|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 28 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna
|
|
|
|
|
|
|
|
Rzeczywistość i oczekiwania | |
[ 2002-03-08 ] |
Znając mizerię finansową firmy można by odnieść wrażenie, że zatrudnieni w niej ludzie zostali ogarnięci totalną apatią, co w końcu do pewnego stopnia byłoby zrozumiałe, bo od lat słyszą, że to już, już i kolej zacznie się odbijać od dna. Tymczasem lata mijają, a z tą kondycją jest coraz gorzej, i z tym odbiciem ciągle nie wychodzi (jak nie przymierzając Małyszowi podczas Konkursu Czterech Skoczni).
Przyznam, że miło mnie zaskoczyli tym, co w Legnicy i Węglińcu powiedzieli moi trzej rozmówcy: Adam Duliban, dyrektor Zakładu Przewozów Towarowych w Legnicy, Jacek Krawczun, [więcej ] |
| | |
|
|
Przełom prezesa Mamińskiego! Tylko, czy aby na pewno? | |
[ 2006-02-17 ] |
W roku 2002 - obejmując z rąk zwycięskich postkomunistów funkcję prezesa KPTW „Natura Tour” - pan prezes Mamiński obiecał, że już ten pierwszy rok urzędowania zakończy w „Naturze...” wynikiem nie gorszym niż „0”. Słowa nie dotrzymał. Nie dotrzymał go w roku 2003, a także w 2004 r. Spółka przez cały ten okres generowała straty idące w miliony i nic nie wskazywało na to, aby w przyszłości cokolwiek mogło ulec zmianie. Proste rezerwy w postaci obniżki kosztów zostały wykorzystane, a na bardziej wysublimowane działania zmierzające przede wszystkim do [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-03-21 ] |
Stało się już niemal tradycją, że Zakład Taboru we Wrocławiu organizuje spotkania integracyjne dla pracowników z jednoczesnym pożegnaniem tych, którzy odchodzą na emerytury, renty, świadczenia. Tym razem żegnano aż 23 pracowników:
Elżbietę Brzyską, Danutę Burdę, Mirosława Burzyńskiego, Zenona Choptyńskiego, Eugeniusza Gołyźniaka, Stanisława Górczaka, Janinę Grześków, Tadeusza Gwardyńskiego, Bernarda Jurczyka, Łucję Kobierską, Edmunda Krzywelskiego, Danutę Kurpińską, Bernarda Lewandowskiego, Czesława Makarowskiego, Józefa Mazurka, Helenę Meszyńską, Zbigniewa Misińskiego, [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-03-22 ] |
Prezydent Aleksander Kwaśniewski powiedział wywiadzie dla Radia Zet, że będzie bronił niezależności banku centralnego. Będę obrońcą konstytucyjnych uprawnień i niezależności banku centralnego. Uważam, że manipulowanie przy tego rodzaju instytucjach do niczego dobrego nie doprowadzi - powiedział prezydent. Aleksander Kwaśniewski dodał jednocześnie, że oczekuje kreatywności i współpracy zarówno ze strony banku centralnego, jak i rządu. Powinniśmy wrócić do rozmów, do przekonywania się na argumenty merytoryczne i szukania rozwiązania - powiedział. Zdaniem prezydenta Kwaśniewskiego, jest [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2001-06-15 ] |
Z inicjatywy i staraniem OSK NSZZ "Solidarność" Region Dolny Śląsk we Wrocławiu, odbyło się 30 maja br. w jeleniogórskim hotelu "Sudety" znamienne spotkanie.
Na zaproszenie OSK "Solidarność" przybyło na nie niemal pięćdziesięciu dyrektorów - i ich zastępców - zakładów pracy PKP S.A. z terenu województw Opolskiego i Dolnośląskiego.
