|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 29 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2011-03-18 ] |
W ramach zaplanowanych spotkań z samorządami lokalnymi, prezes PKP PLK
SA Zbigniew Szafrański 2 marca gościł w Poznaniu, gdzie zaprezentował
przedstawicielom władz samorządowych oraz mediów: Perspektywy
funkcjonowania infrastruktury kolejowej na terenie województwa
wielkopolskiego.
[więcej ] |
| | |
|
|
Szczecinek – Ustka. Krótsze podróże i wygodniejsze przystanki | |
[ 2017-03-10 ] |
Szybsze i wygodniejsze podróże ze Szczecinka do Ustki oraz nowe i
zmodernizowane przystanki zwiększą atrakcyjność i dostępność kolei. 28
lutego 2017 r. podpisana została umowa pomiędzy PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A. a Województwem Pomorskim na projekt z Regionalnego
Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego o wartości ponad 202 mln
zł (netto).
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2012-03-16 ] |
W resorcie transportu przygotowano projekt kolejnej nowelizacji ustawy o
transporcie kolejowym. Propozycja ma na celu wprowadzenie do polskiego
systemu prawnego konsekwencji dyrektywy Komisji Europejskiej 2011/18/WE z
1 marca 2011 r. zmieniającej załączniki II, V i VI do dyrektywy
Parlamentu i Rady 2008/57/WE w sprawie interoperacyjności systemu kolei
we Wspólnocie.
[więcej ] |
| | |
|
|
Wyniki przewozowe Grupy PKP CARGO w styczniu 2016 r. | |
[ 2016-03-11 ] |
W styczniu Grupa PKP CARGO miała 51,6 proc. udziału w rynku pod względem
pracy przewozowej i 45,2 proc. pod względem masy – wynika z danych
Głównego Urzędu Statystycznego. Pierwszy miesiąc 2016 roku kolejny raz
upłynął pod znakiem spadków na rynku przewozów towarów koleją.
Operatorzy przetransportowali w tym okresie łącznie 15,62 mln ton,
o ponad 640 tys. ton mniej niż rok wcześniej.
[więcej ] |
| | |
|
|
Prognoza oddziaływania na środowisko Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce | |
[ 2010-02-19 ] |
Prognoza oddziaływania na środowisko
Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce
Warszawa, czerwiec 2008 r.
Część 5
4. Napotkane niepewności i braki informacji
Przy wykonywaniu niniejszej prognozy oddziaływania na środowisko
zachowano właściwą staranność i standardy pracy eksperckiej, jednakże
nie udało się uniknąć niektórych niepewności.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2015-03-06 ] |
Gdy Gagarin leciał w kosmos, chodziłem do podstawówki i jadłem razowy
chleb, pieczony przez mamę w domu. Gazety pisały, że na potrzeby lotów
kosmicznych naukowcy opracowują specjalnie skondensowaną żywność, która
później zejdzie „pod strzechy”. Na śniadanie zjemy sobie tabletkę, która
zapewni wszystkie potrzebne człowiekowi mikroelementy, zapewniające
zdrowie. [więcej ] |
| | |
|
|
Magistrala węglowa także dla pasażera | |
[ 2017-02-24 ] |
Wygodniejsze perony, nowy przystanek osobowy i sprawniejszy przewóz
towarów, to efekty prac na magistrali węglowej na odcinku między Nową
Wsią Wielką a Tczewem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują wydać na
modernizację trasy ok. 70 mln zł.
[więcej ] |
| | |
|
|
Dworcowe opowieści… - Piła | |
[ 2015-02-20 ] |
Dworzec kolejowy w Pile jest jednym z największych tego typu obiektów w województwie Wielkopolskim. Linia
kolejowa zaczęła przebiegać przez Piłę w 1851 roku. Daleko jednak
jeszcze było do powstania dworca z prawdziwego zdarzenia. Budowę dworca,
wówczas niemieccy gospodarze, rozpoczęli w 1853 roku. I nie szła ona
najlepiej i najsprawniej. Dworzec oddany został do użytku w 1876 roku. I
nieustannie ów dworzec był przebudowywany. To taki dworzec, który wciąż
się budował. Był jednak ważny i istotny. Łączył Berlin z Prusami
Wschodnimi.
[więcej ] |
| | |
|
|
Opinie po kompromitacji (5) | |
[ 2011-03-04 ] |
Ostatnie niechlubne wydarzenia, jakie stały się udziałem naszej kolei,
nie tylko PKP, ale również i „Przewozów Regionalnych” oraz innych
przewoźników, odbiły się głośnym echem w całym kraju.
Oburzenie, złość, zażenowanie, wstyd - takie były odczucia społeczne,
czego wyrazem były druzgocące opinie i pasażerów, którzy ucierpieli
najbardziej, wszystkich mediów, i polityków, i specjalistów od
transportu kolejowego. Pojawiły się też nawet propozycje powrotu do
jednej spółki przewozowej.
Dlatego zwróciliśmy się do niektórych osób z branży o ich opinie na temat tej propozycji.
Pytanie brzmi:
W związku z ostatnim bałaganem, jaki miał miejsce, może po raz pierwszy w
historii polskich kolei, pojawiły się sugestie o potrzebie jej
gruntownej przebudowy. W jej ramach m.in. zauważono potrzebę utworzenia
jednej spółki, która będzie realizować przewozy pasażerskie w Polsce.
Czy to jest dobre rozwiązanie?
[więcej ] |
| | |
|
|
Czy liberalizować w czasie kryzysu? | |
[ 2009-04-24 ] |
Od wielu lat jesteśmy świadkami restrukturyzacji polskich kolei. Jak długo będzie trwała restrukturyzacja i prywatyzacja PKP, tak długo prowadzona będzie nad nią dyskusja.
W Polsce przyjęto nowatorską i nigdzie w Europie niepraktykowaną koncepcję prywatyzacji polegającą na utrzymaniu państwowej infrastruktury, dopuszczenia prywatnych przewoźników i oddanie samorządom kolei regionalnych. Przystąpienie Polski do Unii Europejskim wymusiło też na naszym kraju zliberalizowanie dostępu do naszego transportu.
Od 2001 roku w Unii Europejskiej obowiązują dyrektywy, określające pewne wymagania w [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|