|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 26 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Maria, Marcelina, Marzena
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2013-06-21 ] |
21 maja br. w Bochni zostało zorganizowane spotkanie kierownictwa budowy
odcinka linii E-30 Kraków - Rzeszów z dziennikarzami. Spotkanie miało
na celu przybliżenie realizacji zadania, które jest realizowane od kilku
lat. Na wstępie zastępca dyrektora projektu, Rafał Pietrończyk,
przybliżył zebranym złożenia projektu. Poinformował, iż jest to odcinek o
długości 138,7 km linii dwutorowej, po której po modernizacji pociągi
pasażerskie będą jeździły z prędkością 160 km/h, a towarowe 120 km/h.
[więcej ] |
| | |
|
|
Berlińsko - polskie refleksje | |
[ 2007-02-02 ] |
Na zaproszenie berlińskiego teatru Hebel a Uffer, Wrocławski Teatr Współczesny przedstawił dokumentalny spektakl „TRANSFER” w reżyserii Jana Klaty.
Przypomnijmy: Johan Peter Hebel (1760 - 1826) był niemieckim poetą, teologiem i pedagogiem. Pisał krótkie opowiadania i bajki.
Berlińska publiczność przyjęła spektakl entuzjastycznie. Podobno zdobycie biletów na spektakl graniczyło z cudem i nawet bardzo prominentni urzędnicy rządowi musieli się obejść smakiem.
„Tagesspiegiel” napisał o sztuce, że jest to „...transfer z tabu”.
Sukces „TRANSFER-u” [więcej ] |
| | |
|
|
W moim przekonaniu rok 2007 będzie dobrym rokiem dla kolei | |
[ 2006-12-22 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” senator RP Stanisław Kogut
Początek roku 2006 zapowiadał się dość dobrze dla kolei. Sejm przyjął trzy korzystne dla PKP ustawy, w tym o Funduszu Kolejowym. Zapowiedziano budowę kolei wysokich prędkości, o której dziś, pod koniec roku, już mówi się nie wiele albo wcale. Fundusz Kolejowy zamierza się przeznaczyć na oddłużenie „Przewozów Regionalnych”, choć ustawa mówi, że jest on przeznaczony w całości na infrastrukturę. Na domiar złego najnowsza „Strategia” ministerstwa transportu zakłada tworzenie Kompanii samorządowych, czyli [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-08-08 ] |
18 lipca br. parlamentarzyści, przedstawiciele Sejmików Województw Opolskiego i Dolnośląskiego, przedstawiciele władz lokalnych i samorządowych, przedstawiciele spółek, urzędów i zakładów kolejowych, a także wykonawców uczestniczyli w uroczystym otwarciu całkowicie zmodernizowanego odcinka linii E 30 liczącego około 23 kilometry, między stacjami Opole Zachód - Lewin Brzeski.
Honory gospodarza pełnił dyrektor Oddziału Regionalnego PKP PLK SA we Wrocławiu Bronisław Poliński wraz ze swoim zastępcą Andrzejem Dolińskim. W uroczystości uczestniczył również przedstawiciel UE Giovani [więcej ] |
| | |
|
|
Lubelski Lipiec - 22 lata później | |
[ 2002-08-16 ] |
Już po raz 22. spotkali się kolejarze z całej Polski w Lublinie, aby uczcić rocznicę strajków kolejarzy. Uroczystość rozpoczęła się przed Dworcem Głównym, gdzie delegacje kolejarzy z całego kraju złożyły kwiaty pod pamiątkowymi tablicami. Następnie peronami wszyscy uczestnicy uroczystości udali się na teren Zakładu Taboru w Lublinie (lokomotywowni) pod pomnik "Doli Kolejarskiej". Tam wszystkich uczestników spotkania przywitał w imieniu organizatorów Jacek Luzeńczyk. Miasto reprezentował prezydent Lublina Andrzej Pruszkowski, obecni byli przedstawiciele spółek wchodzących w skład [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2007-02-16 ] |
Maj 2006 r.
