|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2005-05-13 ] |
W numerze 0/058 „Wolnej Drogi” redaktor Z. Sobolewski pisze: „Nieustająca zła prasa nie opuszcza kolei od lat. Jest to w dużej mierze winą mediów, ale również firmy”, itd. No cóż - brawo redaktorze, wszystko ładnie, tylko tytuł „To się może udać” jest według mnie zły. To musi się udać, ponieważ leżymy medialnie na całego. Jeśli chodzi o przejazdy, wokół których krąży artykuł, to sprawa ma się bardzo prosto. 30 - 40 lat temu przez przejazd przejeżdżało w ciągu doby około 100 pociągów, 10 furmanek i 3 auta. Dziś przejeżdża 100 aut (w tym TIRy) i 10 pociągów, [więcej ] |
| | |
|
|
III Karczma Piwna Boniorzy Zakładu Taboru w Katowicach | |
[ 2005-04-29 ] |
Jeszcze kolej nie zginęła
Póki my żyjemy
Co reforma przedupiła
My odbudujemy...
Tam brzmi pierwsza zwrotka oficjalnego Hymnu III Karczmy Piwnej zorganizowanej przez..., ale tu oddaję głos dyrektorowi Romualdowi Wilkowi, który mówi:
Karczma jest już organizowana przez Zakład Taboru w Katowicach od trzech lat, w kwietniu lub maju. Organizujemy ją z okazji podsumowania wyników Zakładu za rok poprzedni. Jest to jedna z form dowartościowania pracowników, którzy wnieśli duży wkład pracy w osiągnięcia i wyniki Zakładu w roku ubiegłym. Jest to w pewnym sensie nagroda dla nich. Organizatorami są [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-04-15 ] |
W złożonej kilka tygodni temu interpelacji poselskiej Jan Rokita podnosił, iż działania „PKP CARGO” SA zmierzające do przejęcia niektórych, niezbędnych do prowadzenia statutowo określonej działalności gospodarczej, elementów infrastruktury, obecnie pozostającej we władaniu PKP SA, pozostaje w sprzeczności z prawem europejskim.
Nie jest to pierwszy, ani też z pewnością ostatni taki zarzut stawiany polskim kolejom, w tym również „PKP CARGO” SA. Powszechne, również w Europie, są głosy, iż liberalizacja polskiego sektora kolejowego jest opóźniona, a szereg [więcej ] |
| | |
|
|
Owocne rozmowy Stowarzyszenia "Semafor" z Prawem i Sprawiedliwością | |
[ 2005-03-30 ] |
10 marca br. doszło do pierwszego spotkania, z wielu zaplanowanych, członków prezydium Zarządu Stowarzyszenia „Semafor” z przedstawicielami Prawa i Sprawiedliwości, które reprezentowali: Prezydent Warszawy - Lech Kaczyński, jego zastępca - Sławomir Stanisław Skrzypek oraz poseł Jerzy Polaczek. Z ramienia Stowarzyszenia „Semafor” uczestniczyli: prezes Zarządu - Krzysztof Gołygowski, wiceprezes Zarządu - Mirosław Lisowski oraz członkowie prezydium: Marek Pawicki i Adam Banaszak. W spotkaniu uczestniczył również Przewodniczący Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ [więcej ] |
| | |
|
|
Kamienieckie spotkanie na wysokim szczeblu | |
[ 2005-03-16 ] |
Pasażerskie przewozy regionalne, a szczególnie odwoływanie pociągów, łączenie dwóch relacji w jedną, zmiany godzin ich kursowania, wciąż budzą niekończące się kontrowersje i narzekania wśród pasażerów. Oczywiście najwięcej pretensji zgłaszają, co jest zrozumiałe, uczniowie dojeżdżający do szkół i ludzie dojeżdżający do pracy. Trudno zresztą im się dziwić, że kiedy tracą dogodne połączenia, ślą protesty do wszystkich możliwych instytucji, które ich zdaniem mogłyby im pomóc. Każda bowiem zmiana negatywnie wpływa na możliwość dojazdu na czas do szkoły, czy zakłady pracy.
