|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Apoloniusz, Bogusława, Bogusław
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2003-12-12 ] |
"Likwiduje się pociągi niezbędne dla społeczeństwa, także te, które przewożą bardzo duże ilości pasażerów" - twierdzi Patryk Skopiec, wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei z Poznania.
Przykład pociągu pośpiesznego "Koziołek" pokazuje, iż "PKP Przewozy Regionalne" nie chcą zarabiać na rentownych pociągach.
"Zapraszamy na niekonwencjonalny pokaz braku gospodarności spółki "PKP Przewozy Regionalne". Nasz Instytut proponuje Państwu wspólne przeprowadzenie wizji lokalnej w pociągu pośpiesznym "KOZIOŁEK", którego zawieszenie od 14 grudnia planuje przewoźnik. Powodem likwidacji [więcej ] |
| | |
|
|
"Ulgi przejazdowe nie mogą być świadczone na podobnych zasadach jak dotychczas" | |
[ 2002-12-13 ] |
powiedział Grzegorz Uklejewski, członek Zarządu - dyrektor handlowy w spółce "PKP Przewozy Regionalne", w rozmowie z Zygmuntem Sobolewskim
Prace nad Ponadzakładowym Układem Zbiorowym Pracy przeciągają się. Nadomiar złego do dziś zapisy Rozdziału XI, dotyczącego ulg przejazdowych, nie zostały do końca uzgodnione. Niezależnie od tego już dziś wiadomo, że nowy P.U.Z.P. będzie gorszy od jeszcze obowiązującego. Dotyczy to też sposobu ubiegania się o ulgi. Kiedyś pracownik w zakładzie, a emeryci i renciści w kasach czy miejscach wyznaczonych, dostawali znaczki i było po kłopocie. Dziś [więcej ] |
| | |
|
|
Prywatyzacja „Kolei Mazowieckich”? | |
[ 2010-06-11 ] |
31 maja, podczas Sejmiku Województwa Mazowieckiego, zapadły dwie bardzo
ważne dla regionu decyzje. Radni dali zielone światło do rozpoczęcia
analizy przedprywatyzacyjnej spółki „Koleje Mazowieckie”, co pozwoli
przewoźnikowi na dalszy dynamiczny rozwój. Drugą ważną informacją jest
przyjęcie nowego kształtu budżetu województwa. Niestety w związku z
rekordowo wysokim „janosikowym” i spadkiem o 30% dochodów podatkowych,
konieczne były zmiany w planie inwestycji.
[więcej ] |
| | |
|
|
Zdecydowanie więcej sukcesów | |
[ 2007-06-22 ] |
Z Haliną Sekita, Prezes Spółki „Koleje Mazowieckie - KM”,
rozmawia Aleksander Wiśniewski
Minęły dwa lata funkcjonowania KM. Co zaliczyłaby Pani do sukcesów, a co do niepowodzeń w działalności Spółki?
Zdecydowanie więcej było sukcesów... Jednym z pierwszych był sam fakt powołania do życia pierwszej w Polsce spółki samorządowo - kolejowej. Kolejny, to jej dynamiczny rozwój, który udowodnił słuszność i racjonalności wcześniejszej decyzji. W ciągu dwóch lat działalności „Koleje Mazowieckie” przewiozły ponad 82 mln podróżnych. W roku ubiegłym w stosunku do 2005 r., [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-12-24 ] |
Refleksje kolejowego globtrotera
Po ostatnich zawirowaniach przedstrajkowych, koła rządowe w wyraźny sposób określiły ramy swojej strategii wobec regionalnego sektora przewozów pasażerskich.
Najkrócej rzecz ujmując - planuje się utworzenie 16 spółek przewozowych pod patronatem samorządów wojewódzkich z wyłączeniem pociągów pośpiesznych, które obsługiwać ma "PKP Intercity" sp. z o.o.
Z pozoru prosty i niby logiczny zamysł, ale... no właśnie, to ALE jest niebagatelne i bardzo złożone. Przede wszystkim już dziś wiadomo, jak mało zasobna będzie samorządowa kasa, z łaską przydzielona z [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-12-27 ] |
"Wolna Droga" w Chinach
Grupa wrocławskich studentów postanowiła zorganizować wyprawę do Chin i Mongolii. "Wolna Droga" objęła patronat medialny nad tym przedsięwzięciem. Oto ostatnia relacja z wyprawy...
Kolej transsyberyjska - to hasło jeszcze przed wyjazdem działało na mnie jak zaklęcie, pobudzało wyobraźnię i obawy, czy wytrzymam. Wszak perspektywa czterech dni spędzonych w pociągu nie wygląda zachęcająco. Jednak warunki, w jakich przyszło nam spędzać naszą 96-godzinną podróż z Moskwy do Ułan Bator, znacznie przerosły nasze oczekiwania.
Te cztery dni i blisko 8000 [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2017-06-16 ] |
Pociągi są jednymi z najbardziej ekologicznych środków transportu.
Nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne PKP Intercity, a także nowe i
zmodernizowane wagony czy lokomotywy są projektowane z myślą o ochronie
środowiska naturalnego. Przewoźnik z okazji Światowego Dnia Środowiska
zaprezentował ekologiczne rozwiązania, jakie można znaleźć w pociągach
PKP Intercity.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2009-06-19 ] |
O tym, jak z kryzysem chce sobie radzić załoga Sekcji Utrzymania i
Napraw Taboru Trakcyjnego w Grudziądzu – mówi naczelnik Piotr
Wiśniewski.
Historia „grudziądzkiej szopy”
Powstanie kolei w Grudziądzu datuje się na koniec XIX wieku. W tym czasie
[więcej ] |
| | |
|
|
Ta ciuciubabka trwa już cztery lata... | |
[ 2007-07-06 ] |
W pierwszym numerze „Wolnej Drogi” w roku 2006, w tekście pt. „Czy znajdzie się ktoś, kto może i zechce im pomoc?”, opisałem przypadki, w których byli pracownicy upadłych spółek FERPOL i mostowej usiłują odzyskać to, co im się z mocy prawa należało. Pierwsi oczekiwali respektowana porozumienia zawartego między PKP SA i związkami zawodowymi, drudzy wypłacenia im należnych odpraw, do czego mieli prawo, ponieważ sąd uznał, że ich roszczenia z tego tytułu należy uznać za priorytetowe, dlatego wyrokowi nadał klauzulę natychmiastowej wykonalności.
Ale co innego sąd, a co [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-07-20 ] |
Grupa PKP SA planuje działania, które mają na celu zmniejszyć tendencję spadkową panującą w regionalnym transporcie pasażerskim - budowę nowych przystanków kolejowych w regionach, reaktywację lokalnych połączeń i budowę nowych parkingów Park&Ride. Grupa PKP zachęca również samorządy do angażowania się w tego typu inwestycje i współdecydowania o nowych przystankach i parkingach.
10 tysięcy pasażerów Włoszczowy Północ
Linie szybkich dalekobieżnych pociągów mają duży wpływ na rozwój miast, przez które przebiegają. Takim przykładem jest 11-tysięczne miasto Włoszczowa, położone w województwie [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|