|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
"Specjalista od kultury musi być menedżerem" | |
[ 2002-01-11 ] |
ze Stanisławem Bartniczakiem, dyrektorem Domu Kultury Kolejarza w Stargardzie Szczecińskim, rozmawia Jacek Maciejewski
Stargardzki Dom Kultury Kolejarza to jedna z nielicznych tego typu placówek w kraju, której udało się przetrwać i utrzymać na powierzchni w dobie głębokich reform na kolei. Co jest powodem, że akurat Stargard Szczeciński ma więcej szczęścia pod tym względem od innych ośrodków?
Rzeczywiście, jeżeli uświadomimy sobie, że ze 123 kolejowych domów kultury, działających jeszcze przed kilkoma laty na terenie całego kraju zostały raptem... 4, a wśród nich nasza placówka, to [więcej ] |
| | |
|
|
Honorowych dawców krwi należy dowartościować jak najszybciej | |
[ 2006-09-01 ] |
Powiedział Prezes Klubu Honorowych Dawców Krwi, działającego przy Dolnośląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, Andrzej Grębla
Ze szpitali i klinik wciąż słychać wołanie o krew. Dlaczego brakuje krwi?
Na to składają się różnorakie przyczyny. Jedną z nich jest nieświadomość ludzi zdrowych, którzy bez uszczerbku dla zdrowia mogliby oddać krew potrzebującym. Inną przyczyną jest też i to, że w pewnym okresie pewne udogodnienia dla honorowych dawców zostały zlikwidowane. Wśród tych przywilejów był przywilej korzystania z sanatorium dla podreperowania zdrowia. Odpadły drobne [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2003-01-24 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część dwudziesta ósma
7.5 Założenia strategiczne dla poszczególnych gałęzi transportu
Za podstawowe działania w transporcie kolejowym przyjmuje się:
restrukturyzację przedsiębiorstwa PKP z wydzieleniem z niego infrastruktury kolejowej i komercjalizację działalności przewozowej,
modernizację najważniejszych linii kolejowych,
zapewnienie interoperacyjności kolejowego systemu Polski z systemem Unii Europejskiej,
podniesienie konkurencyjności PKP SA na rynku transportowym (w tym wprowadzenie usług typu "od drzwi - do drzwi"),
selektywny [więcej ] |
| | |
|
|
"NATURA tour" sprawiła sobie prezent | |
[ 2002-01-25 ] |
Mimo ogólnego niedosytu pieniędzy w spółkach wyprowadzonych z PKP, tu i ówdzie daje się jednak zauważyć jakieś małe, bo małe, światełko w tunelu. Na pewno dochodzi do tego jeszcze zbyt rzadko i na niewielką skalę, ale jednak coś tam już się zarysowuje.
Takim światełkiem może być nowy, jak spod igły autokar, odebrany dopiero co w Zakładach Samochodowych w Jelczu Miłoszycach przez "NATURĘ tour". Zmontowany z części Mercedesa, będzie obsługiwał klientów K.P.T.W. "NATURY", bo tak naprawdę autokar jest prezentem firmy dla jej klientów. Należałyby więc takich prezentów życzyć "NATURZE" [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2006-11-24 ] |
29 października br. minęło 150 lat od oddania do eksploatacji linii kolejowej Wrocław - Leszno - Poznań. Była to druga w kolejności (po linii Stargard - Poznań) linia kolejowa „wchodząca” do Poznania. Ten doniosły jubileusz został uczczony okolicznościową wystawą w leszczyńskim Ratuszu.
W 1853 roku Kolej Górnośląska otrzymała koncesję na budowę linii kolejowej Wrocław - Leszno - Poznań z odgałęzieniem Leszno - Głogów. Budowę rozpoczęto 16 listopada tego roku, posuwając się równocześnie w trzech kierunkach: Wrocławia, Głogowa i Poznania. 1 października 1856 roku na leszczyńską [więcej ] |
| | |
|
|
"Parowozy to moja życiowa pasja" | |
[ 2003-02-07 ] |
Z dyrektorem Towarzystwa "WOLSZTYN EXPERIENCE", Howardem Jonsem, rozmawia Zygmunt Sobolewski
Skąd u Pana to wielkie zainteresowanie parowozami?
