|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Poniedziałek, 9 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Aneta, Leokadia, Wiesław
|
|
|
|
|
|
|
|
XXXVII Rocznica Protestu Głodowego Kolejarzy | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Tak, tak, to już 37 lat minęło od chwili, w której 34 delegatów z
całej sieci PKP, zebranych w Lokomotywowni Wrocław Główny, sprzeciwiając
się aspołecznej polityce prowadzonej przez ówczesne władze, a także
odwlekanej rejestracji NSZZ „Solidarność”, postanowiło podjąć,
dramatyczny w swej formie, protest głodowy, apelując jednocześnie do
koleżanek i kolegów o rzetelną pracę, aby nie dać władzy powodu do
podjęcia wobec protestujących niebezpiecznych decyzji. Stąd też do
wszystkich Kolejarzy został wystosowany Apel: WASZA PRACA, NASZA
GŁODÓWKA, WSPÓLNE ZWYCIĘSTWO KOLEJARZY.
[więcej ] |
| | |
|
|
Błogosławiony Patron „Solidarności” | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Ksiądz Jerzy Popiełuszko był kapelanem warszawskiej
„Solidarności”. Jego patriotyczne homilie wygłaszane podczas mszy św. za
Ojczyznę w kościele p.w. św. Stanisława Kostki gromadziły tłumy nie
tylko warszawiaków. Od 1982 roku ks. Jerzy Popiełuszko organizował Msze
św. za Ojczyznę, zgodnie z przesłaniem „Nie daj się zwyciężyć złu, zło
dobrem zwyciężaj”. Wygłaszane patriotyczne homilie opierał na nauczaniu
papieża Jana Pawła II i prymasa Stefana Wyszyńskiego. Porwany 19
października 1984 roku w czasie powrotu z Bydgoszczy do Warszawy, był
torturowany, a następnie wrzucony do Wisły z zapory we Włocławku.
[więcej ] |
| | |
|
|
Wyzwanie i odpowiedzialność | |
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Maciejem Lignowskim, Prezesem Zarządu PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. Panie
Prezesie, kolej w Trójmieście ma bardzo bogatą historię, bo to już
ponad 100 lat. A sama SKM-ka, ma już 65. To chyba dość spore obciążenie
dźwigać takie brzemię… Faktycznie, system SKM zaczął się
kształtować w Trójmieście zaraz po zakończeniu II wojny światowej, tj.
od roku 1951, kiedy to po raz pierwszy uruchomiono regularne połączenia
pomiędzy stacją Gdańsk Główny a Gdańskiem Nowym Portem. Firma PKP SKM w
Trójmieście sp. z o.o. działa jako Spółka prawa handlowego od 1 lipca
2001 roku, tj. ponad 16 lat. Myślę, że pracownicy Spółki traktują ten
okres nie w kategoriach „obciążenia”, ale z całą pewnością wyróżnienia i
odpowiedzialności.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Jadwigą Krawczyk, przewodniczącą Komisji
Zakładowej NSZZ „Solidarność" w PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa spółka z
o.o. w Zamościu Pani
Przewodnicząca, staramy się dowiedzieć od przedstawicieli związków
zawodowych, co zmieniło się w poszczególnych spółkach z grupy PKP w
ostatnim czasie. Były jakieś zmiany w LHS-ie? Oczywiście, także w
naszej Spółce nastąpiły zmiany. Przede wszystkim zmienił się skład
zarządu LHS-u. Po rządach tzw. „bankomatów” wróciły osoby poprzednio
kierujące spółką z prezesem Zbigniewem Tracichlebem na czele. Moim
zdaniem zdecydowanie jest to zmiana na lepsze. Są to osoby, które znają
firmę i jej problemy. Jest więc nadzieja na dobrą współpracę dla dobra
firmy, jak i pracowników w niej zatrudnionych.
[więcej ] |
| | |
|
|
Obrady Rady Regionalnej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Ustroniu | |
[ 0000-00-00 ] |
|
W dniach 9-10 października 2017 roku w Ustroniu odbyła się Rada
Regionalnej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Katowicach, prowadzona
przez przewodniczącego Stanisława Hrustka, z udziałem dwóch członków
prezydium Rady Krajowej Sekcji Kolejarzy – Henryka Grymela i Stanisława
Kokota. W spotkaniu uczestniczył również Dominik Kolorz - przewodniczący
Zarządu Regionu Śląsko-Dąbrowskiego NSZZ „Solidarność”.
