|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
Komercjalizacja, restrukturyzacja i prywatyzacja PKP | |
[ 2005-05-27 ] |
Część pierwsza
Kiedy w 1989 roku rozpoczęły się w Polsce zmiany polityczne i gospodarcze, jasne stało się, że dotychczasowy niewydolny system gospodarczy, oparty jedynie na własności państwowej, musi ulec zmianie, aby sprostać nowym oczekiwaniom wolnego społeczeństwa. Jednym z założeń było stworzenie systemu gospodarczego opartego w przeważającej części o prywatną własność. Przyjęto bowiem, mając na uwadze złe doświadczenia krajów realnego socjalizmu oraz doświadczenia krajów demokratycznych, iż właściwie jedynie prywatni właściciele są w stanie zapewnić prawidłowo funkcjonujący i [więcej ] |
| | |
|
| |
Strategia rozwoju transportu na lata 2007 - 2013 | |
[ 2005-04-29 ] |
Część piąta
ZAPOTRZEBOWANIE NA TRANSPORT
Do roku 2020 przewiduje się bardzo duży wzrost zapotrzebowania na transport, związany bezpośrednio z przewidywanym wysokim wzrostem gospodarczym, a także ze znacznym zwiększeniem obrotów polskiego handlu zagranicznego. Najważniejsze przewidywania dotyczą zapotrzebowania na transport do 2020 roku to:
duży wzrost przewozów ładunków transportem samochodowym, na poziomie 2 - 3% rocznie, i to przy dużej wielkości już wykonywanych przewozów, wynoszącej 993 mln ton,
umiarkowany wzrostu przewozów ładunków transportem kolejowym, na poziomie 1 - 1,5% [więcej ] |
| | |
|
|
Winni nieuważni kierowcy, czy kolej? | |
[ 2005-04-15 ] |
Gdy tylko zdarzy się poważny wypadek, na którymś z kilkunastu tysięcy polskich przejazdów kolejowych, od razu w mediach rozpoczyna się zmasowana kampania obwiniająca spółkę „PKP Polskie Linie Kolejowe” za te tragiczne wydarzenia. Tak też było tym razem.
15 marca miał miejsce wypadek na przejeździe we Władzinie (powiat otwocki). Autobus odwożący uczniów do domu wjechał wprost pod pociąg InterRegion „Gałczyński” jadący ze Szczecina Głównego do Lublina. Przyczyną wypadku była nieostrożność kierowcy, który nie zatrzymał się przed przejazdem, nie upewnił się, czy nie [więcej ] |
| | |
|
|
W Centrum Foksal o zamówieniach publicznych | |
[ 2005-03-30 ] |
Kolejną debatą zorganizowana, przez Media Trend w Centrum Multimedialnych Foksal była debata na temat „Projekt nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych - prawo sektorowe”, zaś podstawowym tematem spotkania były proponowane zmiany w prawie zamówień publicznych, wynikające z obowiązku implementacji Dyrektyw 2004/17 i 2004/18 WE.
W spotkaniu i tym razem wzięli udział dziennikarze oraz liczne grono przedstawicieli kolei, administracji rządowej, przedstawiciele firm energetycznych, transportowych, operatorów telekomunikacyjnych. Stowarzyszenie „Semafor” [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-03-16 ] |
W dniach 11 - 12 lutego br. w Stróżach spotkały się zespoły ze spółki „Telekomunikacja Kolejowa” Sp. z o.o. reprezentujące Centralę oraz zakłady: Warszawa, Poznań, Szczecin, Wrocław, Katowice, Lublin i Kraków. Zawody pięcioboju rozgrywane były w 5 konkurencjach: pływanie, warcaby, strzelanie, dart i badminton. Wśród wszystkich drużyn reprezentacja Poznania była jedyną ekipą, która składała się z samych pań, jednak w poszczególnych konkurencjach tylko nieznacznie panie ustępowały mężczyznom.
W piątek 11 lutego na basenie ośrodka Centrum Szkoleniowo-Rehabilitacyjnego im. Ojca Pio w [więcej ] |
| | |
|
|
Strategia rozwoju transportu na lata 2007 - 2013 | |
[ 2005-03-04 ] |
Część pierwsza
WPROWADZENIE
Strategia Rozwoju Transportu (SRT) wyznacza cele rozwojowe sektora transportu w latach 2007 - 2013 oraz zakres działań przygotowawczych, które muszą zostać zakończone do 2007 roku. SRT ma charakter zintegrowany i określa cele rozwojowe dla całego sektora transportu, a nie tylko dla poszczególnych gałęzi. Zarazem, dla uzyskania większej przejrzystości, tak określone cele zaprezentowano też w układzie gałęziowym, wraz z krótkim omówieniem sytuacji w poszczególnych gałęziach.
Strategia Rozwoju Transportu na lata 2007 - 2013 służy realizacji celów Narodowego Planu [więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego) | |
[ 2005-02-18 ] |
część jedenasta - ostatnia
Prezentujemy Program: „Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce - analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego)”, przygotowany przez Stowarzyszenie „Semafor”.
Został on przyjęty i zaakceptowany przez Sekcję Krajową Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, a następnie złożony w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa jako program SKK NSZZ „Solidarność”.
Redakcja
WNIOSKI KOŃCOWE
1. Bardzo trudna i skomplikowana obecnie sytuacja w Polsce na rynku kolejowych przewozów regionalnych jest [więcej ] |
| | |
|
|
On tak naprawdę nigdy z Polski nie wyjechał | |
[ 2005-02-04 ] |
Tak o Janie Nowaku Jeziorańskim, a właściwie o Zdzisławie Nowaku, bo Jan Nowak było jego pseudonimem, powiedział Zbigniew Brzezinski. Słowa te jedynie potwierdzą, jak wielkim był patriotą legendarny „Kurier z Warszawy”, który mówiąc o swoich miłościach powiedział, że jego pierwszą i ostatnią miłością była Polska, przed matką, bratem i ukochaną żoną Gretą. Bo też dał tego dowód całym swoim długim życie służąc Polsce do ostatnich chwil.
Polska, której Jan Nowak Jeziorański tak wiernie i z takim pożytkiem służył, straciła Go 20 stycznia 2005 roku. Teraz już tylko dorobek 92-letniego [więcej ] |
| | |
|
|
Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego) | |
[ 2005-01-21 ] |
część dziewiąta
Prezentujemy Program: „Kolejowe przewozy pasażerskie w Polsce - analiza aktualnego stanu i propozycje działań optymalizujących (w aspekcie ruchu regionalnego)”, przygotowany przez Stowarzyszenie „Semafor”.
Został on przyjęty i zaakceptowany przez Sekcję Krajową Kolejarzy NSZZ „Solidarność”, a następnie złożony w Zespole Trójstronnym ds. Kolejnictwa jako program SKK NSZZ „Solidarność”.
Redakcja
5. Długoterminowość umów, zawieranych pomiędzy samorządem a przewoźnikiem oraz zapewnienie w tych umowach pełnego wpływu [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|