Już od wczesnego dzieciństwa datuje się moje zainteresowanie parowozami, ponieważ parowóz jest to bardzo niezwykła maszyna i według mnie ma coś wspólnego z żywym stworzeniem. Widać przecież, że żyje, oddycha sapie, bucha. Parowozy to moja pasja życiowa. W czasie, kiedy jako dziecko zainteresowałem się parowozami były one jeszcze w powszechnym użyciu w całej Europie. W Wielkiej Brytanii parowozy przestały kursować w roku 1968. I od tego [więcej ] |
| | |
|
|
Czy ktoś powie, że jest dobrze? | |
[ 2002-02-08 ] |
Właśnie minęło sto dni rządów nowego premiera i jego gabinetu, ale nadal nie wiadomo, co z nami. Wiele było deklaracji i wizji kolei, które ulegały zmianom z każdą nową ekipą rządzącą. Wszystkie te wizje tkwiły jednak skryte gdzieś w głowach decydentów i nigdy nie dane nam było ujrzeć nawet rąbka tej "świetlanej" przyszłości dla polskich kolei. Wszak mgliście mówiono, a to o potrzebie zmniejszenia zatrudnienia, a to o zmianach strukturalnych itd. itp. Jednak nigdy nie było realnej wizji. Pisałem już o tym, że miało być pięknie. Jak jest widzimy to na co dzień. Na pewno nie jest dobrze. [więcej ] |
| | |
|
|
W 67. Rocznicę wybuchu II Wojny Światowej | |
[ 2006-09-15 ] |
Zwyczajem, który obowiązuje już od lat, staraniem Służby Celnej w Warszawie, Starostwa Powiatowego w Tczewie, Urzędu Miejskiego w Tczewie, Rady Gminy Lichnowy, Okręgowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Gdańsku, odbyły się 1 września 2006 roku uroczystości patriotyczno - religijne związane z 67. Rocznicą wybuchu II Wojny Światowej.
Uroczystości miały miejsce w Tczewie, przy pomniku poległych żołnierzy, który znajduje się nieopodal mostów tczewskich oraz w Szymankowie.
Honorowy patronat nad uroczystościami sprawowali: Prezydent RP Lech Kaczyński, Marszałek Sejmu Marek [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-02-21 ] |
Życie sprawiło mi kolejną niespodziankę, wahnęło się poczucie bezpieczeństwa, nagle okazało się, że muszę utrzymywać się sama. Muszę znaleźć pracę, obojętnie jaką, żeby było co jeść. Najpierw jakiś czas (może zbyt długi) byłam w dołku psychicznym z perwersyjną przyjemnością leżenia. Nie wiem komu chciałam pokazać - patrzcie jak mi źle - potem przypadkiem ktoś podał mi rękę. Po kilkudniowych kontaktach internetowych (jeden pan do drugiej pani, ona do trzeciego i czwartego z różnych krańców Polski) kazano mi wypełnić kwestionariusz osobowy i oddać w recepcji najbliższego hipermarketu. [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2002-02-22 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część czwarta
2.7 Ocena stanu zrównoważenia transportu
Ze społecznego punktu widzenia, obecnie transport niedostatecznie zaspokaja potrzeby, oraz zagraża bezpieczeństwu ludzi. Z drugiej strony potrzeby społeczne, a szczególnie oczekiwania społeczne dotyczące transportu, nie zawsze są możliwe do zaspokojenia. Niemożliwość ich zaspokojenia jest szczególnie wyraźna w przypadku, gdy poziom warunków życia jest niski oraz gdy występuje stosunkowo niski poziom rozwoju społeczno - gospodarczego, co ma miejsce w Polsce.
Z ekonomicznego punktu [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|