|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jerzy, Wojciech
|
|
|
|
|
|
|
|
Ośrodek INTE służy nie tylko kolejarzom | |
[ 2007-08-03 ] |
Niewątpliwie każdy kolejarz, który pracując dokształcał się, zetknął się z Ośrodkami Informacji Naukowej, Technicznej i Ekonomicznej. Do zmian strukturalnych kolei, jakie rozpoczęły się w roku 2000, ich sieć na Dolnym Śląsku była dość gęsta. Ośrodki istniały między innymi w Jaworzynie Śląskiej, Legnicy, Wałbrzychu, Nysie, Jeleniej Górze. Cieszyły się one nie tylko uznaniem wśród kolejarzy, ale też ze względu na posiadane, często unikalne zbiory, korzystali z nich studenci, hobbyści i sympatycy transportu kolejowego oraz naukowcy. Zresztą w tym zakresie nic się nie zmieniło.
Lata [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013" | |
[ 2007-08-17 ] |
Kwiecień 2007 r.
Część 13
3. Gospodarka zasobami pracy
Zmiany proponowane w niniejszej „Strategii...” będą wymagały również przeprowadzenia intensywnych działań w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
Działań tych nie należy rozumieć jako redukcji zatrudnienia. Ich celem jest przyjęcie nowego systemu alokacji sił i środków pozwalającego efektywniej wykorzystać dostępne zasoby. Wpłynie to na racjonalizację i optymalizację zatrudnienia. W nowych strukturach większy nacisk zostanie położony na: awanse poziome, doskonalenie i rozwój pracownika, pracę zespołową specjalistów z [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013" | |
[ 2007-08-31 ] |
Kwiecień 2007 r.
Część 14
4.2 Finansowanie przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych
Podobnie, jak w przypadku dofinansowania infrastruktury, istnieje również potrzeba dofinansowania przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Problem jest rozwiązywany poprzez dofinansowanie tego typu usług kolejowych, wykonywanych w ramach służby publicznej.
Obecnie w Polsce uruchamianych jest w ciągu doby 307 krajowych pociągów międzywojewódzkich, w tym tylko dla 29 pociągów przychody z ich uruchamiania w pełni pokrywają koszty. Jeśli chodzi o przewozy międzynarodowe, to z 207 pociągów [więcej ] |
| | |
|
|
STADLER wchodzi na polskie tory | |
[ 2007-09-14 ] |
Dokładniej rzecz biorąc chodzi o założoną w 1942 roku w Zurychu, przez Ernesta Stadlera, firmę inżynieryjną, przekształconą później w Grupę Stadler Rail. Grupa koncentruje się na produkcji lekkich pojazdów dla kolei podmiejskich, regionalnych, miejskich, kolei typu S-Bahn, w produkcji tramwajów, kolei z napędem na koła zębate, lokomotywy spalinowo-elektryczne. Firma zatrudnia dziś w różnych krajach Europy ponad 2.350 pracowników. W roku 2005 powstaje firma Stadler Węgry, w roku 2006 Stadler Polska. Paleta produktów Grupy jest oczywiście dużo większa, bo obejmuje też między innymi wagony [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2011-06-10 ] |
Spółka „PKP Polskie Linie Kolejowe” SA zawarła dwie umowy na roboty
budowlane w ramach Projektu „Modernizacja linii kolejowej E65/C-E 65 na
odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Iława, LCS Malbork”.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-09-28 ] |
Zgodnie z unijnymi dyrektywami, Polska jako członek UE, wzorem innych państw unijnych, winna rozpocząć proces konwergencji środków łączności komórkowej GSM-R (GSM for Railways), którego dokumentację ukończono w roku 2000. Polega on na integracji zarówno funkcjonalnej, pokrywającej różnorodne potrzeby radiołączności tory - pociąg, radiołączności szlakowej, manewrowej, rozrządowej i transmisji danych, a także na geograficznej, jako nowy transgraniczny interkorporacyjny system radiokomunikacyjny. Dziś system GSM-R jest technologią wypróbowaną w 25 krajach UE, została ona też uznana jako standard [więcej ] |
| | |
|
|
Elżbieta PIERZCHAŁA - okręg nr 31 | |
[ 2007-10-12 ] |
Okręg wyborczy numer 31, KATOWICE
Lista numer 8
Pozycja numer 7
Posłanka dobrej pracy
Z telewizji, radia, gazetowych tytułów wyłaniają się nasi parlamentarzyści. Dawniej głośni byli bohaterowie afer. Dziś pełno tych „specjalistów” od rodzinnych kłótni, wzajemnego opluwania się. W szumie ciągłego politykierstwa (kto, kogo, czym) ginie realna praca w parlamentarnych komisjach - tam, gdzie naprawdę można Polskę zmienić. Zwłaszcza w transporcie, bo tu namacalne efekty są po czasie. Nikt także nie rozpisuje się jak nasi posłowie dbają o nasz region. - Ale tak prawdziwie, [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-10-12 ] |
Z dotychczasowych wypowiedzi Czytelników w internetowej ankiecie „Wolnej Drogi” wynika, że domagacie się Państwo wywiadów z pracownikami spółek kolejowych zamiast rozmów z prezesami i dyrektorami. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom będziemy takie rozmowy publikować. Problem jedynie w tym, że żaden z dotychczasowych rozmówców nie zgodził się na podanie do publicznej wiadomości swoich danych osobowych. Zdajemy sobie sprawę, iż materiał anonimowy ma mniejszą wartość, gdyż zawsze istnieje podejrzenie, że jest to tekst nieprawdziwy. Niemniej jednak publikować rozmowy z pracownikami [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-10-26 ] |
Część 21
Byłem dumny, że lokomotywy wrocławskie jeździły prawie w całej Polsce. Zwiększenie liczby odcinków obsługi niosło jednak za sobą pewne niedogodności. Plan służb wydłużył się do ponad stu obiegów. Jedyna w planie Gdynia przypadała do jazdy, co około trzy i pół miesiąca. Wypadnięcie z jakiejś przyczyny z tej służby wiązało się z utratą znajomości szlaku. Należało coś z tym zrobić.
Propozycję wykonania dwóch planów skierowaliśmy tym razem do kierownika trakcji, Adama Fijałkowskiego. W naszych założeniach „pierwszy plan” miał być bardziej atrakcyjny i skupiać przede [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-11-09 ] |
Część 22
Niekompetencja i brak chęci podejmowania być może ryzykownych, ale mogących przynieść wymierne korzyści decyzji, dawały o sobie znać na każdym kroku. Proponowaliśmy kiedyś jazdę podwójną trakcją lokomotywami serii SP45 do Warszawy, w celu skrócenia czasu jazdy niektórych pociągów. Jeżdżąc na EU07-369 chciałem udowodnić, iż dwoma elektrowozami w sterowaniu wielokrotnym zajadę ciężkim pociągiem do Warszawy w 4 godziny 15 minut. Wrocław ma najgorsze w kraju połączenie kolejowe ze stolicą, więc takie rozwiązanie powinno mieć miejsce, skoro szlak na większości odcinków nie pozwalał na [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|