|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Wtorek, 8 października 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Brygida, Pelagia, Marcin
|
|
|
|
|
|
|
|
Program 500 + w rodzinach kolejarskich | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Program „Rodzina 500 +” wprowadzony 1 kwietnia 2016 r., to pierwsze
tak szerokie i uniwersalne wsparcie dla polskich rodzin. Celem programu
jest pomoc w wychowywaniu dzieci, a także odwrócenie negatywnego trendu
demograficznego w naszym kraju. Według prognoz, w ciągu 10 lat, dzięki
programowi przybędzie ok. 278 tys. dodatkowych urodzeń.
[więcej ] |
| | |
|
|
Nie będzie strajku na Dolnym Śląsku | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Jak już wcześniej informowaliśmy, między Urzędem Marszałkowskim
Województwa Dolnośląskiego a Dolnośląskim Oddziałem Spółki Przewozy
Regionalne od dłuższego już czasu trwała wojna psychologiczna,
polegająca na ciągłym odkładaniu przez Urząd podpisania umowy na
świadczenie kolejowych usług transportowych przez PR na Dolnym Śląsku, a
także rugowaniu ich pociągów z najbardziej atrakcyjnych tras
kolejowych. Skutkowało to ciągłą redukcją zatrudnienia w Oddziale, a
także uniemożliwiało kierownictwu Oddziału opracowanie realnej
strategii, która zapewniłaby pracownikom Oddziału poczucie stabilizacji i
bezpieczeństwa.
[więcej ] |
| | |
|
|
Era kolejarzy w Intercity | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Rozmowa z Marią Sędek, przewodniczącą Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” w PKP Intercity S.A. Pani
Przewodnicząca, „Wolna Droga” prowadzi cykl rozmów z działaczami
związkowymi „Solidarności” z poszczególnych spółek kolejowych, który ma
udzielić odpowiedzi na pytanie, czy obserwujecie, jako związkowcy,
efekty tzw. „dobrej zmiany”? W poprzednich wywiadach, w których mowa
była o spółce PKP CARGO Connect oraz PKP S.A., nie wyglądało to zbyt
„różowo”. A jak to wygląda w Intercity? Czy zmiana zarządu spółki
wpłynęła na sposób zarzadzania i funkcjonowania spółką?
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
„Wolna Droga” rozmawia z Henrykiem Grymelem, przewodniczącym Krajowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” Panie
Przewodniczący, w poprzednim numerze „Wolnej Drogi” zapowiedzieliśmy
cykl artykułów dotyczących zmian, jakie zaszły w spółkach kolejowych w
okresie ostatnich 18 miesięcy. Istotną kwestią było to, iż ocena tych
zmian ma być pokazana z perspektywy związkowców NSZZ „Solidarność”,
reprezentujących poszczególne spółki. Co Pan sądzi o tym pomyśle?
