|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Rada Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ „Solidarność” w Szczawnie Zdroju | |
[ 0000-00-00 ] |
Siedemnaste w obecnej kadencji, tym razem wyjazdowe posiedzenie Rady
Sekcji Zawodowej Infrastruktury Kolejowej NSZZ „Solidarność”, odbyło się
w Szczawnie-Zdroju, 5-6 czerwca 2017 r. Gośćmi spotkania byli:
Marek Olkiewicz - Wiceprezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,
dyrektor ds. eksploatacji; Grażyna Blicharz - dyrektor Biura Spraw
Pracowniczych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.; Henryk Grymel -
przewodniczący Krajowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność”. Obecny był również Dyrektor Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu Dariusz Kolubka, oczywiście, jako gospodarz tego terenu.
Jednym z ważniejszych punktów, które omawiano na spotkaniu, była
kwestia zmian organizacyjnych w PLK, która – jak to bywa po zmianie
zarządu spółki – wcześniej lub później wraca jak bumerang i zdaje się
nie mieć końca. Na wcześniejszych spotkaniach z przedstawicielami
związków zawodowych, odbywających się m.in. w ramach dialogu społecznego
prowadzonego przez SZIK z pracodawcą, prezes Zarządu PLK, Ireneusz
Merchel, sprawę tylko sygnalizował. Mówił o ewentualnych, raczej
kosmetycznych korektach granic sekcji eksploatacji wynikających m.in. z
konieczności ich przystosowania do granic oddawanych do użytku Lokalnych
Centrów Sterowania (LCS). Z informacji, jakie docierają do SZIK
wynika jednak, że zmiana granic sekcji eksploatacji staje się faktem.
Nabrała rozgłosu po spotkaniu dyrektorów zakładów w Centrali PLK 1
czerwca 2017 r., na którym w obecności prezesa Zarządu PLK przekazano
informacje o planowanych zmianach. Z informacji, jakie docierają do SZIK
wynika, że proponowane zmiany nie znajdują uzasadnienia ani
racjonalnego, ani ekonomicznego. Zmiany dla zmian przerabialiśmy
już wielokrotnie. Zawsze budziły wiele emocji wśród załogi. Były źródłem
niepokoju i protestów. Priorytetem w PLK powinny być obecnie
inwestycje. To na nich należy skupić wysiłek kierownictwa i wszystkich
pracowników. Zmiany dla zmian nie służą niczemu szczególnemu. Układ
sieci kolejowej z podziałem na zakłady można porównać do kostek domina.
Przesunięcie jednej powoduje ruch pozostałych. Czy komuś zależy na
wywołaniu niepokojów społecznych… Swoje zdanie w tej kwestii członkowie Rady SZIK wyrazili w podjętym jednogłośnie stanowisku.
Kolejnym punktem spotkania było omawianie protokołu wprowadzającego
wzrost wynagrodzeń w wysokości 150 zł do uposażenia zasadniczego średnio
na jednego zatrudnionego na 1 czerwca 2017 r. Wzrost wynagrodzeń będzie
obowiązywał od 1 czerwca 2017 r. Dyskusja na temat zmian
organizacyjnych trwała również po przybyciu gości. Prezes Olkiewicz
uspokajał, iż to, co się dzieje obecnie, jest tylko przygotowaniem do
ewentualnych zmian granic. W imieniu prezesa Zarządu PLK obiecał, że
wszelkie ruchy dotyczące reorganizacji będą konsultowane i uzgadniane
ze stroną społeczną. Po spotkaniu dyrektorów w Centrali PLK okazuje się
jednak, że w sprawie zmian granic niektórych sekcji eksploatacji
dyrektorzy już się dogadali. Naczelnicy sekcji eksploatacji
sąsiadujących ze sobą zakładów te zmiany przygotowują… Czemu to ma
służyć? Wiele pytań dotyczyło spraw pracowniczych, m.in.
wprowadzanego systemu informatycznego SAP. I w tym punkcie stanowisko
kierownictwa PLK odbiega znacznie od informacji, jakie na temat
wprowadzania systemu pracownicy przekazują SZIK. Opracował: Stanisław Kokot fot. M.Moczulski
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|