|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 28 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna
|
|
|
|
|
|
|
|
Zniesienie kryterium wymiaru bagażu | |
[ 2004-05-28 ] |
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. informuje, że zostaje zniesione kryterium wymiaru rzeczy przewożonych pod opieką podróżnego w pociągach osobowych i pospiesznych uruchamianych przez spółkę.
Zgodnie ze zmienionymi przepisami „Taryfy na przewóz osób, rzeczy i zwierząt” podróżny posiadający ważny bilet na przejazd ma prawo zabrać ze sobą do wagonu pasażerskiego i przewieźć bezpłatnie rzeczy, które nie utrudniają przejścia i nie narażają na szkodę i innych pasażerów i ich mienia. Dla rozmieszczenia rzeczy, podróżny ma prawo rozporządzać przestrzenią nad i pod [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-05-10 ] |
Nagrodę Złotej Muszli za największą Bzdurę Roku 2003 w konkursie „Gazety Wyborczej” i Radia Eska przyznano Polskim Kolejom Państwowym. Nagroda przypadła PKP za taką reformę tej firmy, która doprowadziła do chaosu.
Jego ofiarą padł profesor toruńskiego uniwersytetu, który od kilku lat jeździ pociągami do Warszawy, by prowadzić wykłady w Akademii Sztuk Pięknych. Zawsze kupował bilet na pociąg pośpieszny do Warszawy Wschodniej. W stolicy przesiadał się do pociągu podmiejskiego (też do stacji Warszawa Wschodnia), żeby wysiąść na Powiślu. Zapłacił mandat, bo w podmiejskim składzie [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-30 ] |
Wiceminister infrastruktury Maciej Leśny złożył 7 kwietnia 2004 r. dymisję. Oficjalnym powodem były względy osobiste. Prawdziwym - według nieoficjalnych informacji - brak porozumienia z kolejarskimi związkami zawodowymi.
Leśny w resorcie pracował zaledwie od czerwca ubiegłego roku, wcześniej był podsekretarzem stanu w Ministerstwie Gospodarki. Jego zadaniem było zrestrukturyzowanie PKP.
Działania Leśnego mocno krytykowali związkowcy. Według nich to właśnie nieustępliwość ministra w negocjacjach przyczyniła się do napięć w grupie PKP. Zdaniem związkowców Leśny zbyt słabo także zabiegał o [więcej ] |
| | |
|
|
Większe przewozy dzięki fiatom i volkswagenom | |
[ 2004-04-16 ] |
Prawie o połowę wzrosła w ubiegłym roku liczba przewożonych koleją samochodów. W tym roku spółka „PKP Cargo” SA chce przewieźć jeszcze więcej aut. Firma transportuje samochody różnych marek, ale dominują fiaty i volkswageny.
„W ubiegłym roku przewieźliśmy łącznie 490,5 tys. aut osobowych, aż o 46,3% więcej niż rok wcześniej. Nasze przychody z tego tytułu wzrosły o 78% i osiągnęły poziom 39,8 mln zł” - powiedział rzecznik „PKP Cargo” Janusz Mincewicz.
Ponad 40% przewożonych koleją aut (204,5 tys.) trafia na eksport - jedna trzecia do Włoch, jedna trzecia [więcej ] |
| | |
|
|
Wzmożona czujność na kolei | |
[ 2004-04-02 ] |
Ataki na moskiewskie metro i hiszpańskie koleje dowodzą, że transport szynowy jest potencjalnym obiektem napadu terrorystów. W Grupie PKP reaktywowano Sztab Antykryzysowy koordynujący działania pomiędzy spółkami Grupy.
