|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2004-05-10 ] |
Dziś już z całą pewnością można powiedzieć, że grudniowe protesty związków zawodowych na kolei były w pełni uzasadnione i miały swoje racjonalne podstawy.
To one, a nie obaj wicepremierzy mieli rację, kiedy twierdziły, że pieniądze, w wysokości 538 milionów złotych, które miały pochodzić z podatków CIT i PIT, są przeszacowane. Takie też były opinie Marszałków, a także niektórych posłów. Jednak obaj wicepremierzy dwoili się i troili, żeby jednych i drugich przekonać do swoich obietnic, choć z góry było wiadomo, że obiecane pieniądze są pieniędzmi wirtualnymi, a próby ich pozyskania są [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-04-30 ] |
Od przeszło czternastu lat trwa na kolei coś, co się urzędowo nazywa restrukturyzacją, a w rzeczywistości jest jej permanentną destrukcją robioną przez właściciela i przy jego bardzo aktywnym udziałem. Teza może wydawać się wręcz absurdalna i wielce karkołomna, ale kolejarze od lat doświadczają tych quasi restrukturyzacyjnych poczynań na własnej skórze. Uruchomiona przed laty lawina zmiata coraz to nowe segmenty kolei i doszło do tego, że dziś destrukcja zagraża już podstawowym elementom jej działalności: przewozom regionalnym.
I nie stoi nawet na przeszkodzie fakt, że ta część kolei spełnia [więcej ] |
| | |
|
|
"Działacz winien słuchać" | |
[ 2004-04-16 ] |
Mówi Zbigniew Gadzicki, członek Zarządu Regionu NSZZ „Solidarność” Dolny Śląsk, wiceprzewodniczący OSK „Solidarność” we Wrocławiu, członek Komisji Rewizyjnej SKK i członek KZ NSZZ „Solidarność” przy Zakładzie Taboru we Wrocławiu
Jesteś znany z tego, że lubisz jak kot chodzić własnymi drogami. Mam tu na myśli to, że na wiele spraw masz często odmienny pogląd, i masz odwagę głośno to mówić. To ci chyba nie ułatwia życia?
W momencie, kiedy zaproponowano mi działalność w NSZZ „Solidarność” postanowiłem, że będę ją wykonywał uczciwie i rzetelnie [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-04-02 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część druga
II. Aktualna sytuacja finansowa podstawowych spółek Grupy PKP
W niniejszym rozdziale oceniono aktualną sytuację finansową głównych spółek Grupy PKP, a także zwrócono uwagę na najważniejsze czynniki, które mają wpływ na ich obecną i przyszłą sytuację oraz konkurencyjność. Podstawowe informacje o działalności przewozowej i wynikach finansowych spółek w perspektywie historycznej podane są w Tabelach 1-4.
PKP SA
* Spółka PKP SA ponosi znaczne straty od momentu powstania. Wynika to z koncepcji jej działania [więcej ] |
| | |
|
|
Program dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek Grupy PKP do 2006 roku | |
[ 2004-03-19 ] |
(Program przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 16 grudnia 2003 roku)
część pierwsza
I. WSTĘP
Grupa PKP (Grupa PKP nie jest organem statutowym w rozumieniu przepisów kodeksu spółek handlowych. Dla potrzeb niniejszego materiału Grupa PKP jest rozumiana jako 11 spółek objętych konsolidacją sprawozdań finansowych. Stan zatrudnienia w Grupie PKP dotyczy 28 spółek objętych programem restrukturyzacji zatrudnienia. Wszędzie tam, gdzie termin Grupa PKP odnosi się do innej liczby spółek, zostało to wyraźnie zaznaczone w tekście) jest jedną z największych organizacji gospodarczych w Polsce. Wartość [więcej ] |
| | |
|
|
Strategia Rozwoju Infrastruktury Transportu na lata 2004 - 2006 i lata dalsze | |
