|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 28 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna
|
|
|
|
|
|
|
|
Z prac Rady Nadzorczej PKP SA | |
[ 2007-06-08 ] |
W kwietniu Rada Nadzorcza PKP SA formalnie zapoznana została ze „Strategią dla transportu kolejowego”, ze szczególnym uwzględnieniem tematu oddłużenia kolei oraz usamorządowienia przewozów regionalnych. Nad dokumentem tym od kilkunastu miesięcy trwały prace, które zostały zakończone przyjęciem „Strategii...” przez Radę Ministrów 17 kwietnia br. Ponadto w planie obrad znalazły się między innymi: sytuacja finansowa spółek Grupy PKP i polityka informacyjna spółki PKP SA i spółek Grupy PKP.
Rada Nadzorcza wysłuchała przedstawionego przez Zarząd spółki „PKP [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2001-05-04 ] |
Stosownie do art. 31 i 32 Ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r Prawo Prasowe - (Dz. U. Nr 5, poz. 24 z późn. zm.), przekładając przy niniejszym pełnomocnictwo podpisane przez Pana Ryszarda Szołtyska, wnoszę o opublikowanie w waszym piśmie następującego sprostowania.
Wobec uzyskania w dniu 15 marca br. wiadomości o wydrukowaniu w dniu 26 stycznia 2001 r. w gazecie "Wolna Droga" artykułem redaktora Bolesława Cienkiego pt. "O tym też trzeba wiedzieć"- uważam, że rzetelność dziennikarska wymaga, aby przed opublikowaniem materiału prasowego oddać głos zainteresowanej stronie, czyli dyrektorowi [więcej ] |
| | |
|
|
PKP Intercity stawia na młodzież | |
[ 2018-05-18 ] |
Najbliższe lata, to okres wzmożonych inwestycji przewoźnika w tabor,
realizowanych w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2016-2020 z
perspektywą do 2023 roku. Na torach sukcesywnie będą pojawiać się
kolejne nowoczesne pociągi zespolone, a także nowe i zmodernizowane
składy wagonowe i lokomotywy. Wraz z inwestycjami w tabor, przewoźnik
stawia na edukację młodych. Dzięki współpracy ze szkołami średnimi,
szeregi PKP Intercity w następnych latach zasilą dobrze przygotowani do
zawodu młodzi pracownicy.
[więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2013" | |
[ 2007-06-22 ] |
Kwiecień 2007 r.
Część 9
2.3.7 Zatrzymanie tendencji ograniczania długości sieci kolejowej w Polsce
Począwszy od lat 70 XX wieku w Polsce odnotowywano corocznie spadek ogólnej długości linii kolejowych. Zazwyczaj linie te nie tylko zamykano, lecz również fizycznie likwidowano, co skutecznie uniemożliwiło powrót do obsługi transportem kolejowym określonych mikroregionów. Obecnie istniejąca gęstość czynnych linii kolejowych zbliża się do wartości 6,04 km linii na 100 km2 kraju, co sprawia, że Polska zaczyna być państwem z niedoborem sieci kolejowej już nie tylko w stosunku do najlepiej [więcej ] |
| | |
|
|
"PKP CARGO" kontra prywatni przewoźnicy i spedytorze | |
[ 2007-07-06 ] |
Staraniem prezesa Izby Gospodarczej Transportu Lądowego, senatora Stanisława Koguta, 19 czerwca odbyło się spotkanie prezesa spółki „PKP CARGO” Władysława Szczepkowskiego z przedstawicielami prywatnych przewoźników i spedytorów.
Przypomnijmy: Izba jest organizacją samorządu gospodarczego działającą na mocy Ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (Dz. U. Nr 35, poz. 195 z późniejszymi zmianami). Członkiem Izby może zostać podmiot gospodarczy prowadzący działalność gospodarczą zgodnie z zasadami etyki zawodowej, z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących taką [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-07-20 ] |
Pod takim właśnie hasłem rozpoczęła się III edycja kampanii „Bezpieczny przejazd”. Celem kampanii jest zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych w poziomie szyn. Na całym świecie kwestia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych jest przedmiotem zainteresowania tych wszystkich, którzy mają na nie wpływ, a więc kolei, policji, użytkowników dróg, samorządów, zarządców dróg, organizacji społecznych.
