|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Środa, 24 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aleks, Grzegorz, Aleksander
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2004-06-11 ] |
Z Prezesem Zarządu - Dyrektorem Generalnym spółki „PKP Przewozy Regionalne” Sp. z o.o., Januszem Dettlaffem, rozmawia Wojciech Trzmiel
Podjął się pan kierowania spółka w bardzo trudnym okresie. Czy już Pan żałuje tej decyzji?
Nie rozpatruję tego w tych kategoriach. Ktoś musi przeprowadzić koleje regionalne w tych maksymalnie trudnych warunkach. Dostałem propozycję - i doszedłem do wniosku, że moja dotychczasowa długoletnia praca na kolei, doświadczenie na dotychczasowych różnych kierowniczych stanowiskach - pozwalają na podjęcie tego ryzyka. Pracy się nie boję, obowiązków nawet [więcej ] |
| | |
|
|
Chcemy utrzymać wysoką markę | |
[ 2004-05-28 ] |
Elektroenergetyka na polskich kolejach istnieje niemal tak długo, jak sama kolej. W II Rzeczypospolitej były nią proste urządzenia wspomagające i początki trakcji elektrycznej. Po drugiej wojnie z rozwojem przewozów kolejowych intensywnie zaczęto rozbudowywać trakcję elektryczną.
Na Lubelszczyznę trakcja elektryczna „wjechała” w 1967 roku, a wraz z nią rozbudowywano elektroenergetykę kolejową, zwaną „nietrakcyjną”, czyli wszelkie urządzenia elektryczne, od najprostszej żarówki poczynając.
Zarządzający tym wszystkim Oddział Sieci i Zasilania powstał w Lublinie w [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-05-10 ] |
Kolejarze w Lublinie ponownie wystąpili w obronie swoich praw i przestrzegania podpisanych porozumień. 26 kwietnia 2004 r. pod przywództwem Wojewódzkiego Komitetu Protestacyjno -Strajkowego przeprowadzili pikietę dyrekcji Zakładu Przewozów Regionalnych. Dwustupięćdziesięcioosobowa reprezentacja wszystkich związków zawodowych zrzeszonych w Komitecie przemaszerowała spod Krzyża Doli Kolejarskiej pod gmach dyrekcji Zakładu Przewozów Regionalnych. Przy dźwiękach syren, trąbek i gwizdków dali oni wyraz swojej dezaprobaty dla sposobu, w jaki traktowana jest polska kolej, jej pracownicy i całe [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-30 ] |
Kolejny produkt z serii „dwa w jednym” zapowiedziała firma „Miller & Co” ustami swojego „kolejowego” Macieja Leśnego w jednym z wywiadów, udzielonych Polskiej Agencji Prasowej. Chodzi oczywiście o finansowanie kolejowych przewozów regionalnych w Polsce. Oto bowiem pod koniec 2003 roku z wielką pompą, w blasku kamer telewizyjnych i mikrofonów, wicepremier Hausner gwarantował na potrzeby przewozów regionalnych 538 mln zł z podatków PIT i CIT - gwarantował, nie mając oczywiście zielonego pojęcia o tym, że sejm uchwali na ten cel dodatkowo 550 mln złotych. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-16 ] |
31 marca br. lubelscy kolejarze zrzeszeni w Wojewódzkim Komitecie Protestacyjno - Strajkowym zorganizowali konferencję prasową, której tematem przewodnim był brak dotacji z Urzędu Marszałkowskiego niezbędnych do utrzymania regionalnych połączeń kolejowych przynajmniej na dotychczasowym poziomie. Przedstawiciele mediów z wielkim zainteresowaniem i zrozumieniem przyjęli argumenty związkowców, którzy przedstawili podłoże oraz istotę sporu. Kompleksowe ujęcie problemów w wykonaniu kolejarzy pozwoliło na przedstawienie rzetelnej informacji społeczeństwu Lubelszczyzny.
