|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2003-01-10 ] |
Wieczorem, 8 grudnia ubr. TVN nadał program cykliczny "Pod napięciem" Marcina Wrony. Przyznam, że tego właśnie programu redagowanego w stylu "talk-show" specjalnie nie lubię, ponieważ prowadzący go bardzo często przekracza granicę rzetelności dziennikarskiej. Nie przeczę, lubię agresywne dziennikarstwo, które prowadzi do wyjaśnienia wszystkich zagadnień związanych z założonym przez dziennikarza tematem. Jednak agresja M. Wrony do tego nie zmierza. On bowiem hołduje zasadzie, że ma ona jedynie uzasadnić jego własną, wcześniej założoną tezę, jego własną opinię o sprawie.
Często [więcej ] |
| | |
|
|
Zmiany w diagnostyce nawierzchni kolejowej | |
[ 2002-01-11 ] |
Wiedzą o tym wszyscy kolejarze, wszyscy stykający się z koleją, że tory kolejowe muszą być utrzymywane w należytym stanie technicznym. Ulegają dość łatwo degradacji i nadzorowanie ich stanu jest jedną z istotnych operacji. Wcześnie wykryte uszkodzenia mogą być naprawione niewielkim kosztem, lecz pozostawione bez interwencji szybko powiększają się aż do stanu całkowitego zniszczenia.
Pojazdy szynowe są bardziej niż pojazdy drogowe wrażliwe na uszkodzenia nawierzchni. Choćby ze względu na duże prędkości ruchu, uszkodzenia toru stwarzają poważne niebezpieczeństwo. Wynika z tego istotna rola [więcej ] |
| | |
|
|
Znowu wystawieni do wiatru | |
[ 2006-08-04 ] |
Zanosi się na to, że kolejny raz kolejarze zostaną wystawieni do wiatru przez „swoją władzę”. Nie zostaną wystawieni samotnie, ale w towarzystwie nauczycieli i hutników i przedstawicieli stu innych zawodów, ale oczywiście bez górników, ulubieńców kolejnych ekip rządowych.
Chodzi mianowicie o to, że - jak się dowiedziały media - w rządowym projekcie tzw. emerytur pomostowych znajduje się propozycja zmniejszenia o 30 procent wcześniejszej emerytury pomostowej w stosunku do tego, co dziś otrzymują ci, którzy z nich korzystają. Nie stracą natomiast ani grosza górnicy.
Wcześniejsza [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-01-24 ] |
Okres Świąt Bożego Narodzenia służy spotkaniom rodzinnym. Również pracownicy tworzą pewien rodzaj rodziny, przecież często mówimy "brać kolejarska". Dlatego rokrocznie zbierają się kolejarze na swoich opłatkach. Na kilku miałem okazję być, dlatego chciałbym przybliżyć je czytelnikom naszej gazety.
W klubie sportowym KKS "Kolejarz" Stróże odbył się opłatek, w którym uczestniczyli sponsorzy, ks. Jan Niemiec - wielki orędownik sportu, działacze sportowi, jak i byli sportowcy.
Prezes Klubu Antoni Poręba podkreślił, iż spotkanie to jest już w tradycji klubu sportowego i ma nadzieję, [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-01-25 ] |
Jeszcze kilka miesięcy temu, gdy rozmawiałem z członkami naszego związku, bardzo często można było usłyszeć utyskiwania i narzekania na działaczy związkowych, obarczano ich odpowiedzialnością za wszystkie niepowodzenia i porażki. Starałem się wówczas tłumaczyć, iż to przecież nie do nich te próżne żale, ale do siebie, bo to my dokonujemy wyborów, i my również ponosimy odpowiedzialność za większość decyzji, jakie są później podejmowane.
Właśnie rozpoczęło się odliczanie czasu, gdyż wyborczy zegar już ruszył. W komisjach zakładowych rozpoczęły się pierwsze zebrania wyborcze. I właśnie, [więcej ] |
| | |
|
|
Lokomotywa parowa Ol-49-18 - złom czy zabytek?! | |
[ 2006-09-01 ] |
PKP SA Oddział Gospodarki Nieruchomościami w Lublinie sprzedał w trybie przetargu nieograniczonego lokomotywę parową Ol-49-18. Lokomotywa, która - jak mówią niektórzy - była pomnikiem, już na torze w Łukowie nie stoi. Została bardzo szybko przez nabywcę pocięta, bo jak wiadomo - Chińczycy kupują chętnie każdy złom, dobrze za niego płacąc.