Witając przybyłych na spotkanie, przewodniczący OSK "S" Mirosław Lisowski mówił o celu spotkania i o intencjach jakimi kierowali się jego organizatorzy. Zdaniem przewodniczącego, chodziło o stworzenie warunków mogących pomóc w poznaniu się kierujących [więcej ] |
| | |
|
|
Z prac Rady Nadzorczej PKP SA | |
[ 2006-11-10 ] |
Wrześniowe posiedzenie Rady Nadzorczej PKP SA zdominowane było przez trzy tematy. Omówiono realizację planowanych inwestycji przez PKP PLK SA, przyjęto informację o utworzeniu spółki PNI i realizacji biznes planów przez Spółki Grupy PKP.
Prezes PKP PLK SA Krzysztof Celiński poinformował o dotychczasowym przebiegu procesów inwestycyjnych, zwracając uwagę na konieczność równowagi finansowej spółki. Następnie mówił o problemach i zagrożeniach w realizacji planów inwestycyjnych.
Do najważniejszych zaliczył długie i skomplikowane procedury przetargowe trwające kilka, a nawet kilkanaście miesięcy [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2003-04-04 ] |
12 marca 2003 r. jechałem do Warszawy pociągiem IC "Fredro". Po podstawieniu pociągu w peron okazało się, że w składzie brak jest jednego wagonu pierwszej klasy. Na interwencję podróżnych drużyna konduktorska oświadczyła, że mamy sobie poszukać miejsca w innych wagonach. Z konieczności trzeba było to zrobić, ale należały się nam chyba jakieś słowa przeprosin, ale widocznie takie zasady jeszcze nie dotarły na naszą kolej. To nie jeden mankament, jaki przydarzył się klientom pociągu IC "Fredro" w tym dniu, ponieważ wagon nr 3, też pierwszej klasy, nie był ogrzewany. Czy na kolei [więcej ] |
| | |
|
|
"Nikt nie liczy na milionowe zyski" | |
[ 2002-04-05 ] |
powiedział prezes Konsorcjum Taborowego S.A., Robert Matuszyk, w rozmowie z Adamem Dylągiem
Może na początek proszę powiedzieć czytelnikom kilka słów o Konsorcjum. W jakim celu zostało powołane?
Konsorcjum zostało powołane wtedy, gdy kolej zaczynała mieć duże problemy z finansowaniem inwestycji w zakresie taboru kolejowego ze środków własnych. Wiadomo, że inwestycje wymagają dużych nakładów finansowych, natomiast zwrotu kapitału i zysków należy spodziewać się dopiero po upływie pewnego czasu. Jeżeli firma posiada możliwości zaangażowania odpowiednich środków pieniężnych na zakupy, czy [więcej ] |
| | |
|
|
Lokomotywa ET-21 nadal w cenie | |
[ 2006-08-18 ] |
Od kilku lat lokomotywy ET-21 były odstawiane. Był nawet pomysł, aby je wycofać z eksploatacji. Okazało się jednak, że lokomotywa ta wspaniale spisuje się w terenie górzystym, gdzie są ostre łuki i jest na te warunki lokomotywą niezawodną.
Z uwagi na fakt, że w Zakładzie Taboru Nowy Sącz spadła ilość pociągów pasażerskich na linii Jasło - Rzeszów i Jasło - Zagórz nastąpiła nadwyżka w zatrudnieniu w Sekcji Utrzymania i Napraw Taboru Trakcyjnego w Jaśle, jak i w drużynach trakcyjnych o około 20 osób. Dzięki staraniom kierownictwa Zakładu „PKP Cargo” SA zleciło wykonywanie napraw [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-05-02 ] |
Na nasypie dwóch chłopców. Na oko 10-12 lat. Siedzą, rozmawiają i patrzą. Tam z lewej strony jest kopalnia. Z wysokiego nasypu widok mają dobry, daleko za zakręt. Za nasypem jest szosa. Parkują tam 3 ciężarówki. Kierowców nie ma - są o kilkadziesiąt metrów dalej z grupą trochę starszych chłopców. Ot taki senny, trochę sielski obraz. Mijają minuty, kwadranse, godzina, dwie. Obraz się nie zmienia. Nagle - jeden z chłopców na nasypie wyjmuje gwizdek, jakiego używają sędziowie piłkarscy i gwiżdże dwa razy. Chłopcy spod kiosku błyskawicznie dopijają piwo i biegną na nasyp. Dwóch z nich łapie stare [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|