|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Marek, Jarosław, Wasyl
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy będą koleje regionalne w Polsce? | |
[ 2007-03-16 ] |
22 lutego odbyła się w Warszawie konferencja pt. „Rozwój kolei regionalnych w Polsce”. Zagadnienie jest wielce zajmujące, dlatego zwróciliśmy się do jednego z jej uczestników - Marka Pawickiego, dyrektora Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych we Wrocławiu - o informacje i opinie na temat zarówno interesującej szerokie rzesze kolejarzy problematyki, jak i samej Konferencji.
Jakie są Pana spostrzeżenia, jako dyrektora zakładu przewozów regionalnych?
Na obecnym etapie dyskusji o przyszłości przewozów regionalnych w Polsce konferencja była dla mnie bardzo interesująca - [więcej ] |
| | |
|
|
O Cargo i TK u Ministra Polaczka | |
[ 2006-03-31 ] |
15 marca br. Minister Transportu i Budownictwa Jerzy Polaczek oraz Podsekretarz Stanu w MTiB Mirosław Chaberek spotkali się z kierownictwami Spółek Grupy PKP SA - „PKP Cargo” SA i „Telekomunikacja Kolejowa” Sp. z o.o. W spotkaniach uczestniczyli również prezesi PKP SA oraz PLK SA.
Było to drugie z serii spotkań Ministra Transportu i Budownictwa z kierownictwem spółek z grupy PKP. Spotkania te mają na celu wszechstronne zapoznanie się z sytuacją spółek z grupy PKP.
„PKP Cargo” SA
Zarząd Spółki przedstawił bieżącą sytuację spółki. W trakcie spotkania [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2003-09-05 ] |
Ruch Obywatelski na rzecz Integracji Polski z Unią Europejską - Karta Przyszłości (powstał z inicjatywy prawicowych i centrowych środowisk politycznych i społecznych w celu przekonywania Polaków do idei integracji z Unią Europejską) zorganizował w Siedlcach Konwencję Karty Przyszłości. Teraz, gdy referendum mamy już za sobą, ludzie tworzący to prounijne pospolite ruszenie, zapowiadają dalszą wzmożoną pracę w czasie, który nas dzieli od momentu faktycznego przystąpienia do UE, a także w okresie późniejszym.
Jednym z gości konwencji był jej współzałożyciel profesor Zbigniew Religa, [więcej ] |
| | |
|
|
Pasażer przede wszystkim! | |
[ 2002-09-06 ] |
Na Górnym Śląsku jest już wspólny bilet miesięczny na kolej - autobus - tramwaj
Uparte starania dyrektora pasażerskich przewozów regionalnych i jednocześnie przewodniczącej komisji infrastruktury Sejmiku Wojewódzkiego - Elżbiety Pierzchałowej - wspieranej wydatnie przez Wicemarszałka - Lucjana Kępkę, doczekały się rozwiązania.
Od 1-ego sierpnia podróżni mogą kupować w kasach biletowych PKP bilety miesięczne, które są ważne nie tylko w pociągach, ale także w autobusach i tramwajach KZK GOP.
Po za wygodą bilet jest korzystny także finansowo. Nic więc dziwnego, że już cieszy się dużym [więcej ] |
| | |
|
|
"Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009" | |
[ 2007-03-30 ] |
Październik 2006 r.
Część III
1. Kierunki polityki transportowej i misja Rządu w kształtowaniu transportu kolejowego do roku 2009
1.1. Misja i strategia oraz cele dla polskiego kolejnictwa
Transport kolejowy stanowi istotne ogniwo polskiego systemu transportowego. Jest realizatorem celów gospodarczych, społecznych, a także ekologicznych, związanych z niezbędną obsługą potrzeb przewozowych. Transport kolejowy w sposób szczególny wpisuje się w realizację idei zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza zaś w sferę uwarunkowań wynikających z procesów integracyjnych w ramach Unii Europejskiej i [więcej ] |
| | |
|
|
Usługi świadczone na zewnątrz są opłacalne | |
[ 2006-10-27 ] |
Powiedział „Wolnej Drodze” dyrektor Zakładu Dolnośląskiego „PKP Energetyka”, Krzysztof Nowicki
Panie dyrektorze, mam przed sobą broszurkę z 1999 roku zatytułowaną „Energetyka kolejowa - co dalej?”. Ówcześni szefowie Dyrekcji Elektroenergetyki Kolejowej - Andrzej Wach i Zbigniew Szafrański, objeżdżali z nią Zakłady i na spotkaniach z załogami przekonywali, że powołanie spółki „PKP Energetyka” będzie korzystne dla wszystkich. W konkluzji autorzy broszurki napisali, że utworzona spółka przyniesie pracownikom „firmę, z którą będą się mogli [więcej ] |
| | |
|
|
Polityka transportowa państwa | |
[ 2003-09-19 ] |
na lata 2001-2015dla zrównoważonego rozwoju kraju
część czterdziesta piąta
8.6 Transport wodny śródlądowy w polityce transportowej państwa
8.6.1 Miejsce i rola żeglugi śródlądowej w systemie transportowym państwa i warunki jej rozwoju
Po okresie kryzysu w latach 80-tych spowodowanym postępującą degradacją śródlądowych dróg wodnych - wielkość przewozów w transporcie wodnym śródlądowym ukształtowała się na poziomie 10 mln ton rocznie, a przewozów pasażerskich na poziomie 1,3 mln osób rocznie. Prognozy rozwoju transportu wodnego śródlądowego przewidują do roku 2015 wzrost:
przewozów towarowych [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2002-09-20 ] |
Socjotechnika pisania protokółów, czyli jak pozbyć się niewygodnego
W artykule dotyczącym "Natury tour" ("Wolna Droga" 16/02, "Historia pewnego odwołania") pisał M. Wajcha o jednym z punktów protokołu, a mianowicie o tym związanym z zakupem autokaru, który był podstawą do odwołania Prezesa KPTW "Natura tour" Krzysztofa Gołygowskiego. Osobiście przyjrzałem się bliżej i samemu protokółowi, jak i pismu podsumowującemu mgr inż. Zygmunta Sz. - Dyrektora Biura Kontroli PKP S.A. Centrala, a skierowanemu do Prezesa Zarządu PKP, zawierającemu wnioski pokontrolne. Szczególnie ciekawe jest [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2010-06-25 ] |
Mimo obiegowej opinii o braku efektu działań funkcjonariuszy Straży
Ochrony Kolei akcje SOK zarówno w pociągach, jak i na terenach
kolejowych, często bywają skuteczne. Oto kolejny zapis niektórych
wydarzeń wraz z komentarzem rzecznika prasowego KG SOK. Więcej na
portalu internetowym „Wolnej Drogi” pod zakładką „Raport SOK”.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2007-04-13 ] |
Dokładniej rzecz biorąc w Staropolskim Zakładzie „PKP Energetyka” w Częstochowie, a jeszcze bardziej precyzyjniej mówiąc - w Sekcji Zasilania Elektroenergetycznego w Tarnowskich Górach. Tamże 22 marca 2007 roku zostało oficjalne przekazanie załodze Sekcji, to „nowe”, którym jest pociąg sieciowy typu PS-00, która będzie go eksploatowała.
Przypomnijmy: pociąg sieciowy typu PS-00.M przeznaczony jest do napraw i konserwacji sieci trakcyjnej i linii potrzeb nieatrakcyjnych zawieszonych na konstrukcjach stalowych trakcyjnych i zawieszeniach poprzecznych sieci [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|