Kto zyskał, kto stracił?
Jeden już z nielicznych parowozów pasażerskich, Ol-49-18, który służył w latach 1950 - 1980, a dziś stanowiłby dużą wartość historyczną, został pocięty na złom. Wiele podobnych lokomotyw zostało wykorzystanych jako pomniki [więcej ] |
| | |
|
|
"Piękna Helena" we Wrocławiu | |
[ 2003-02-07 ] |
Niedziela, 19 stycznia 2003 roku, godzina 10.28. Na peron pierwszy wrocławskiego Dworca Głównego z sykiem pary wjeżdża pociąg nadzwyczajny relacji Poznań - Wrocław - Poznań, prowadzony przez parowóz Pm 36 - 2.
Stało się tak dzięki temu, że od roku 1995 w Polsce działa Howard Jones, dyrektor Towarzystwa WOLSZTYN EXPERIENCE w Wolsztynie, Anglik hobbysta - fanatyk parowozów wszystkich marek i typów. To dzięki niemu o jedynej czynnej w Europie wolsztyńskiej parowozowni, której parowozy prowadzą rozkładowe pociągi, wiedzą sympatycy trakcji parowej w całej Europie. Szczególnie zaś [więcej ] |
| | |
|
|
Czy w orkiestrze dętej jest jeszcze siła? | |
[ 2002-02-08 ] |
Przed rokiem pisałem o jubileuszu 90-lecia Kolejowej Orkiestry Dętej z Krakowa. Dziś trudno przewidzieć, czy starczy sił i samozaparcia, aby nadal istnieć. Z dniem 1 października 2001 roku członkowie orkiestry, którzy byli na garnuszku Zakładu Przewozów Pasażerskich w Krakowie, przekazani zostali do likwidatora tegoż zakładu. Do końca ubiegłego roku byli na utrzymaniu PKP S.A., a teraz być może przestaną istnieć. Sami członkowie orkiestry chcą nadal istnieć, jednak trudno od nich wymagać, aby pracowali społecznie, chociaż i tak każdy z nich wiele własnego czasu poświęca czy to na próby, [więcej ] |
| | |
|
|
Dlaczego nie sprzedawać ich kolejarzom? | |
[ 2006-11-24 ] |
W „Kurierze PKP” nr 42 z 15 października br. ukazał się obszerny wywiad z panem Jarosławem Adwentem, członkiem zarządu PKP SA, dyrektorem zarządzania nieruchomościami PKP SA. W jednej z udzielonych tam wypowiedzi stwierdza on, iż nie można sprzedawać mieszkań w budynkach kolejowych w pasie ruchu kolejowego 20 metrów od toru, gdyż mieszkańcy występowaliby do kolei o odszkodowania z tytułu hałasu, zanieczyszczenia i wibracji. Dosłownie kilkanaście godzin po przeczytaniu tego wywiadu, otrzymałem od naszych czytelników kilkanaście telefonów z zapytaniem, dlaczego oni nie mogą za [więcej ] |
| | |
|
|
Śmierć, której można było zapobiec | |
[ 2003-02-21 ] |
Młody, 27 letni mężczyzna, wysoki, przystojny, dobrze zbudowany. Nazywał się Arkadiusz Hajduga. Żona Beata, mają 5 -letniego syna. Mieszkał w Tychach. 27 grudnia wyjechał do Katowic, by załatwić parę spraw. Nie wrócił na noc do domu. Nie było go też, gdy p. Beata po pracy wróciła do domu. A przecież był dotąd odpowiedzialnym człowiekiem, słownym aż do przesady. Cały czas próbowała łączyć się z mężem przez komórkę. Ostatnio zadzwonił po 22.00 w ten feralny piątek, 27 grudnia. Mówił, że nie ma już autobusu i będzie wracał pociągiem o 3.45 jadącym do Zwardonia. Powinien po 20 minutach [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|