Komitet zapoznał media [więcej ] |
| | |
|
|
Punkty obsługi emerytów i rencistów byłego przedsiębiorstwa państwowego "Polskich Kolei Państwowych" | |
[ 2004-04-02 ] |
Na podstawie zawartej umowy w dniu 8 marca 2004 r. między PKP SA a Spółką „PKP Przewozy Regionalne” dotyczącej wykupu uprawnień dla emerytów i rencistów byłego przedsiębiorstwa państwowego Polskich Kolei Państwowych - zadania związane z ich obsługą w zakresie ulgowych świadczeń przejazdowych będą realizowane przez Spółkę „PKP Przewozy Regionalne” w 83 punktach na terenie całego kraju.
Wykaz punktów,w których uprawnieni emeryci i renciści byłego przedsiębiorstwa państwowego Polskich Kolei Państwowych mogą uzyskać szczegółowe informacje dotyczące ulgowych świadczeń [więcej ] |
| | |
|
|
Wieci i reminiscencje z prima aprilisem w tle | |
[ 2004-03-19 ] |
W jednym z poprzednich numerów „Wolnej Drogi” (z 07.02 br.) przytoczono zwięzłą informację ogłoszoną przez spółkę „PKP Przewozy Regionalne” o podjęciu niezbędnych kroków, które - jak czytamy w komunikacie - „...na zlecenie rządu zmierzać mają do ograniczenia zakresu działalności spółki w ramach programu regionalizacji”. Cóż za wspaniała lojalność wobec rządowych zachcianek. Lakonicznie opracowany tekst z Warszawy: „...nie przewiduje opracowania planu inwestycyjnego, uwzględniającego wydatki na zakup nowego taboru w roku 2004, jak i lata [więcej ] |
| | |
|
|
"Będziemy się bacznie przyglądali temu, co nam kolej zechce przekazać" | |
[ 2004-03-05 ] |
Mówi wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego, Janusz Pezda, dla „Wolnej Drogi”
Panie marszałku, zgodnie z rządowym „Programem dalszej restrukturyzacji spółek grupy PKP do roku 2006” Urzędy Marszałkowskie mają w roku 2004 utworzyć spółki regionalne, które będą się zajmowały kolejowymi przewozami regionalnymi. Na ile realny jest ten termin?
Na ten temat wciąż trwają rozmowy i nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, a o tym, czy będziemy tworzyć taką spółkę nie ja będę decydował, tylko cały Zarząd Urzędu Marszałkowskiego, również Sejmik Województwa Dolnośląskiego. Tak [więcej ] |
| | |
|
|
Wyniki gospodarcze "PKP CARGO" SA za 2003 rok | |
[ 2004-02-21 ] |
Drugi rok z rzędu „PKP CARGO” SA osiąga dobre wyniki gospodarcze. Narodowy przewoźnik kolejowy jest największą spółką w Grupie PKP SA i jej kondycja ekonomiczna decyduje o warunkach funkcjonowania pozostałych spółek kolejowych.
Wstępne wyniki gospodarcze „PKP CARGO” SA za 2003 rok przedstawiają się następująco:
I. WYNIKI PRZEWOZOWE SPÓŁKI
1. Spółka przewiozła w 2003 roku 155,7 mln ton ładunków, tj. o 601,4 tys. ton więcej niż w roku poprzednim (wykres 1). Wydłużyła się średnia odległość przewoźna z 289,7 km w 2002 roku do 290,6 km w 2003 roku. Wzrosła też [więcej ] |
| | |
|
|
"Przerost zatrudnienia" w PKP, czyli jak manipulować opinią publiczną? | |
[ 2004-02-07 ] |
20 stycznia w Sejmie obradowała komisja, która miała ustosunkować się do poprawek Senatu zmieniających przyznane uprzednio 550 milionów na 192 miliony. I właśnie tego dnia rano „Gazeta Prawna” za Polską Agencją Prasową w rubryce „liczby dnia” drukuje pozornie obiektywną tabelę, którą prezentujemy poniżej (rysunek z „Gazety Prawnej” - podane maczkiem źródło „Ekonomika Kolei” sugeruje, że są to dane obiektywne).
A jak jest naprawdę?
Fakty rzeczywiste i pozorne
145 tysięcy pracowników dotyczy nie tylko przewozów regionalnych, ale ogółu [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|