|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 20 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Agnieszka, Teodor, Czesław - Wielkanoc
|
|
|
|
|
|
|
|
Jesteśmy łącznikami ludzi | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Powiedzieli „Wolnej Drodze” Adam i Mirosław Sawczyńscy, pasjonaci kolei z Ełku Obaj
Panowie w roku 2003 zaangażowaliście się w organizację imprezy „Ratujmy
zabytki kolei ełckiej”. Skąd się u was wzięło zainteresowanie tym
tematem? Mirosław: Pracując na PKP widzieliśmy, że obiekty
kolejowe, szczególnie lokomotywownia w Ełku, jako zakład pracy, jest
niedostępna dla mieszkańców, szczególnie dla uczniów ełckich szkół, choć
jest to obiekt zabytkowy - szczególnie ze względu na wyposażenie
wewnątrz budynku oraz niepowtarzalną okazję poczucia atmosfery wewnątrz
lokomotywowni. Do tego przedsięwzięcia przyczynili się: instruktor
Stanisław Kalinowski, Sławomir Eksterowicz, maszyniści i dyspozytorzy.
Dziękujemy również Stanisławowi Fietkiewiczowi - wieloletniemu Prezesowi
Towarzystwa Miłośników Ełku.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Barbarą Miszczuk, przewodniczącą Sekcji Zawodowej PKP S.A. NSZZ „Solidarność” Pani
przewodnicząca, rozmawialiśmy z przedstawicielami różnych spółek
kolejowych na temat zmian, jakie zaszły po erze „bankomatów”, ale chyba
najwięcej zmian zaszło w zarządzie PKP S.A. Najpierw był Bogusław
Kowalski… Trudno mi cokolwiek powiedzieć, iż z tego, co pamiętam
pan Kowalski był prezesem PKP S.A. tylko 2 dni i tak naprawdę można to
uznać jedynie za fakt medialny, który raczej chluby spółce nie
przyniósł.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Mirosławem Gilarskim, prezesem zarządu Spółki PKP Utrzymanie Sp. z o.o. Panie
Prezesie, podczas naszej ostatniej rozmowy w lutym tego roku powiedział
Pan, że PKP Utrzymanie, to „układ nerwowy kolei”. W jakiej kondycji
jest dzisiaj ten układ? PKP Utrzymanie jest dziś firmą stabilną i
sprawnie realizującą postawiona przed nią zadania. Mogę potwierdzić to,
co sygnalizowałem w naszej rozmowie sprzed pół roku -
zoptymalizowaliśmy strukturę spółki, osiągnęliśmy porozumienie pomiędzy
zarządem i pracownikami, zawarliśmy Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy i
„wyczyściliśmy” wszystkie zaległości prawno-finansowe oraz majątkowe
powstałe na skutek wydzielenia nas z TK Telekom. Natomiast ostatnie
półrocze, to rozpoczęcie programu inwestycyjnego, programu podnoszenia
kompetencji pracowników i informatyzacja procesów. Dużo udało się
naprawić z tego co poprzednicy zepsuli.
[więcej ] |
| | |
|
|
Nie należy uciekać przed innowacyjnością | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Rozmowa z Horstem Kaufmannem, Prezesem Zarządu Kapsch CarrierCom Sp. z o.o. Panie
Prezesie, w czerwcu minęły 22 lata ścisłej współpraca polskich kolei z
firmą Kapsch. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom najważniejsze
wydarzenia z tej bogatej już historii. Bez wątpienia takim
wydarzeniem było nawiązanie współpracy z polskimi kolejami.
Uczestniczyliśmy w cyfryzacji sieci telekomunikacyjnej polskich kolei.
Istotnym wydarzeniem było również uzyskanie w wyniku przetargu
zamówienia na budowę sieci GSM-R dla PKP PLK. Wybudowaliśmy dwie
centrale systemu (MSC) w Warszawie i w Poznaniu pracujące
geo-redundantnie oraz zabudowaliśmy naszym systemem ponad 600 km sieci
kolejowej.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
TRAKO, to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w
Europie spotkanie branży transportu szynowego. Prezentacja aktualnego
poziomu rozwoju systemów transportowych oraz infrastruktury kolejowej w
Polsce, Europie i na świecie. Tegoroczna 12. edycja TRAKO została objęta
Patronatem Honorowym Pana Andrzeja Adamczyka, Minister Infrastruktury i
Budownictwa.