[więcej ] |
| | |
|
|
Jesteśmy łącznikami ludzi | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Powiedzieli „Wolnej Drodze” Adam i Mirosław Sawczyńscy, pasjonaci kolei z Ełku Obaj
Panowie w roku 2003 zaangażowaliście się w organizację imprezy „Ratujmy
zabytki kolei ełckiej”. Skąd się u was wzięło zainteresowanie tym
tematem? Mirosław: Pracując na PKP widzieliśmy, że obiekty
kolejowe, szczególnie lokomotywownia w Ełku, jako zakład pracy, jest
niedostępna dla mieszkańców, szczególnie dla uczniów ełckich szkół, choć
jest to obiekt zabytkowy - szczególnie ze względu na wyposażenie
wewnątrz budynku oraz niepowtarzalną okazję poczucia atmosfery wewnątrz
lokomotywowni. Do tego przedsięwzięcia przyczynili się: instruktor
Stanisław Kalinowski, Sławomir Eksterowicz, maszyniści i dyspozytorzy.
Dziękujemy również Stanisławowi Fietkiewiczowi - wieloletniemu Prezesowi
Towarzystwa Miłośników Ełku.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Barbarą Miszczuk, przewodniczącą Sekcji Zawodowej PKP S.A. NSZZ „Solidarność” Pani
przewodnicząca, rozmawialiśmy z przedstawicielami różnych spółek
kolejowych na temat zmian, jakie zaszły po erze „bankomatów”, ale chyba
najwięcej zmian zaszło w zarządzie PKP S.A. Najpierw był Bogusław
Kowalski… Trudno mi cokolwiek powiedzieć, iż z tego, co pamiętam
pan Kowalski był prezesem PKP S.A. tylko 2 dni i tak naprawdę można to
uznać jedynie za fakt medialny, który raczej chluby spółce nie
przyniósł.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Mirosławem Gilarskim, prezesem zarządu Spółki PKP Utrzymanie Sp. z o.o. Panie
Prezesie, podczas naszej ostatniej rozmowy w lutym tego roku powiedział
Pan, że PKP Utrzymanie, to „układ nerwowy kolei”. W jakiej kondycji
jest dzisiaj ten układ? PKP Utrzymanie jest dziś firmą stabilną i
sprawnie realizującą postawiona przed nią zadania. Mogę potwierdzić to,
co sygnalizowałem w naszej rozmowie sprzed pół roku -
zoptymalizowaliśmy strukturę spółki, osiągnęliśmy porozumienie pomiędzy
zarządem i pracownikami, zawarliśmy Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy i
„wyczyściliśmy” wszystkie zaległości prawno-finansowe oraz majątkowe
powstałe na skutek wydzielenia nas z TK Telekom. Natomiast ostatnie
półrocze, to rozpoczęcie programu inwestycyjnego, programu podnoszenia
kompetencji pracowników i informatyzacja procesów. Dużo udało się
naprawić z tego co poprzednicy zepsuli.
[więcej ] |
| | |
|
|
Nie należy uciekać przed innowacyjnością | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Rozmowa z Horstem Kaufmannem, Prezesem Zarządu Kapsch CarrierCom Sp. z o.o. Panie
Prezesie, w czerwcu minęły 22 lata ścisłej współpraca polskich kolei z
firmą Kapsch. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom najważniejsze
wydarzenia z tej bogatej już historii. Bez wątpienia takim
wydarzeniem było nawiązanie współpracy z polskimi kolejami.
Uczestniczyliśmy w cyfryzacji sieci telekomunikacyjnej polskich kolei.
Istotnym wydarzeniem było również uzyskanie w wyniku przetargu
zamówienia na budowę sieci GSM-R dla PKP PLK. Wybudowaliśmy dwie
centrale systemu (MSC) w Warszawie i w Poznaniu pracujące
geo-redundantnie oraz zabudowaliśmy naszym systemem ponad 600 km sieci
kolejowej.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
TRAKO, to największe i najbardziej prestiżowe w Polsce oraz drugie w
Europie spotkanie branży transportu szynowego. Prezentacja aktualnego
poziomu rozwoju systemów transportowych oraz infrastruktury kolejowej w
Polsce, Europie i na świecie. Tegoroczna 12. edycja TRAKO została objęta
Patronatem Honorowym Pana Andrzeja Adamczyka, Minister Infrastruktury i
Budownictwa.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|