Część 15
4.3. Oddłużenie spółki „PKP Przewozy Regionalne”
Zadłużenie spółki „PKP Przewozy Regionalne” ma charakter trwały (systemowy), ponieważ wynika bezpośrednio z przedmiotu jej funkcjonowania i przyjętych rozwiązań w zakresie finansowania zadań przewozowych mających charakter usługi publicznej. Nic więc dziwnego, że od momentu utworzenia „PKP Przewozy Regionalne”, działalność spółki jest nierentowna. Wielkość zobowiązań na koniec 2005 r. zbliżyło się do 2 mld zł. Głównymi wierzycielami są: „PKP Polskie Linie Kolejowe”, [więcej ] |
| | |
|
|
"Koleje Mazowieckie" zatrudniają maszynistów | |
[ 2006-03-31 ] |
Spółka „Koleje Mazowieckie” i „PKP CARGO” SA oraz związki zawodowe reprezentujące pracowników zespołów drużyn trakcyjnych podpisały porozumienie w sprawie warunków zatrudnienia tej grupy zawodowej w „Kolejach Mazowieckich”.
Dotychczas pracownicy zespołów drużyn trakcyjnych byli pracownikami tylko „PKP CARGO”. Pozostałe spółki kolejowe, a także Spółka „Koleje Mazowieckie” wynajmowali maszynistów zatrudnionych w CARGO.
Maszyniści, którzy zdecydują się na pracę w Spółce, otrzymają m.in. gwarancję zatrudnienia w Spółce do dnia 30 [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-08-22 ] |
O znaczeniu przewoźnika zajmującego się transportem ładunków w ogólnym rozumieniu, decyduje ilość przewiezionych ładunków. Jednak nie do końca jest to prawda. W strukturze organizacyjnej "PKP CARGO" SA funkcjonuje 21 Zakładów Przewozów Towarowych i 2 Zakłady Przewozów Towarowych i Przeładunku, które działając w różnych warunkach gospodarczych posiadają swoją specyfikę (graniczne, kopalniane, portowe, tranzytowe itp.) Zakład zakładowi nierówny, np. Zakładowi Przewozów Towarowych w Poznaniu, który ostatnio odwiedziłem, trudno jest na swoim terenie działania znacząco zwiększyć i [więcej ] |
| | |
|
|
Puchar dla "Solidarności"! | |
[ 2002-08-23 ] |
W drugim tygodniu lipca br. w Stróżach odbył się I turniej piłki nożnej o puchar Prezydenta Międzynarodowej Unii Sportowej Kolejarzy w Paryżu (USIC). Dzięki gościnności prezesa Antoniego Poręby mecze rozegrano na obiektach sportowych KKS "Kolejarz" Stróże, który obchodził ostatnio 40 - lecie istnienia. Zawodnicy i goście z całej Polski zakwaterowani byli w budynku Centrum Szkoleniowo - Rehabilitacyjnym im. Ojca Pio. Drużyny reprezentowały największe centrale związkowe: NSZZ "Solidarność", Federacja ZZK, ZZ Dyżurnych Ruchu, ZZ Maszynistów, ZZ Forum, oraz reprezentację pracowników z [więcej ] |
| | |
|
|
Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy | |
[ 2007-03-02 ] |
Niebawem IZ Bydgoszcz będzie obchodził 5. rocznicę powstania. O historii zakładu, strukturze organizacyjnej, jego sukcesach i problemach opowiada dla „Wolnej Drogi” dyrektor Zakładu - Witold Nowak.
Historia
Zakład powstał z Zakładu Linii Kolejowych w Toruniu, powstałego wcześniej z Zakładów Infrastruktury w Bydgoszczy, Inowrocławiu oraz Toruniu. Działalność zakładu w głównej mierze polega na prowadzeniu ruchu i utrzymaniu infrastruktury linii nr 131, tj. Chorzów Batory - Tczew, gdzie koncentrują się główne przewozy na osi Śląsk - Porty z rozgałęzieniem na stacji Inowrocław w [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|