|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 20 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Teodor, Czesław - Wielkanoc
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2005-03-04 ] |
Krzysztof Janik, poseł RP (SLD), o SLD:
„Dzięki wymiarowi sprawiedliwości wyłapiemy wszystkich, którzy mają kłopoty z prawem, łącznie z tymi, którzy naruszyli przepisy drogowe. I będzie to już partia absolutnie [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-02-18 ] |
Sprawiedliwości nie będzie
Kiedy zamknięto uzgodnienia „okrągłego stołu” i później premier Tadeusz Mazowiecki ustanawiał rządy „grubej kreski”, niepostrzeżenie dla większości Polaków elity „solidarnościowe” rozstawały się z marzeniami i ideałami „Solidarności” z lat osiemdziesiątych. Przeglądając archiwalne numery „Tygodnika Solidarność” z lat osiemdziesiątych przekonujemy się, jak wiele ówczesnych ideałów i nadziei zostało porzuconych i wzgardzonych przez Mazowieckich, Syryjczyków, czy Michników. Ciekawe zresztą, że środowiska [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-02-04 ] |
Wicepremier Jerzy Hausner o SLD:
„To spółdzielnia partyjnych wyjadaczy. W SLD chodzi o to, żeby się załapać, a nie żeby rozmawiać i żeby coś [więcej ] |
| | |
|
|
Na początku było 100 tysięcy | |
[ 2005-01-21 ] |
Przed ponad 55 laty, 14 grudnia 1949 roku, odbyło się oficjalne otwarcie Rejon Przeładunkowego w Małaszewiczach, dziś największego suchego portu w Europie. W tym dniu oddano do użytku dwie rampy przeładunkowe. Dobowa zdolność przeładunkowa Małaszewicz wynosiła wtedy... tysiąc ton.
Wzrastająca wymiana handlowa na linii wschód - zachód, wzrost przewozów oraz przeładunku, spowodowała konieczność szybkiej rozbudowy Małaszewicz. W 1951 roku węzeł wzbogacił się o pierwsze dwa dźwigi, a dwa lata później w sześć przenośników zbożowych. Rozpoczęła się rozbudowa stacji Kobylany i Małaszewicze oraz [więcej ] |
| | |
|
|
"Polskie Koleje Państwowe" - historia Polski | |
[ 2004-11-26 ] |
część czwarta
W roku 1947 Sejm uchwalił ustawę, która ustalała zadania i określała środki niezbędne do realizacji pierwszego w historii przedsiębiorstwa PKP planu gospodarczego. Z kolei w 1948 dekretem dokonano pewnych zmian w przedwojennym rozporządzeniu prezydenta o utworzeniu PKP. Zakładały one między innymi dopuszczenie zaciągania przez PKP pożyczek obrotowych, możliwość zlecania przez Ministra Komunikacji budowy lub rozbudowy linii kolejowych (ich koszty miały być pokrywane z dotacji), obowiązek płacenia przez PKP podatków i danin państwowych oraz lokalnych, obowiązek dostosowywania [więcej ] |
| | |
|
|
"Polskie Koleje Państwowe" - historia Polski | |
[ 2004-11-12 ] |
część trzecia
Rok 1939, a konkretnie wrzesień tego pamiętnego roku, przyniósł początek kolejnej, wielkiej - trwającej prawie sześć lat - katastrofy dla Polski i całego Narodu. Rozpętana przez fanatyczne hitlerowskie Niemcy najkrwawsza w dziejach ludzkości wojna światowa, bardzo mocno i dotkliwie uderzyła także w koleje polskie. Tragedia Narodu i Państwa Polskiego stała się także udziałem całego transportu kolejowego, a przede wszystkim całej braci kolejarskiej.
Zarówno sami kolejarze, jak i transport kolejowy zapisał się w tamtym okresie chlubną kartą w historii naszego kraju. Przygotowania [więcej ] |
| | |
|
|
Istota funkcjonowania regionalnych związków komunikacyjnych | |
[ 2004-10-29 ] |
Ze względu na duże zainteresowanie Sympatyków Stowarzyszenia „Semafor” oraz Czytelników „Wolnej Drogi” ideą funkcjonowania regionalnych związków komunikacyjnych, pragniemy niejako „w pigułce” przybliżyć Państwu ten pomysł, który zawarto w Programie naszego Stowarzyszenia.
1. Regionalne związki komunikacyjne są podmiotami niezależnymi od przewoźników, działających na danym obszarze (kolei, firm autobusowych, samochodowych itp.).
2. Poprzez swą niezależność od przewoźników mają walor obiektywnego spojrzenia na cały układ komunikacyjny w regionie i możliwość [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-15 ] |
22 września br. we wrocławskim Sądzie Apelacyjnym odbyła się rozprawa, podczas której Sąd Apelacyjny rozpatrywał apelację prokuratura i oskarżycieli posiłkowych oraz obrońców milicjantów, którzy 31 sierpnia 1982 roku dowodzili oddziałami ZOMO, ROMO i MO użytymi do rozpędzenia demonstracji „Solidarności” w Lubinie. W wyniku tej akcji zginęło trzech uczestników tych demonstracji: Michał Adamowicz, lat 28, Mieczysław Pożniak, lat 25 i Andrzej Trajkowski, lat 31.
Przypomnijmy: Lubin, to główny ośrodek Legnicko - Głogowskiego Okręgu Miedziowego. W roku 1982 liczył 70 tysięcy [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-01 ] |
o „Założenia programu restrukturyzacji spółki „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.” (Warszawa - sierpień 2004 r.)
o „Restrukturyzacja spółki „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. - I faza realizacyjna” (Warszawa - wrzesień 2004 r.).
1. Nie negując konieczności analizy racjonalnej formuły organizacyjnej dla „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o., wobec zmieniającego się otoczenia spółki i uwarunkowań legislacyjno - finansowych, podkreślić należy, iż poważna analiza docelowego kształtu organizacyjnego spółki powinna zostać [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-09-17 ] |
W czerwcu spadła jak grom z jasnego nieba informacja o planowanej likwidacji trzech Zakładów Przewozów Regionalnych. Zarząd spółki „PKP Przewozy Regionalne” postanowił z dniem 1 lipca zlikwidować następujące zakłady: Podlaski w Białymstoku, Świętokrzyski w Kielcach i Lubuski w Zielonej Górze. Na obszary dotychczasowego działania powyższych oddziałów spółki mają wkroczyć sąsiednie, potężniejsze zakłady. Idea połączenia Zakładów Przewozów Regionalnych stwarza poważne zagrożenie dla pracowników, a także wprowadza nieporządek w organizacji i bieżącym działaniu spółki „PKP [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|