Dlaczego na przejazdach kolejowych są wypadki, dlaczego giną w nich ludzie, co jest tego przyczyną i z czyjej winy one są? Takie pytania, choć raz w swoim życiu zadał sobie [więcej ] |
| | |
|
|
X Jubileuszowa Pielgrzymka do Tuchowa | |
[ 2007-08-03 ] |
Wielki odpust w Tuchowie ma już wielowiekową tradycję. Kolejarze od dziesięciu lat włączyli się do tych uroczystości, jako oddzielna grupa zawodowa. Pociągami i samochodami przybywają przedstawiciele środowisk kolejarskich. W tym roku przybyli kolejarze ze Szczecina, Gryfina, Głogowa, Bobrownik k. Łowicza i z Łowicza, Krakowa, Lublina, Tarnowa, Nowego Sącza, Stróż, Gromnika, Ciężkowic, a także kolejarze z Tuchowa, którzy świecili odnowiony sztandar. Byli też przedstawiciele z Litwy.
Obecni byli także pielgrzymi reprezentujący wszystkie służby kolei. Wśród nich byli również senator RP [więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowy koszmar na linii Gdynia - Hel | |
[ 2007-08-17 ] |
To, co się działo w dniu 19 lipca 2007 roku o godzinie 17.51 na stacji Hel woła o pomstę do nieba, natomiast dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni powinno się zatrudnić na stanowisku kierownika pociągu, żeby sam doświadczył upokorzenia, jakie spotkały młodego człowieka, który bezradny, opluwany i mieszany z błotem za nie swoje winy, w skandalicznych warunkach próbował wykonywać swoje obowiązki. Tego nie widziałem od lat siedemdziesiątych, żeby pociąg nie był w stanie pomieścić wszystkich podróżnych, a być może nie widziano tu takich dantejskich scen od roku 1922, kiedy została [więcej ] |
| | |
|
|
INFO KOLEJ internetowe forum dyskusyjne wróg, czy przyjaciel? | |
[ 2007-08-31 ] |
Od dłuższego czasu śledzę gorące dyskusje na kolejowych forach dyskusyjnych. Przyznaję, że brutalność wypowiedzi często poraża. Anonimowość piszących na forum być może skłania do odreagowywania w ten sposób własnych stresów i życiowych porażek związanych z pracą w kolejowych spółkach. Być może, to tylko wyłącznie troska o przyszłość PKP. Krytyka często trafna i konstruktywna, poparta dokumentami, często bezmyślna i bezsensowna, nie omija nikogo. Dostało się również niejednokrotnie naszej redakcji.
O pomyśle utworzenia forum, celu, jakiemu ma służyć, rozmawiam z jego Administratorem, ze [więcej ] |
| | |
|
|
NOWE Kontrakty Firmy Kapsch na cyfrowy system łączności GSM-R | |
[ 2007-09-14 ] |
Kapsch CarrierCom modernizuje telefonię bezprzewodową Austriackich Kolei ÖBB: zlecenie na realizację bezprzewodowej telefonii GSM-R dla Federalnych Kolei Austriackich.
Firma Kapsch CarrierCom wygrała przetarg ogłoszony przez Austriackie Koleje Federalne na GSM-R - nowy system telefonii bezprzewodowej spełniający standardy europejskie. Kapsch wyposaży ÖBB w nowy cyfrowy system łączności. Ta cyfrowa telefonia bezprzewodowa zainstalowana zostanie początkowo przede wszystkim na głównych szlakach Kolei Austriackich z łączami międzynarodowymi. Austria jest trzecim krajem w Europie Środkowej (po [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|