|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
Polskie Koleje Państwowe - historia Polski, część siódma | |
[ 2005-03-30 ] |
Pamiętać należy iż obok restrukturyzacji samego przedsiębiorstwa PKP, nowe okoliczności gospodarcze, a przede wszystkim przyjęcie przez nasz kraj (w związku z rozpoczęciem starań o akcesję) dwóch podstawowych dyrektyw UE, dotyczących funkcjonowania przedsiębiorstw kolejowych na wspólnym europejskim rynku, zmusiły władze do zmian w krajowych regulacjach dotyczących transportu kolejowego. Tak więc przyjęcie dyrektywy UE nr 95/18 o koncesjonowaniu przedsiębiorstw kolejowych i dyrektywy UE nr 95/19 o dostępie do infrastruktury kolejowej i pobieraniu za niego opłat sprawiło, że obowiązująca od [więcej ] |
| | |
|
|
Bardziej pasażer niż menadżer | |
[ 2005-03-16 ] |
Zanim Andrzej Żurkowski przed czterema laty został prezesem nowopowstającej spółki „PKP Intercity”, pełnił funkcję rzecznika prasowego ówczesnej Dyrekcji Przewozów Pasażerskich. Historia lubi się powtarzać. Następca Żurkowskiego - Jacek Prześluga - na stanowisko prezesa „PKP Intercity” też przesiadł się z fotela rzecznika prasowego. Był rzecznikiem zarządu PKP SA. Jednak między dwoma prezesami jest zasadnicza różnica. Andrzej Żurkowski jest absolwentem transportu na Politechnice Warszawskiej i koleją (szczególnie przewozami pasażerskimi) zajmuje się praktycznie całe [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-03-04 ] |
Nie, nie to nie ja wymyśliłem ten tytuł, ale może po kolei. Buszując po Internecie na portalu Interia znalazłem informację własną portalu pod takim właśnie - przyznam dla mnie szokującym - tytułem. Już na samym początku tej informacji czytamy, że... w Polsce nie ma jasnej polityki transportowej (to się zgadza). Rynek usług podporządkowany jest PKP, które terroryzują społeczeństwo ciągłymi zapowiedziami strajków i wiecznym pomrukiem niezadowolenia. Państwo pompuje w tego molocha olbrzymie pieniądze.
W dalszej części tekstu czytamy, że pomoc finansowa państwa tylko dla spółki [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-02-18 ] |
Komisja Zakładowa NSZZ „Solidarność” z CM Czechowice Dziedzice oraz z CZ Rybnik zorganizowała wspólne wyjazdowe posiedzenie swoich Komisji Zakładowych. W trakcie spotkania dokonano wymiany doświadczeń w pracy związkowej. Komisje odwiedzili przewodniczący Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” „PKP Cargo” SA Marek Podskalny, członek Rady Nadzorczej „PKP Cargo” i jednocześnie wiceprzewodniczący SKK „Solidarność” Zenon Kozendra oraz szef OSK „Solidarność” w Katowicach Henryk Grymel.
Marek Podskalny przedstawił zebranym [więcej ] |
| | |
|
|
Polskie Koleje Państwowe - historia Polski | |
[ 2005-02-04 ] |
część szósta
Kolejną próbą zbudowania właściwej dla zakreślonych zadań struktury organizacyjnej, było najpierw likwidowanie słabszych lokomotywowni i wagonowni, a następnie tworzenie z połączenia właśnie wagonowni i lokomotywowni zakładów taboru. Takie działania miały między innymi na celu znaczne zmniejszenie zatrudnienia, szczególnie w pionie administracyjnym.
Z podobnymi zmianami w postaci likwidacji, bądź konsolidacji jednych jednostek i powoływania nowych (wcześniej nieistniejących), mieliśmy do czynienia w omawianym okresie także na innych obszarach działalności, jak choćby: [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-21 ] |
Chciałbym się podzielić z państwem spostrzeżeniami, jako pracownik jednej ze Spółek Grupy PKP. Wielokrotnie spotykała mnie bezimienność ludzi ze Spółek, którzy reprezentują PKP na zewnątrz. Dotyczy to przede wszystkim „PKP Przewozy Regionalne”. Opiszę dwie sytuacje.
Pierwsza.
Kiedyś jechałem z Kluczborka do Wrocławia. Pociąg był opóźniony 15 min. Zgłosiłem kierownikowi pociągu, że chcę kontynuować jazdę do Jeleniej Góry i proszę o skomunikowanie pociągu. Jeśli przyjechałbym planowo na przesiadkę miałem 5 min. Opóźnienie, jakie miał pociąg z Kluczborka, to 15 min. czyli ok. 10 [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-07 ] |
A mówiła, że ma wszystkich w nosie.
Źródło: [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-12-17 ] |
Ze statku ostał mi się ino ster
Źródło: [więcej ] |
| | |
|
| |
|
[ 2004-11-26 ] |
W relacji z obchodów XXIV Rocznicy Protestu Głodowego Kolejarzy („Wolna Droga” Nr 23/04) nie poinformowałem Czytelników, że w ich przygotowaniach bardzo aktywnie uczestniczyli członkowie Związku Zawodowego Drużyn Konduktorskich Regionu Dolnośląskiego, z przewodniczącym Andrzejem Sędłakiem na czele, za co ich bardzo przepraszam.
Dodam, że wśród licznych pocztów sztandarowych, które wzięły udział w uroczystościach, był także sztandar ZZDK RD we Wrocławiu (na [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|