|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena
|
|
|
|
|
|
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2006-10-27 ] |
Maj 2006 r.
Część 7
2.2.3. Zakłady napraw infrastruktury
Jak wspomniano w rozdziale 2.2.2, główne funkcje utrzymaniowe sieci kolejowej, a zatem i jej potencjał wytwórczy w tym zakresie, skoncentrowany powinien być w PLK SA. Aby ograniczyć system outsourcingowy utrzymania sieci kolejowej i wyeliminować w ten sposób nieprawidłowości występujące w tym zakresie, na rynku usług kolejowych, zostanie opracowany szczegółowy program podziału zadań i potencjału wytwórczego kolejowych zakładów napraw infrastruktury, odpowiednio do dwóch funkcji:
czysto utrzymaniowej,
inwestycyjnej.
Cześć [więcej ] |
| | |
|
|
"Restrukturyzacja socjalistyczna" | |
[ 2003-09-05 ] |
Nie tak jeszcze dawno temu podstawowym celem funkcjonowania PKP- jako przedsiębiorstwa wyższej użyteczności publicznej - było przewożenie ludzi i towarów.
Dziś nie jest to już cel, tylko funkcja. Wraz z przekształceniem w spółki prawa handlowego PKP weszło w świat gospodarki rynkowej.
Cel funkcjonowania spółki prawa handlowego jest jasny, prosty i precyzyjny. Jest nim osiągnięcie sukcesu rynkowego. Miernikiem tego sukcesu jest wypracowany zysk, a jedną z jego podstaw jest opanowanie jak największej części rynku, na którym funkcjonuje.
W świecie gospodarki rynkowej nic nie [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2002-09-06 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część osiemnasta
5. Uwarunkowania rozwoju
5.1 Przewozy ładunków
Prognozę przewozów ładunków wyznaczono w oparciu o transportochłonność produktu krajowego brutto (PKB), wyrażoną wielkością pracy przewozowej w tkm na jednostkę jego wartości, w złotych w cenach stałych. Transportochłonność PKB w gospodarce polskiej maleje. Przyczynami zmniejszenia się transportochłonności są zmiany strukturalne w gospodarce, polegające na zastępowaniu produkcji wysokotonażowej przez produkcję niskotonażową. W przeszłości do 1980 r. transportochłonność w Polsce [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2007-03-16 ] |
Październik 2006 r.
Część II
W niniejszej „Strategii...” zaprezentowano podstawowe zamierzenia kierunkowe działań, które przed ich praktycznym wdrożeniem będą każdorazowo poddane szczegółowej analizie w postaci biznes planów lub projektów wykonawczych dla poszczególnych przedsięwzięć. Złożony charakter zagadnień związanych z restrukturyzacją kolei, powodować może w przyszłości potrzebę adaptacji niektórych rozwiązań do powstających nowych uwarunkowań.
Omawiana „Strategia...” to przede wszystkim plan działań w odniesieniu do polskiego kolejnictwa, który ma zapewnić [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-06-23 ] |
Mija właśnie pół wieku od znamiennych wydarzeń Poznańskiego Czerwca. Poznań, jego mieszkańcy, robotnicy Cegielskiego, Zakładów Naprawy Taboru Kolejowego, Poznańskiej Fabryki Maszyn Żniwnych, Wiepofamy, Gazowni Miejskiej, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, Rzeźni Miejskiej, i wielu innych zakładów pracy i instytucji odważyli się publicznie upomnieć o swoje prawa.
Poznań w PRL był pierwszy, Poznań dał początek późniejszym protestom, często bardzo tragicznych w skutkach, przeciwko komunistycznej władzy, przyniesionej do Polski na sowieckich bagnetach. W czerwcu 1956 roku zdarzyło się [więcej ] |
| | |
|
|
"Im więcej operatorów, tym lepiej" | |
[ 2003-09-19 ] |
Z Markiem Wrzosińskim, dyrektorem Oddziału Regionalnego PLK SA w Szczecinie, rozmawia Jacek Maciejewski
Minęło już sporo czasu od powołania do życia regionalnych oddziałów PLK. Jak z tej perspektywy ocenia pan zasadność decyzji o utworzeniu trzyszczeblowego systemu zarządzania spółką? Poza tym Szczecin według pierwszej wersji projektu zmian organizacyjnych w PKP PLK SA miał być pominięty jako siedziba oddziału...
Na szczęście tak się nie stało! Szczecin ze względu na swe położenie geograficzne jest zbyt ważnym ośrodkiem strategiczno-politycznym, aby pozbawiać go szczebli [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-09-20 ] |
W Zakładzie Linii Kolejowych Nowy Sącz prowadzone są rozgrywki piłki nożnej pomiędzy poszczególnymi sekcjami zakładu. Każda z drużyn rozgrywa spotkania tak, jak w lidze (mecz i rewanż). Po meczu drużyny oraz kibice (pracownicy sekcji) spotykają się wspólnie z kierownictwem przy ognisku. Jest to okazja do wspólnej zabawy i wymiany poglądów oraz na poruszenie nurtujących pracowników spraw. Jest to również możliwość niekrępującego, zupełnie luźnego porozmawiania z kierownictwem zakładu.
W dniu 14 sierpnia br. w Stróżach odbył się mecz na szczycie pomiędzy ISE Stróże i ISE Nowy [więcej ] |
| | |
|
|
Dyżurni ruchu lepiej przygotowani do pracy | |
[ 2016-06-17 ] |
Blisko 700 pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu
zakończyło dodatkowe szkolenia na specjalnym symulatorze. Dyżurni ruchu
zyskali lepsze przygotowanie do bezpiecznego prowadzenia pociągów w
nadzwyczajnych sytuacjach. Kolejne 850 osób przejdzie szkolenia w 2016
r. Nowoczesny symulator to jedna z 200 inicjatyw PKP Polskich Linii
Kolejowych SA w zakresie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa na kolei.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2012-06-22 ] |
W ramach inauguracji VIII edycji kampanii społecznej Bezpieczny przejazd
- „Zatrzymaj się i żyj!”, 24 maja 2012 r. na terenie PKP Polskie Linie
Kolejowe SA Zakład Linii Kolejowych w Opolu, Sekcja Eksploatacji w
Nysie, w pięknej uzdrowiskowej miejscowości Głuchołazy, odbyła się
symulacja wypadku na przejeździe kolejowo - drogowym.
[więcej ] |
| | |
|
|
Zbiorowy transport publiczny powinien być jednoznacznie unormowany w przepisach prawa | |
[ 2007-03-30 ] |
Z Mirosławem Chaberkiem, Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Transportu, rozmawia Mirosław Lisowski
„Wolna Droga”: Panie ministrze, kolejne wersje „Strategii dla transportu kolejowego do 2009 roku”, jako kluczową kwestię wskazują problem finansowania tych przewozów. Według wielu znawców tematu, jak i polityków, budżet państwa winien na powrót przejąć to finansowanie. Czy pana zdaniem, to twierdzenie jest zasadne?
Mirosław Chaberek: Nie jest możliwe całkowite finansowanie transportu kolejowego z budżetu państwa. Obecnie przepisy stanowią, że organizowanie i [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|