|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Piątek, 19 kwietnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Adolf, Leon, Tymon
|
|
|
|
|
|
|
|
|
[ 2009-12-04 ] |
Ostatnie doniesienia lokalnej prasy dają nadzieję, że dworzec Wrocław
Świebodzki będzie przywrócony do życia. Może ktoś mądry wreszcie
przemówił innym do rozumu, że ze Świebodzkiego, będącego w centrum
miasta, do lotniska i odwrotnie, to kilka minut pociągiem! Taka
szansa....
[więcej ] |
| | |
|
| |
Spółka "Koleje Mazowieckie" Sp. z o.o. zatrudni... | |
[ 2005-10-14 ] |
Spółka „Koleje Mazowieckie” Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie ul. Lubelska 1
Zatrudni na stanowisku:
MASZYNISTA ELEKTRYCZNYCH POJAZDÓW TRAKCYJNYCH
Od osób zgłaszających oczekujemy:
aktualnych uprawnień maszynistów elektrycznych pojazdów trakcyjnych
umiejętności pracy w zespole
dyspozycyjności
mile widziana znajomość szlaków kolejowych na terenie woj. Mazowieckiego.
Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie życiorysu zawodowego i listu motywacyjnego wraz z pisemną zgodą na przetwarzanie danych osobowych do celu rekrutacji na adres:
„Koleje Mazowieckie” - KM [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2005-09-23 ] |
Kandyduje w wyborach do Sejmu w okręgu wałbrzyskim nr 2
z listy Prawo i Sprawiedliwość
Wiek - 43 lata, wykształcenie wyższe ekonomiczne, ukończone studia podyplomowe z zakresu unijnych funduszy strukturalnych.
Od 1982 roku pracuje w PKP na stanowiskach: rzemieślnik specjalista, nastawniczy, dyżurny ruchu, Z-ca Naczelnika Sekcji Inżynierii Ruchu, Naczelnik Sekcji Eksploatacji. Obecnie pracuje na stanowisku Z-cy Naczelnika Sekcji Eksploatacji w Kamieńcu Ząbkowickim.
Żonaty, dwoje dzieci.
Zainteresowania: polityka, ekonomia, sport, [więcej ] |
| | |
|
|
Komercjalizacja, restrukturyzacja i prywatyzacja PKP | |
[ 2005-07-22 ] |
Część czwarta
Trzecia z form prywatyzacji bezpośredniej, czyli oddanie przedsiębiorstwa do odpłatnego korzystania, obwarowana jest dodatkowymi wymogami (które mogą być jednak uchylone przez ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa). Mianowicie ta forma prywatyzacji co do zasady dopuszczalna jest w stosunku do przedsiębiorstw, które łącznie spełniają następujące przesłanki: wartość ich sprzedaży nie przekracza 6.000.000 euro, a wysokość funduszy własnych 2.000.000 euro. Z kolei spółka, na rzecz której oddanie do korzystania następuje, spełniać musi łacznie następujące warunki: [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2005-06-10 ] |
Kiedy na pierwszej stronie numeru 8-ego „Wolnej Drogi” zobaczyłem słowa Ojca Świętego: „Kolejarze, nie dajcie się podzielić!”, to pomyślałem o tym, jak nas już podzielili panowie na stołkach (spółki i spółeczki), i że jedno, co nam pozostało, to utrzymać jedność międzyludzką wśród kolejowej braci. Kiedy kilka tygodni później na spotkaniu związkowym zaapelowałem do kolegów związkowców o sprzeciw wobec nieuzasadnionemu przenoszeniu ludzi z jednego zakładu do drugiego, to usłyszałem, że akcja ta nie dotknęła naszych członków (!?). Na nic zdały się argumenty, że należy [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2005-02-18 ] |
Czytelnik w „Halo, tu redakcja” pisze: „Aby ich obronić, trzeba być radykalnym w działaniu. Polecam przykład Francuzów lub Włochów”. Tak, tak, to dobry przykład. W tamtych krajach kolejarze w ogóle nie kryją się, że nie chodzi im o żadne cele społeczne, tylko o utrzymanie monopolu i swych przywilejów. Na rynku takie książki, jak np. „SNCF - raport interdit” („SNCF - raport zakazany”) o tym, jak to związkowcy knują przeciwko społeczeństwu, żeby obronić 25-godzinny (tak!) tydzień pracy, schodzą jak ciepłe bułeczki. W efekcie „wszyscy kochają [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2004-11-26 ] |
Pan Kuciński został zastępcą dyrektora d/s. handlowych w spółce „Koleje Mazowieckie”, więc niech nie mówi, że nie zajmuje żadnego stanowiska. A swoją drogą byłbym skłonny założyć się, że teraz każdy numer będzie zarekwirowany w Mazowieckim Zakładzie Przewozów Regionalnych, jeżeli będzie w nim poruszana sprawa „Kolei Mazowieckich” albo tzw. regionalizacji.
Czytam o tych wszystkich planach modernizacyjnych, łączeniu, dzieleniu, straszeniu nas, pracowników zwolnieniami z powodu likwidacji kolejnych pociągów i reorganizacji wewnątrz spółek. Ale zastanawiam się, dlaczego [więcej ] |
| | |
|
|
Halo, tu redakcja "Wolna droga" | |
[ 2004-10-29 ] |
Zbliża się powoli koniec roku i zastanawiam się czy my, emeryci, renciści kolejowi, znowu będziemy czekali na załatwienie nam uprawnień do ulg przejazdowych do połowy przyszłego roku. To tak pytam dla przypomnienia, bo jakoś nie zawsze o nas się pamięta.
Zaciekawił mnie artykuł pana Adamczaka na temat, kto tak naprawdę jest przestępcą. Myślę, że wiele jest racji w tym, co on pisze, szczególnie, że w samym tylko sejmie takich, którzy podlegaliby kryteriom pana Adamczaka jest tylu, że można by założyć spory klub parlamentarny.
Tak trzymać! Pozdrowienia z Warszawy.
W „Wolnej [więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 2004-10-15 ] |
Leszek Miller, poseł RP (SLD), o raporcie komisji śledczej:
„Raport to goebbelsowskie kłamstwa, wprowadzone goebbelsowską metodą i jeśli jest sprawiedliwość na tym świecie, to zwolennicy takiego rozwiązania powinni skończyć jak [więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|