|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Wtorek, 8 października 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Brygida, Pelagia, Marcin
|
|
|
|
|
|
Nie należy uciekać przed innowacyjnością | |
[ 0000-00-00 ] |
Rozmowa z Horstem Kaufmannem, Prezesem Zarządu Kapsch CarrierCom Sp. z o.o. Panie
Prezesie, w czerwcu minęły 22 lata ścisłej współpraca polskich kolei z
firmą Kapsch. Proszę przypomnieć naszym Czytelnikom najważniejsze
wydarzenia z tej bogatej już historii. Bez wątpienia takim
wydarzeniem było nawiązanie współpracy z polskimi kolejami.
Uczestniczyliśmy w cyfryzacji sieci telekomunikacyjnej polskich kolei.
Istotnym wydarzeniem było również uzyskanie w wyniku przetargu
zamówienia na budowę sieci GSM-R dla PKP PLK. Wybudowaliśmy dwie
centrale systemu (MSC) w Warszawie i w Poznaniu pracujące
geo-redundantnie oraz zabudowaliśmy naszym systemem ponad 600 km sieci
kolejowej. Te ważne projekty finansowane ze środków UE wykonaliśmy w
terminie i zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego budżetem. To
właśnie nas wyróżnia spośród innych wykonawców. Zwieńczeniem tego
procesu było uzyskanie pierwszego w Polsce zezwolenia na dopuszczenie do
eksploatacji wydanego przez UTK z numerem 001. Wspomniał Pan
o GSM-R. Wiemy, że polskie kolejnictwo stoi przed zasadniczymi
decyzjami w tej dziedzinie. Jak Pan, jako praktyk z ogromnym
doświadczeniem, ocenia ważkość tej nowoczesnej technologii w systemie
bezpieczeństwa ruchu kolejowego? GSM-R jest częścią systemu
ERTMS. Cały system ma bardzo istotny wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa
i optymalizację przewozów. To bez wątpienia nowa jakość w inwestycjach
kolejowych. Wprowadzanie nowych technologii stawia technikę
wykorzystywaną w sieci kolejowej na zupełnie nowym poziomie. Zawsze
przygotowując profesjonalnie naszą ofertę wykorzystujemy najnowsze
rozwiązania dopuszczone do stosowania w sieciach kolejowych, w oparciu o
regulacje i certyfikaty Unii Europejskiej, gwarantujące uzyskanie
najwyższej jakości. We wszystkich prowadzanych przez nas projektach
zawsze korzystamy z zasobów i doświadczenia lokalnych wykonawców, którzy
są dla nas gwarantem jakości oraz znajomości lokalnych warunków
współpracy z właścicielami infrastruktury. W Polsce od początku
współpracujemy ze sprawdzonymi polskimi partnerami, którzy nie raz
dowiedli swojego profesjonalizmu i pozwalają w sposób optymalny na
połączenie technologii z profesjonalnym wykonawstwem zadania. Firmy te
mają bogate doświadczenie we współpracy z PKP PLK. W tego rodzaju
projektach najistotniejsza jest współpraca ze sprawdzonymi stabilnymi
wykonawcami części budowlanej zadania, którzy mają odpowiednie
doświadczenie w pracy na terenie kolejowym oraz odpowiednie zasoby i
środki do wykonania zadania. Naszym priorytetem jest takie zwymiarowane
zadania, które pozwala zamawiającemu na całkowite spełnienie wymogów
jakościowych, a co za tym idzie wymogów bezpieczeństwa dla wykonanego
zadania. Nasza filozofia pracy oraz doświadczenie wynikające z szeregu
wykonywanych przez nas kontraktów, jak również specjalizacja, pozwala w
pełni skupiać się na tych częściach systemu, które istotne są z punktu
widzenia bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego.
W jaką widzi Pan przyszłość systemów komunikacyjnych na kolei? Moim
zdaniem w przyszłości systemy komunikacji na kolei będą oparte z jednej
strony w pełni na systemie IP, a z drugiej na sieciach 5G. Kapsch
CarrierCom jest aktywnym partnerem w europejskim programie „Shift2Rail”
biorącym udział w przygotowaniu nowych wymagań dla przyszłościowych
systemów komunikacji na kolei. Jesteśmy jedynym partnerem z sektora
komunikacji biorącym udział w tym programie i dzięki temu możemy
zapewnić naszym klientom udział w migracji do systemów telekomunikacji
nowej generacji.
Rozmawiamy podczas 12. Międzynarodowych
Targach Kolejowych TRAKO 2017 w Gdańsku. Jak Pan je ocenia i czy widzi
propozycje innowacyjnych rozwiązań dla takiej dziedziny transportu, jaką
jest kolej? Takich płaszczyzn dla innowacyjności jest wiele, ale
pamiętać należy, że innowacyjność nie powinna nam przesłonić
bezpieczeństwa. Wszelkie nowe nasze rozwiązania są zawsze gruntownie
przebadane i przetestowane zanim zostaną dopuszczone do stosowania. W
przypadku systemów, których zastosowanie ma bezpośredni wpływ na
bezpieczeństwo ludzi i towarów, nie ma drogi na skróty. Niemniej nie
należy uciekać przed innowacyjnością. Takim pomysłem może być na
przykład wprowadzenie wspólnego biletu. Pracujemy obecnie wraz z
kolejami austriackimi nad wspólnym rozwiązaniem mającym na celu
zbudowanie skalowalnej platformy umożliwiającej integrację ofert różnych
przewoźników w jednym wspólnym bilecie.
Rozmawiał Mirosław Lisowski fot. Kapsch
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|