Tak się stało po [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-03-04 ] |
Właśnie minęło 25 lat, gdy po Linii Hutniczo-Siarkowej - jak wówczas nazywał się LHS - przejechał pierwszy pociąg. Dziś jej nazwa to „PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa” Sp. z o.o. Ten skromny jubileusz 25-lecia był okazją do zorganizowania uroczystości, które odbyły się 10 lutego br. w Zamościu, gdzie ma swoją siedzibę spółka
Spotkanie prowadziła prezenterka TVP Katarzyna Dowbor, która - jak sama stwierdziła - uwielbia podróże koleją. Na wstępie przywitała zaproszonych gości, wśród których byli - posłowie na Sejm RP Ziemi Zamojskiej: Arkadiusz Bratkowski, Ryszard Stanibuła i [więcej ] |
| | |
|
|
Dyskretny urok biurokracji | |
[ 2005-02-18 ] |
Mija właśnie kolejny rok, kiedy pożegnaliśmy się z ostoją biurokracji i nieprzystających do życia przepisów, czyli Polską Rzeczpospolitą Ludową oraz jej niezrównanym pomocnikiem w mnożeniu wielu życiowych paradoksów - realnym socjalizmem. Przypominają mi się dwie sceny, być może odrobinę przerysowane, ale dobrze oddające klimat tamtych czasów. W jednej z nich prezes spółdzielni mieszkaniowej, aby zbyć i pozbawić złudzeń starającego się o własne „M” petenta, wzywa do uzupełnienia jego dokumentów o świadectwo zgonu ojca. Druga scena w podobnym duchu, gdy na zapleczu sklepu [więcej ] |
| | |
|
|
Informacja Stowarzyszenia "SEMAFOR" na temat reformy kolei w Republice Federalnej Niemiec oraz sytuacji narodowego Koncernu DB AG, po 10 latach od jej przeprowadzenia w aspekcie obecnych problemów tego sektora w Polsce. | |
[ 2005-02-04 ] |
W Republice Federalnej Niemiec reformę kolei rozpoczęto w 1993 roku. Znaczną większością głosów parlamentu, Bundestag (izba niższa) w dniu 2 grudnia 1993 roku dokonał zmiany art. 87 konstytucji oraz równolegle zmian w 130 ustawach, które bezpośrednio lub pośrednio odnosiły się do sfery transportu kolejowego. 558 głosami za, 13 przeciw i przy 4 wstrzymujących się Bundestag umożliwił reformę kolei w Niemczech.
Artykuł 87e konstytucji Republiki Federalnej Niemiec traktuje o zarządzaniu kolejami państwowymi, stwierdzając m.in., że:
1. zarządzanie transportem kolejowym na kolejach federalnych [więcej ] |
| | |
|
|
Sylwestrowe party z "Hefajstosem" | |
[ 2005-01-21 ] |
W nietypowy sposób spędziło sylwestrową noc ponad 300 osób, które w ostatnim dniu 2004 roku o godzinie 18.15 z peronu 3 wrocławskiego Dworca Głównego wyruszyły w podróż pociągiem pospiesznym „Hefajstos”. Mitologiczny bóg ognia patronował bowiem imprezie zorganizowanej przez Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych, dbając przede wszystkim o właściwe ciśnienie pary w kotłach parowozów, prowadzących ów super pociąg, a także o temperament i nastrój pasażerów. Bilet obejmujący przejazd i dodatkowe atrakcje kosztował co prawda 140 złotych, ale chętnych nie zabrakło, a najmłodszym [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-01-07 ] |
Renata Beger, poseł RP („Samoobrona"), o swoim wnuczku:
„Chciałabym, żeby zajął się polityką. Za 20 lat mógłby nawet zastąpić Andrzeja [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|