|
Prezes PLK S.A. na Górnym Śląsku | |
[ 2002-08-16 ] |
Było to jedno z szeregu spotkań, jakie Tadeusz Augustowski (z liczną grupą współpracowników - dyrektorów PLK z Warszawy) odbywa w całej Polsce. Trzeba przyznać spotkań znakomicie przygotowanych, ilustrowanych przejrzystymi przeźroczami, na których Prezes PLK rzetelnie informował o sytuacji infrastruktury kolejowej, planach na najbliższą i dalszą przyszłość, konsekwencjach jakie przyniesie zawieszenie ruchu na kolejowych szlakach komunikacyjnych i konieczności przeciwdziałania ze strony terenowej władzy państwowej (wojewodowie i starostowie), oraz samorządów wszystkich szczebli. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-04-27 ] |
Czasami zastanawiam się, czy PKP nie jest tortem, który można do woli kroić i kroić, aż zniknie całkiem z tacy. Gdy powstawała pierwsza Ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP, wszyscy byli przeciw, a jednocześnie udało się kolej podzielić na kilkanaście spółek, które pozostały w grupie PKP SA, a część opuściło PKP, i ich pracownicy nie są kolejarzami. Wszystko w imię dobra firmy.
Jako że pojawiło się sprawa prywatyzacji, utworzono szybko Fundusz Własności Pracowniczej, na który to Fundusz miały wpływać pieniądze z prywatyzacji. Dziś Fundusz nie jest w stanie [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|