[więcej ] |
| | |
|
|
„Dobra zmiana” w PKP CARGO S.A. | |
[ 0000-00-00 ] |
|
W
ramach cyklu wywiadów pokazującym zmiany, jakie zaszły w spółkach
kolejowych od ostatnich wyborów parlamentarnych, widzianymi oczami
związkowców, mamy okazję porozmawiać z przedstawicielem „Solidarności” w
PKP CARGO S.A. Panie
Przewodniczący, czy może nam pan powiedzieć, co się zmieniło w spółce w
tym czasie? Czy zmiany, które zaszły, miały charakter tylko personalny,
czy też wdrożono jakieś zmiany organizacyjne? Najważniejsza
zmiana, to powrót do tego modelu PKP CARGO S.A., który sprawdzał się
przez ostatnie kilkanaście lat. Spółka jako firma zintegrowana, która
posiada zarówno funkcję handlową, jak i eksploatację, utrzymanie oraz
służby pomocnicze. Nowy zarząd zgodził się z naszym podstawowym
postulatem, tj. wstrzymał pionizację i powrócił do obszarowego modelu
zarządzania, wycofał się też z zamiaru sprzedaży siedziby zakładów
Południowego i budynku Centrali Spółki w Krakowie na Kamiennej. To
znaczące i oczekiwane zmiany. Zmiany inne, także te personalne, są ich
konsekwencjami.
[więcej ] |
| | |
|
|
Historia o Was niezapomniała, my o Was nie zapomnieliśmy | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Obchody 78. Rocznicy wybuchu II Wojny Światowej w Szymankowie i Tczewie
1 września 1939 r. - operacja Dirschau, czyli trochę historii Dnia
31 sierpnia zawiadowca stacji w Malborku zwrócił się do stacji Tczew o
przysłanie dwóch parowozów w celu przetransportowania wagonów z bydłem.
Mimo napiętej sytuacji, tczewscy kolejarze zrobili wszystko, by nocne
pociągi towarowe (nr 963 i 965) z Prus Wschodnich do Rzeszy mogły
przejechać przez polskie Pomorze. Załogi parowozów udały się z Tczewa do
Malborka (załoga pociągu 963 – Wojciechowski i Matuszka – już wieczorem
31 sierpnia na 1 września). Ani jedna, ani druga do Tczewa nie wróciła.
[więcej ] |
| | |
|
|
Trzeba pamiętać o przeszłości | |
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Jackiem Prętkim – organizatorem obchodów
upamiętniających zamordowanie polskich kolejarzy, celników i ich rodzin
ze stacji Szymankowo, członkiem Prezydium Rady Krajowej Sekcji Kolejarzy
NSZZ „Solidarność”
[więcej ] |
| | |
|
|
Rok szkolny 2017/2018 rozpoczęty | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Uroczystość rozpoczęcia Roku szkolnego 2017/2018 w Technikum
Kolejowym im. Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy - nad którym „Wolna Droga”
sprawuje patronat medialny - zgromadziła 225 młodych ludzi, w tym 61
rozpoczynających naukę w trzech nowych klasach. Na inauguracji obecni
byli także przedstawicieli władz miasta i spółek kolejowych.
[więcej ] |
| | |
|
|
Konsolidacja, to szansa dla spółek po prywatyzacji | |
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Elżbietą Baczewską – Przewodniczącą
Organizacji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność” w TK Telekom Sp. z o.o. Pani
Przewodnicząca, zanim przejdziemy do rozmowy w kwestii obecnej sytuacji
spółki TK Telekom Sp. z o.o., czy może Pani przypomnieć czytelnikom,
jak w ogóle doszło do powstania tego podmiotu. Wydaje się to bowiem
bardzo istotne w perspektywie tego, co się obecnie dzieje. Prywatyzacja
spółki TK Telekom Sp. z o.o. w obecnej formie jest pokłosiem polityki
prowadzonej przez zarząd PKP S.A., któremu przewodniczył pan Jakub
Karnowski.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|