|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Pociągiem pasażerskim z Legnicy do Lubina i Rudnej Gwizdanów pod koniec 2019 roku | |
[ 0000-00-00 ] |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 21 lipca br. w Dolnośląskim
Urzędzie Wojewódzkim umowę na realizację zadania „Prace na linii
kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów”. Głównym efektem
zamierzonej inwestycji będzie poprawa systemu komunikacji na Dolnym
Śląsku. Ze strony zamawiającego, czyli Spółki PKP PLK umowę
podpisali: Dyrektor Regionu Śląskiego PKP PLK S.A. Jerzy Dul oraz
Zastępca Dyrektora ds. Projektów Unijnych Regionu Śląskiego PKP PLK
S.A., Bożena Kozmowska, a ze strony wykonawcy robót Spółki TORPOL z
Poznania, wiceprezesi Zarządu: Krzysztof Miler i Tomasz Krupiński.
W uroczystości uczestniczyli: Wojewoda Dolnośląski - Paweł Hreniak oraz
Arnold Bresch - członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Podpisanie
umowy na modernizację linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów, to dla
mnie niezwykle ważne wydarzenie. Dzięki inwestycji pociągi pasażerskie
połączą najważniejsze miasta Zagłębia Miedziowego – Głogów, Lubin i
Legnicę. Wiem od mieszkańców i samorządowców, że wszyscy na to bardzo
czekają. Zwiększy się dostępność do kolei oraz nastąpi wzmocnienie
gospodarcze naszego regionu. Trzymam kciuki za sprawne przeprowadzenie
wszystkich prac - powiedział Paweł Hreniak. - PKP Polskie
Linie Kolejowe S.A. podpisały kolejną umowę na realizację inwestycji,
która usprawni komunikację regionalną. Efektem będzie możliwość
przywrócenia ruchu pasażerskiego z Legnicy do Rudnej Gwizdanów i lepsze
połączenia między miastami województwa dolnośląskiego. Zmodernizowana
linia istotnie zwiększy też możliwości przewoźników towarowych.
Realizujemy w ten sposób krajowy program kolejowy, który do 2023 roku
zakłada wydanie na polską infrastrukturę 67 mld zł. To jest wielkie
zadanie, które zostało postawione przed Polskimi Liniami Kolejowymi i
zadanie to realizujemy - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.
Przypomnijmy… Krajowy Program Kolejowy, to znacząca poprawa ruchu
kolejowego w aglomeracjach, podniesienie standardu podróży na trasach
regionalnych oraz polepszenie warunków dla przewozu towarów. Atrakcyjność
kolei wzmocni spójna sieć kolejowa o wyższych prędkościach,
zapewniających krótsze podróże we wszystkich regionach, w ruchu
międzyregionalnym oraz konkurencyjne przewozy towarowe między innymi
łączące Śląsk z portami Trójmiasta, Szczecina i Świnoujścia.
Przywrócenie kolejowych połączeń pasażerskich w Zagłębiu Miedziowym oraz
sprawniejszy transport towarów, to najważniejsze efekty inwestycji PKP
Polskich Linii Kolejowych S.A. Spółka podpisała umowę wartą prawie
190 mln zł na modernizację 40 km linii Legnica – Rudna Gwizdanów.
Odnowionych będzie 9 stacji i przystanków. Dodatkowy przystanek
powstanie w Lubinie - Lubin Stadion. Dzięki inwestycji PLK powstanie
możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy
głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Dwukrotnie
szybciej, bo 120 km/h, pojadą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu
skróci się o połowę z ponad godziny do ok. 30 min. Na dziesięciu
stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów.
Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Obiekty będą
dobrze oświetlone i wyraźnie oznakowane zabudowane zostaną wiaty na
peronach. Uwzględniony będzie odpowiedni dostęp, poprzez budowę
pochylni, dla osób o ograniczonej mobilności. Istotnie zmienią się
również warunki dla transportu towarowego. Składy z ładunkami pojadą
nawet 80 km/h. Sprawny transport będzie efektem między innymi wymiany 36
rozjazdów i odnowienia 65 obiektów inżynieryjnych. Zakres
przewidzianych prac na 40 kilometrach linii obejmuje tory, mosty,
wiadukty, sieć trakcyjną. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym
oraz przebudowa przejazdów kolejowych w poziomie szyn znacznie zwiększą
poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Budowa nowego wiaduktu
kolejowego na stacji Koźlice dodatkowo usprawni system komunikacji. Na
stacji Lubin Górniczy zbudowane zostaną dwa nowe perony: peron nr 1
przydworcowy o wysokości 76 cm i długości 200 m, peron nr 2 wyspowy
dwukrawędziowy o wysokości 76 cm i długości 200 m). Pojawi się mała
architektura wiaty peronowe, ławki, gabloty. Na dolnośląskiej
sieci kolejowej trasa Legnica – Rudna Gwizdanów jest łącznikiem między
magistralami kolejowymi: linią E30 biegnącą od zachodniej granicy
państwa przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław i dalej do Przemyśla i linią
nr 273 – „Nadodrzanką”, łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę –
Szczecin. Obecnie na linii Legnica – Rudna Gwizdanów, ze względu na
fatalną jakość torów, prędkość pociągów została ograniczona do 20 km/h i
prowadzony jest tylko ruch towarowy. Wartość całego projektu POIiŚ
5.2-7 „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna
Gwizdanów”, to prawie 190 milionów złotych. Termin zakończenia robót -
koniec roku 2019. Po podpisaniu umowy, Jerzy Dul zaprezentował
zebranym w Sali Kolumnowej Urzędu Wojewódzkiego pokaz multimedialny
obrazujący dzisiejszy stan linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica –
Rudna Gwizdanów. Zygmunt Sobolewski fot. Z.Sobolewski/SolkolArt
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|