|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Z posiedzenia Rady Krajowej Sekcji Kolejarzy | |
[ 0000-00-00 ] |
W dniu 18 maja w siedzibie Krajowej Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” w Warszawie odbyło się posiedzenie Rady KSK. W
ramach spotkania omówiono stan rozmów nad projektem PUZP przesłanym
przez KSK do Związku Pracodawców Kolejowych. Na ostatnim spotkaniu
przedstawicieli KSK z prezesem ZPK oznajmił on, iż nie widzi przeszkód w
kwestii możliwości wynegocjowania i podpisania PUZP. W ramach tego
samego spotkania w części roboczej Barbara Miszczuk oraz Maria Sędek
wraz z dyrektorem Adamem Solarskim przeanalizowali treść projektu PUZP w
wersji przesłanej przez KSK oraz propozycje zapisów zaproponowanych
przez ZPK i ustalono, że ZPK przygotuje tekst jednolity i przedstawi go w
ciągu 10 dni do KSK. Umożliwi to dalsze szczegółowe negocjacje
poszczególnych punktów już na jednym dokumencie. Ważną kwestią
pozostaje kształt regulacji dotyczących ulg przejazdowych, których
wpisanie do PUZP, co do zasady w opinii ZPK nie stanowi problemu,
natomiast pojawiają się propozycje różnych szczegółowych rozwiązań,
które w tej chwili nie obowiązują, jak np. odpłatność za miejscówkę w
pociągach EIP do biletów okresowych. Kolejnym punktem obrad było
powołanie Komisji Wyborczej KSK w związku ze zbliżającymi się wyborami
na kadencję 2018-2022. W jej skład weszli: Henryk Grymel, Stanisław
Kokot, Zbigniew Gadzicki, Barbara Miszczuk, Wiesław Natanek, Ryszard
Pipczyński. Omówiono również kwestie przyznawania odznaczeń
państwowych i resortowych. Ilość odznaczeń przysługujących poszczególnym
sekcjom zawodowym będzie uzależniona od aktualnej liczby członków
związku w poszczególnych sekcjach. Zwrócono uwagę, aby wnioski o
odznaczenia były przygotowane adekwatnie do wymogów przyznawania
odznaczeń wraz z właściwym uzasadnieniem. Istotne jest również to, aby
wnioski o przyznanie odznaczeń, zaakceptowane przez pracodawców, zostały
przesłane do KSK do dnia 14 czerwca 2017 r. W
ramach obrad wyznaczono również Henryka Sikorę jako kandydata Krajowej
Sekcji Kolejarzy NSZZ „Solidarność” na przedstawiciela pracowników do
Rady Nadzorczej PKP S.A. Ponadto w związku z trwającymi, na poziomie
Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz PKP S.A., pracami nad
opracowaniem koncepcji wspólnego biletu dla pasażerów, który
obowiązywałby u różnych przewoźników kolejowych (pasażer kupuje jeden
bilet na całą trasę przejazdu obsługiwaną przez różnych przewoźników,
którzy rozliczają się następnie między sobą) Rada KSK podjęła stanowisko
postulujące, aby te same zasady dotyczyły biletów okresowych dla osób
korzystających z ulgowych usług transportowych, tj. pracowników spółek
kolejowych, emerytów, rencistów i innych osób uprawnionych na podstawie
obowiązującego porozumienia o ulgach przejazdowych. Dlatego też ważnym
jest dopisanie tej kwestii do już obowiązującego porozumienia oraz
uwzględnienia odpowiednich zapisów w procedowanym z ZPK projekcie PUZP, w
rozdziale o ulgach przejazdowych. Podjęto również stanowisko,
kierowane do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz Ministerstwa
Rozwoju, postulujące podjęcie przez w/w ministerstwa działań
zmierzających do zmiany zasad finansowania kolejowych regionalnych
przewozów pasażerskich. W opinii związku obecny system finansowania
przewozów przez samorząd wojewódzki nie sprawdza się i nie zapewnia w
pełni sprawnego rozdziału funduszy pomiędzy przewoźnikami świadczącymi
kolejowe usługi transportowe w województwach. KSK uważa, że środki na
finansowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich powinny być
zabezpieczone na poziomie centralnym i przekazywane przez państwo, a ich
rozdysponowywane winno odbywać się w województwach pod kontrolą
wojewodów. Opracował: Przemysław Noworzyń fot.P.Noworzyń
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|