|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 28 marca 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2002-09-20 ] |
Gdynia
Sobota, 31 sierpnia br., pomnik pod Gdyńską Stocznią. Zbliża się godzina ósma trzydzieści. Tuż obok pomnika stoi kilka osób: kolejarze ze sztandarem, poczet sztandarowy Stoczni Gdyńskiej. Przyjeżdża legendarny Kurier z Warszawy Jan Nowak - Jeziorański, dziennikarze zaraz podtykają mu mikrofony i dyktafony pod nos. Pytają o jego osobiste refleksje związane z wydarzeniami sierpnia 1980. Ze swadą mówi:
Myślę, że stoję w miejscu, gdzie zmienił się bieg historii. Tamte wydarzenia oglądałem z oddali i nic nie przemawiało za tym, że w kolejną rocznicę tamtych wydarzeń znajdę się [więcej ] |
| | |
|
|
Szybciej między Bydgoszczą i Toruniem | |
[ 2014-05-23 ] |
Dzięki zakończeniu rewitalizacji linii między Bydgoszczą i Toruniem
podróż między tymi miastami trwa teraz około 40 minut, bo pociągi mogą
jeździć z szybkością 120 km/h. W tym celu został też odpowiednio
skorygowany rozkład jazdy.
[więcej ] |
| | |
|
|
Czy kolej w Polsce przetrwa? | |
[ 2013-05-24 ] |
Z inicjatywy Prawa i Sprawiedliwości 15 maja w Sali Kolumnowej w sejmie
odbyła się debata „Bezpieczna, nowoczesna kolej”. W debacie, oprócz
parlamentarzystów PiS-u, udział wzięli także przedstawiciele związków
zawodowych oraz naukowcy i eksperci. Z uwagi na cykl wydawniczy „Wolnej
Drogi” obszerne omówienie debaty i rozmowę z przewodniczącym Sekcji
Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” opublikujemy w następnym numerze
dwutygodnika.
[więcej ] |
| | |
|
|
Dworzec Paddington, czyli o misiu i człowieku, który lubił cygara | |
[ 2007-02-16 ] |
Rzadko się zdarza, że dworzec kolejowy swoją popularność zawdzięcza... pluszowej maskotce. Tak właśnie było w Londynie. Tamtejszy dworzec Paddington w 1958 roku stał się sławny na świecie za sprawą misia, którego wymyślił autor książek dla dzieci Michael Bond. Niedźwiadka nazwał Paddington (bo mieszkał wtedy z żoną nieopodal tego budynku), a jego przygody opisał aż w 19 książkach. Jednak dworzec jest ciekawy także z wielu innych powodów.
Człowiek, który lubił kolej
Swoje powstanie stacja Paddington zawdzięcza właściwie jednemu człowiekowi. Inżynier Isambard Kingdom Brunel był zapalonym [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2006-04-28 ] |
Część czwarta
2.2. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Zarządcą narodowej infrastruktury kolejowej pozostanie PLK SA - samodzielna spółka Skarbu Państwa, wyodrębniona z Grupy PKP SA. Jej podstawowym celem będzie utrzymanie sieci dróg kolejowych w stanie zapewniającym możliwość udostępniania tras przewozowych i świadczenia usług dodatkowych przewoźnikom kolejowym na równych zasadach.
Wyłączenie PLK SA z Grupy PKP S.A. uniezależni (od oddziaływania właścicielskiego holdera) jej funkcjonowanie od bezpośredniego wpływu aktualnej koniunktury gospodarczej oraz kondycji finansowej przewoźników. [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2003-10-03 ] |
Pisze czytelnik w ostatnim numerze "Wolnej Drogi" w rubryce "Halo, tu redakcja", że jest pracownikiem "Natury tour" i nie życzy sobie, aby się ciągle czepiano jego firmy. Ja pracuję w "PKP Cargo" i wcale mi nie przeszkadza, że np. "Wolna Droga" o tej spółce pisze, i to czasami niezbyt przychylnie. W końcu media po to są.
Jestem delegatem na WZD SKK "Solidarność" i mam nadzieję, że na najbliższym WZD - jeszcze w tym roku - jednoznacznie określimy nasz stosunek do prywatyzacji spółek PKP. Przecież to, co się ostatnio wyrabia wokół tej sprawy nie może zostać przez nas pozostawione [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-10-04 ] |
Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" PKP Energetyka Sp. z o.o. Zakład Lubelskiz dnia 17 września 2002 r.ws. opóźnień rozwoju gospodarczego woj. lubelskiego
Komisja Zakładowa z wielkim zaniepokojeniem konstatuje fakt pogłębiającej się zapaści gospodarczej woj. lubelskiego za co - naszym zdaniem - pełną odpowiedzialność ponoszą rządzący III Rzeczypospolitą.
Bez decyzji desygnujących środki finansowe na pobudzenie koniunktury gospodarczej, Lubelszczyzna stanie się zaściankiem Europy, a jej mieszkańcy obywatelami już nie drugiej, ale trzeciej, a nawet czwartej kategorii.
Fakt, iż woj. [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2016-05-20 ] |
1 kwietnia 2016 r. Sejm przyjął, zaproponowaną przez Senat, ustawę o
zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez
nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. Krótka, z
siedmiu artykułów złożona ustawa, odnosi się do kwestii od lat obecnych w
dyspucie publicznej.
[więcej ] |
| | |
|
|
"Rozmowy o "Strategii..." - suplement II | |
[ 2007-03-02 ] |
Po raz kolejny przekonaliśmy się, tym razem na własnej skórze, jak bardzo trudnym problemem jest restrukturyzacja polskich kolei. Te kłopoty przybierają czasami dziwne formy, jak chociażby w tym przypadku.
W poprzednim numerze prezentowaliśmy stanowisko Ministerstwa Transportu, zaprezentowane przez Panią Teresę Jakutowicz, Dyrektor Biura Informacji i Promocji, Rzecznika Prasowego MT, w sprawie prezentowanych przez „Wolną Drogę” opinii na temat „Strategii dla Transportu Kolejowego do roku 2009”. To Stanowisko miało być opatrzone naszym komentarze.
Jednak okazało się [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-01-20 ] |
Dnia 28 grudnia 2005 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Lublinie odbyła się XLII Sesja Sejmiku Województwa. Głównym tematem było uchwalenie budżetu na rok 2006. Kolejarze z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych przybyli na tę Sesję bardzo licznie, przyjechała również duża grupa z Łukowa chcąc w ten sposób przysłuchiwać się obradom, na którym ważyły się losy być albo nie być ich Zakładu. Chodziło bowiem o przyznanie pieniędzy na dofinansowanie kolejowych przewozów regionalnych w województwie, tj. kursujących 118% osobowych i 11% pośpiesznych. Kolejarzy najbardziej niepokoiła kwota 18 mln zł, [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|