- Zdajemy sobie sprawę, że bardzo trudno ustrzec się przed akcjami terrorystycznymi - mówi Radosław Żołnierzak, członek Zarządu PKP SA nadzorujący działania Sztabu. - Nasze spółki podjęły wiele działań, które na pewno przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa. W spółkach zajmujących się przewozem pasażerów załogi pociągów nie tylko będą sprawdzały bilety, ale podczas jazdy i [więcej ] |
| | |
|
|
Wyższe przewozy tranzytowe | |
[ 2004-03-19 ] |
W 2003 roku Spółka „PKP CARGO” SA przewiozła w tranzycie 5,72 mln ton ładunków. Jest to o 1 mln ton więcej niż rok wcześniej. W ubiegłym roku zwiększył się udział przewozów międzynarodowych w ogólnych przewozach „PKP CARGO” SA (z 41,9% w 2002 roku do 44,4% w 2003 roku). - Wzrost przewozów międzynarodowych, a do takich należą przewozy tranzytowe, są bardzo korzystny ze względów ekonomicznych. Są one bardziej opłacalne niż przewozy krajowe. W tym roku zakładamy ich dalszy wzrost - informuje Józef Marek Kowalczyk, Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny „PKP [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-03-05 ] |
Konsorcjum banków Pekao SA, Deutsche Bank Polska i PKO BP sprzedało pierwszą serię obligacji niepublicznych Polskich Kolei Państwowych, gwarantowanych przez Skarb Państwa, o wartości 500 mln zł - poinformował Bank Pekao SA. - Na rynku pierwotnym zanotowano niewielką nadsubskrypcję na te obligacje - stwierdził bank w oficjalnym komunikacie.
Polskie Koleje Państwowe SA chcą przeprowadzić w latach 2003 - 2004 emisję obligacji o łącznej (nominalnej) wartości 1,5 mld zł. Wykup obligacji i wypłata odsetek od tych obligacji PKP gwarantuje Skarb Państwa. Emisja obligacji jest jednym z elementów [więcej ] |
| | |
|
|
POMÓŻCIE RATOWAĆ NASZEGO TATĘ APEL O POMOC DLA PAWŁA | |
[ 2004-02-21 ] |
Paweł Kafarowski ma 35 lat. Jest mężem i ojcem czwórki małych dzieci. Dwa lata temu rodzina dowiedziała się, że jest chory na Stwardnienie Rozsiane (Sclerosis Multiplex - SM). Jest to niewyleczalna, jedna z najcięższych chorób układu nerwowego. SM jest chorobą przewlekłą i nie zabija od razu, trwa średnio dwadzieścia lat. Objawy, które występują u Pawła, to permanentne zmęczenie, niedowład kończyn - najczęściej dolnych, zaburzenia koordynacji ruchu, zaburzenia równowagi, oczopląs - nieostre podwójne widzenie, drętwienie i drżenie kończyn.
Pomimo prowadzonego leczenia choroba Pawła wciąż [więcej ] |
| | |
|
|
Znaczne ograniczenie działalności | |
[ 2004-02-07 ] |
Spółka „PKP Przewozy Regionalne” ze względu na swoją dotychczasową bardzo trudną sytuację finansową, spowodowaną znacznym zmniejszeniem w latach 2001 - 2003 dotacji z budżetu państwa, jak również ze względu na zalecenia rządu zmierzające do ograniczenia zakresu działalności spółki w ramach programu regionalizacji - nie przewiduje opracowania planu inwestycyjnego uwzględniającego wydatki na zakup nowego taboru w roku 2004, jak i lata następne.
W roku 2003, jak i kolejnych, Spółka „PKP Przewozy Regionalne” dokonywała i jedynie może dokonywać inwestycji odtworzeniowych, [więcej ] |
| | |
|
|
Pociąg Poland - Flanders CARGO EKSPRESS | |
[ 2004-01-23 ] |
Spółka „PKP CARGO” SA, przy udziale kolei niemieckich i belgijskich, uruchomiła bezpośredni międzynarodowy pociąg towarowy relacji Poznań Franowo - Antwerpia Noord (Belgia) - Poznań Franowo. Pociąg ten nosi nazwę Poland Cargo Ekspress (z Belgii do Polski) i Flanders Cargo Ekspress (z Polski do Belgii). Jego czas przejazdu jest konkurencyjny dla transportu samochodowego, wynosi tylko 32 godziny.
- Udział przewozów międzynarodowych, które są bardzo dochodowe, cały czas wzrasta. Obecnie wynoszą one prawie 47% w ogólnych przewozach „PKP CARGO” SA. Jestem przekonany, że [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|