|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
„Perspektywa i możliwości są duże” | |
[ 0000-00-00 ] |
Z Krzysztofem Magierowskim, prezesem Kolejowych Zakładów Łączności sp. z o.o. w Bydgoszczy, rozmawia Aleksander Wiśniewski
Panie Prezesie, czy w związku z likwidacją licznych linii kolejowych Kolejowe Zakłady Łączności poniosły straty? Duże? Małe? Nie
odczuliśmy znaczących strat związanych z tym zjawiskiem, który
następował na początku wieku w latach 2000 - 2008. Raczej skupialiśmy
się na modernizacjach istniejących odcinków i dostaw urządzeń
spełniających aktualne wymagania. Szczególnie znamienny jest proces
modernizacji lub często budowy od nowa największych dworców kolejowych w
Polsce. Tutaj znaleźliśmy obszar dla rozwoju firmy przy dostawach
nowoczesnych systemów informacji pasażerskiej. Na początku, to my
kreowaliśmy produkty, w które wyposażaliśmy nowe, modernizowane dworce, a
z biegiem czasu powstały obowiązujące do dzisiaj jednolite standardy i
wytyczne oparte na naszych wdrożeniach i w związku z tym uzyskaliśmy
pewną przewagę nad konkurencją.
Od 1852 roku KZŁ wyrosły na potentata w branży kolejowej w Polsce. Czy Waszą polityką jest też ekspansja do innych krajów? Obecnie
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o.o. wchodzą w skład grupy kapitałowej
PKP Informatyka. Ściśle współpracujemy z naszym właścicielem.
Realizujemy wspólne projekty, rozwijając wspólnie m.in. rodzinę
automatów biletowych. Aktualnie skupiamy się na produkcji dla rynków
lokalnych. Chcemy maksymalnie wykorzystać aktualne możliwości i środki
przeznaczone na modernizacje kolei w Polsce. Zysk z realizacji projektów
przeznaczany jest na ciągły rozwój nowych produktów, niekoniecznie
przeznaczonych na rynek kolejowy. Zdajemy sobie sprawę, że
ewentualna ekspansja związana jest z wyłożeniem sporych środków
finansowych na dostosowanie produktów do specyficznych wymogów innych
krajów. Przykładem może być proces certyfikacji i dopuszczenia do
stosowania przez narodowe podmioty w danym kraju, które wymagają sporych
nakładów finansowych i intensywnych działań. Badamy możliwości
ekspansji oraz dostosowujemy nasze produkty do możliwości sprzedaży w
innych krajach. Jednocześnie skupiamy się na uzyskaniu znaczących w
całej Europie certyfikatów potwierdzających jakość i niezawodność
produkowanych produktów. W 2017 roku uzyskaliśmy międzynarodowe
certyfikaty w zakresie systemu zarządzania jakością w przemyśle
kolejowym IRIS oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji IEC/ISO
27001:2014.
Czy KZŁ korzystają z środków Unii Europejskiej? Jeśli tak, to o jakich kwotach mówimy? KZŁ
są pośrednim beneficjentem środków, które Unia Europejska przeznacza na
inwestycje związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury kolejowej
w Polsce. Zarówno w ramach poprzedniej, jak i obecnej perspektywy
budżetowej, duża część środków z funduszy unijnych trafiła lub trafi do
wykonawców projektów rozbudowy lub rewitalizacji linii kolejowych,
dworców i stacji kolejowych. Nasza spółka oferując rozwiązania z zakresu
nowoczesnych systemów łączności kolejowej, sieci czasu, systemów
rozgłoszeniowych oraz dynamicznej informacji pasażerskiej, pośrednio
korzysta ze zwiększonej puli środków przeznaczonych na inwestycje
kolejowe.
Jeśli miałby się pan pochwalić najnowszymi sukcesami i produktami, to o czym chciałby pan powiedzieć? Tak,
jak wspomniałem, ważne są dla nas uzyskane międzynarodowe certyfikaty
IRIS i ISO 27001 potwierdzające jakość i bezpieczeństwo naszych wyrobów.