[więcej ] |
| | |
|
|
Otwarte zebranie w Lublinie | |
[ 0000-00-00 ] |
|
W dniu 7 marca 2017 roku w Siedzibie Zakładu odbyło się spotkanie
członków NSZZ „Solidarność” zrzeszonych w Komisji Zakładowej Wschodniego
Zakładu Spółki. Spotkanie otworzył przewodniczący Komisji Mirosław
Oleszczuk, który gorąco przywitał przybyłych na spotkanie członków NSZZ
„Solidarność”. W sposób szczególny powitał zaproszonych na to
posiedzenie Komisji Zakładowej gości, a byli to: przewodniczący Zarządu
Regionu Środkowo-Wschodniego NSZZ „Solidarność” - Marian Król,
przewodniczący KSK NSZZ „Solidarność” - Henryk Grymel. Przewodniczący
Sekcji Zawodowej NSZZ „Solidarność” PKP CARGO S.A. - Marek Podskalny
oraz członek Zarządu PKP CARGO S.A. przedstawiciel załogi - Zenon
Kozendra.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
Rozpoczynamy cykl artykułów, w których będziemy starali się
prezentować zmiany w poszczególnych spółkach kolejowych, jakie zaszły po
ostatnich wyborach parlamentarnych z perspektywy widzianej przez
członków NSZZ „Solidarność”. Nie da się ukryć, iż po latach rządów w
spółkach Grupy PKP tzw. bankomatów wielu ludzi oczekiwało, że „dobra
zmiana” dotrze również na kolej. Żyliśmy nadzieją, że związki zawodowe
przestaną być traktowane jak wróg publiczny, z którym trzeba walczyć i
go zniszczyć, a pracownicy będą traktowani przez pracodawców z
poszanowaniem praw pracowniczych. Oczekiwania były wielkie, ale nie
sposób oprzeć się wrażeniu, na podstawie głosów dochodzących z
niektórych spółek, iż oczekiwania oczekiwaniami, a rzeczywistość, jak to
zwykle bywa, jest zgoła odmienna.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
W dniu 16 lutego 2017 roku w Wiśle odbyło się Walne Zebranie
Delegatów Zakładowej Organizacji Związkowej NSZZ „Solidarność” w PKP
CARGO SA Zakład Południowy spółki (dawny Śląsko-Dąbrowski) w Katowicach. Obrady
otworzył przewodniczący Komisji Zakładowej Jerzy Sośnierz, który
przywitał wszystkich delegatów i zaproponował osoby do prezydium
zebrania. Po wyborze i ukonstytuowaniu się prezydium WZD, w składzie
Ryszard Ćwięk (przewodniczący), Wiesław Gołda i Dariusz Kozik,
przystąpiono do dalszych obrad. Wybrano protokolantów, komisje
skrutacyjną oraz uchwał i wniosków.
[więcej ] |
| | |
|
|
|
[ 0000-00-00 ] |
|
Praktycznie od roku 2007, w którym podjęto decyzję o usamorządowieniu
„Przewozów Regionalnych”, na terenie województwa dolnośląskiego trwa
ich zwijanie się, co najpewniej, jak przywidują również związkowcy z
Dolnośląskiego Oddziału POLREGIO, doprowadzi do jego likwidacji. Jest
to wizja, jak przyznają, jedna z najgorszych, ale nauczeni
dotychczasowym doświadczeniem, trudno, by mogli mieć jakąkolwiek
nadzieję na odwrócenie niedobrego fatum, jakie zawisło nad Oddziałem.
[więcej ] |
| | |
|
|
To była rozmowa o przyszłości | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Dla zorientowanych nie jest tajemnicą, że od momentu usamorządowienia
Spółki Przewozy Regionalne, współpraca między Urzędem Marszałkowskim
Województwa Dolnośląskiego a Oddziałem Dolnośląskim Spółki Przewozy
Regionalne, nigdy nie układała się w sposób przyzwoity, mimo iż Urząd
był i jest współwłaścicielem PR. Ta niechęć do współpracy niestety
negatywnie rzutowała na kondycję Oddziału, w którym pojawiło się widmo
redukcji pracowników, w większości profesjonalnie przygotowanych do
organizowania i realizowania kolejowych pasażerskich przewozów
regionalnych.
[więcej ] |
| | |
|
|
Przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego prowadzą politykę wyniszczenia Przewozów Regionalnych | |
[ 0000-00-00 ] |
|
Zarówno
Wicemarszałek Jerzy Michalak, jak i prominentni urzędnicy Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, wielokrotnie i publicznie
deklarowali wolę podpisania z Oddziałem Dolnośląskim PR przynajmniej
trzyletniej umowy na świadczenie kolejowych usług przewozowych dla
ludności Dolnego Śląska. Dlaczego przedstawiciele Urzędu nie dotrzymują
słowa i takiej umowy nie podpisują?
[więcej ] |
| | |
|
|
|
| |
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|