[ 2004-03-05 ] |
część czwarta - ostatnia
IV. Poprawa bezpieczeństwa w transporcie
Główne działania w tym zakresie skupiać się będą na poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego, co zamierza się zrealizować, obok budowy dróg bezkolizyjnych o wysokim standardzie, poprzez budowę obwodnic miast i miejscowości. Ruch tranzytowy (w tym szczególnie samochodów ciężarowych) przez zabudowę miejską powoduje duże zagrożenie dla bezpieczeństwa mieszkańców i wzrost wypadkowości. Planuje się, że w okresie budżetowym 2004 - 2006 powstanie około 60 obwodnic, zaś do roku 2013 łącznie 97 obwodnic. Przewiduje się również [więcej ] |
| | |
|
|
"Przyszłość przewozów regionalnych będzie zdeterminowana wyborem modelu kolei regionalnych oraz poziomem finansowania" | |
[ 2004-02-21 ] |
Mówi Dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu, Marek Pawicki, dla „Wolnej Drogi”
Panie dyrektorze, w momencie, kiedy Sejm odrzucił poprawkę Senatu, a Prezydent podpisał ustawę budżetową, przed spółką „Przewozy Regionalne” pojawiła się nowa jakość, bo za 550 milionów złotych można już sporo zrobić.
Jest to oczywiście nowa jakość, bo kwota 550 milionów złotych jest najwyższą kwotą od początku istnienia Spółki, jaka została zapisana i zadeklarowana w ustawie i która wydaje się realna, bo wcześniej zapisywane kwoty zawarte w ustawie o [więcej ] |
| | |
|
|
Obowiązuje "Metodyka", czy nie obowiązuje? Czyli o dobrym samopoczuciu w centrali | |
[ 2004-02-07 ] |
Na podstawie wielu przeprowadzonych rozmów z monterami urządzeń sterowania ruchem oraz pracownikami Oddziałów i Zakładów PLK, „Wolna Droga” sformułowała pod adresem dyrektora Biura Automatyki i Telekomunikacji w spółce PLK SA, Kazimierza Frąka, kilka, niżej przedstawionych pytań.
Praktycznie od maja 2003 r. w zespole utrzymania automatyki obwiązuje norma 250 jednostek technicznych (j.t.) na jednego zatrudnionego. Wcześniej ta norma wynosiła 180 j.t.
Operacja zwiększenia jednostek technicznych przypadająca na jednego pracownika sprawia, że w zespole utrzymania automatyki [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-01-23 ] |
W nawiązaniu do wypowiedzi anonimowego czytelnika, zamieszczonej na łamach „Wolnej Drogi” - Nr 26/03 (374) z dnia 24 grudnia 2003 r. - w rubryce „Halo, tu redakcja „Wolna Droga”, a dotyczącej mojej osoby, pragnę wyjaśnić wszystkim czytelnikom, że:
1. Nigdy nie bujam w obłokach,
2. Nigdy nie uprawiam szowinizmu regionalnego,
3. Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowej,
4. Uważam, że największą zaletą każdego człowieka jest szczerość i prawdomówność.
Na wszystkie fakty zamieszczone w artykułach mam pełne potwierdzenie w zgromadzonej dokumentacji. Dodatkowo [więcej ] |
| | |
|
|
Stara płyta, czyli bajka dla dorosłych | |
[ 2004-01-09 ] |
„Balcerowicz musi odejść!” grzmi od czasu do czasu Pan L. - jeden z liderów sporego, choć bardzo często kontrowersyjnego ugrupowania politycznego, traktując owe odejście, jako panaceum na wszelkie bolączki tego świata.
Czy zauważyliście Państwo, że podobnym panaceum na wszelkie bolączki włodarzy Ministerstwa Infrastruktury i innego Pana L. zdaje się być hasło: „Przewozy Regionalne muszą odejść!” - wypowiadane jak slogan i bez zastanowienia, odmieniane we wszystkich przypadkach i przy wszystkich możliwych okazjach? Zupełnie, jak stara, zdarta i zacinająca się [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|