A z nowych produktów, to opracowana ostatnio stacja do ładowania
samochodów elektrycznych z funkcją realizacji płatności za energię przy
użyciu kart płatniczych. Jest to produkt, który obecnie wpisuje się w
politykę elektromobilności, a w niedalekiej przyszłości przyczyni się do
znaczącego rozpowszechnienia stosowania pojazdów elektrycznych i
związanych z nimi światową rewolucją motoryzacyjną.
KZŁ odpowiada za bardzo wrażliwy odcinek usług kolejowych. Jak Wasze usługi oceniają pasażerowie? W
dobie usług internetowych, bezustannego korzystania z urządzeń
mobilnych wydawałoby się, że informacja o ruchu pociągów na dworcach
kolejowych jest zbędna. Jednak na coraz to nowocześniejszych dworcach,
pełniących często funkcje centrów handlowych i usługowych, podróżny nie
chce być zagubiony, musi czuć komfort szybkiego i sprawnego dostania się
do właściwego pociągu. Informacja musi go prowadzić bezpośrednio od
holu i kas lub automatu biletowego do właściwego środka transportu.
Usługi te są obecnie standardem, który zwiększa komfort przebywania na
dworcu poprzez przekazanie właściwej i rzetelnej informacji. Każda
minuta jest na wagę złota, a właściwa informacja potrafi zaoszczędzić
tych minut bardzo wiele i dlatego na te usługi nadal będzie ogromne
zapotrzebowanie. Zatem satysfakcja klienta rośnie wraz z jego
zaoszczędzonym czasem, wykorzystanym na inne przyjemności w oczekiwaniu
na nadjeżdżający pociąg, który poprowadzi go do zamierzonego celu.
A jak z Waszą obecnością w Internecie? Młodzi pasażerowie, to właściwie pasażerowie internetowi. Jak
większość firm z branży kolejowej, my również jesteśmy obecni w
Internecie, pod postacią chociażby strony internetowej oraz w portalach
społecznościowych, takich jak: Facebook, Tweeter, Linked in. Coraz
większa ilość osób korzysta z usług przewoźników, są to osoby
korzystające z nowych rozwiązań w zakresie regulowania opłat za zakup
biletów za przejazd. Nasze urządzania posiadają właśnie funkcjonalność w
tym zakresie za pomocą aplikacji internetowych. Funkcjonujące w ramach
spółki Centrum Usług Informatycznych stale pracuje nad rozszerzeniem
funkcjonalności naszych aplikacji i urządzeń w celu ciągłego
doskonalenia przepływu informacji w ramach Systemu Dynamicznej
Informacji Pasażerskiej.
Mówi się, że kto nie idzie na przód,
ten się cofa. W związku z tym moje ostatnie pytanie: Co dalej z
Kolejowymi Zakładami Łączności? Kierunki rozwoju? Innowacje? Perspektywa
i możliwości są duże. Szczególnie dla firm innowacyjnych, nastawionych
na ciągłe i nieustanne ulepszanie swoich produktów oraz szukanie nowych
dziedzin i obszarów działania. KZŁ pomimo swojej nazwy i obsługi
rynków kolejowych, próbuje skutecznie szukać swojego miejsca w sektorze
dostaw specjalistycznych i zaawansowanych produktów poza-kolejowych.
Nadal będziemy mocno trzymać się tematów kolejowych, bo jest jeszcze
dużo do zrobienia w perspektywie do 2023 r. Chcemy dodatkowo mieć
alternatywę poza rynkiem kolejowym, dlatego dosyć intensywnie szukamy
nowych możliwości i wyzwań w zakresie systemów parkingowych, wszelkiej
maści automatów sprzedażowych, elementów systemu ITS, i systemów
prezentacji informacji dla rynku dóbr konsumpcyjnych. fot. KZŁ Bydgoszcz
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|