|
|
"SEMAFOR": podjęliśmy próbę przekazywania na łamach "Semafora" informacji i wiadomości, które mamy nadzieję zainteresują naszych czytelników; informacji których nie znajdziecie na łamach oficjalnych dzienników....
WOLNA DROGA: Choć poszukiwanie prostych rozwiązań jest osadzone głęboko w podświadomości, a nieskomplikowany obraz rzeczywistości jest wygodny, nie zmusza do choćby chwilowej zadumy, do uświadomienia prawdy o traconym wpływie na własne losy, na otaczający świat - od poszukiwania prawdy nikt nas nie zwolni. |
|
|
|
|
Sobota, 21 grudnia 2024 r. |
|
Imieniny obchodzą:
Jan, Honorata, Tomasz
|
|
|
|
|
|
Dodatni bilans spółki Przewozy Regionalne | |
[ 0000-00-00 ] |
Z Waldemarem Bogatkowskim, Przewodniczącym Sekcji Zawodowej
Przewozów Pasażerskich NSZZ „Solidarność” w Warszawie, rozmawia
Aleksander Wiśniewski
Zmieniło się kierownictwo spółki Przewozy Regionalne. A co się zmieniło w samej spółce? Samorządy
wojewódzkie powinny zawierać umowy pięcioletnie z poszczególnymi
oddziałami Przewozy Regionalne spółka z o.o. Niestety nie wszystkie
podeszły do wykonania tego zobowiązania w sposób profesjonalny.
Chciałbym przypomnieć, że to jeden z warunków, które powinny być
spełnione dla uzasadnienia pomocy finansowej z UE. Dlaczego tak się
dzieje, że niektóre z nich spełniły ten wymóg, a inne nie? Odpowiedź
chyba powinna być taka, że po prostu postanowiono zlikwidować
największego narodowego przewoźnika za czasów rządów koalicji PO-PSL i
przekazać polskie koleje regionalne w obce ręce, zapewne tylko dlatego,
że są polskie. Wymyślono i powołano spółki samorządowe, a marszałkowie
tych województw zafundowali sobie nowe zabawki taborowe przy okazji
niszcząc i szkalując Przewozy Regionalne. Stosując dyskryminacje w
postaci powierzenia do przewozów tzw. drewnianych linii kolejowych,
czyli odcinków o najmniejszych potokach podróżnych oraz nie dokonując
dopłat do tych mało rentownych linii i odcinków. Gdyby obciążono te
samorządy, które pomimo ustaleń nie zawarły co najmniej pięcioletnich
umów z Oddziałami PR w przypadku nie uznania przez Komisję UE zasadności
pomocy publicznej karami finansowymi, to może by wróciło myślenie
właściwe i dbanie o ustawowo zapisane funkcjonowanie przewozów
regionalnych. Jak wiadomo samorządy są zobowiązane prawidłowego
świadczenia usług przewozowych, a nie do ich zwalczania celem
późniejszej likwidacji. Takim złym przykładem jest samorząd dolnośląski,
gdzie próbuje się nie dopuścić do zawarcia umowy i jawnie dyskryminuje
przewoźnika regionalnego na rzecz utworzonej własnej spółki
samorządowej. W tym województwie grozi się nie tylko nie zawarciem umowy
na wykonywanie przewozów regionalnych przez Oddział Dolnośląski PR, ale
wprost wstrzymaniem przewozów świadczonych przez Przewozy Regionalne.
Stosując zasadę nieuczciwej konkurencji samorząd województwa
dolnośląskiego, poprzez brak zawarcia umowy na wykonywanie kolejowych
przewozów regionalnych, wprowadza chaos i powoduje protesty społeczne.
Chyba jedynym pozytywnym przykładem właściwego podejścia do sprawy
świadczenia usług przewozowych jest samorząd Województwa
Zachodnio-Pomorskiego, gdzie powierzono Przewozom Regionalnym cały nowy
tabor do obsługi podróżnych. Jestem przekonany, że pozostałe Samorządy
również powinny dojść do wniosku, że można i trzeba wspierać narodowego
przewoźnika.
Jesteś niezadowolony z działań samorządów na
płaszczyźnie świadczenia usług przewozowych. Za taki stan rzeczy
obwiniasz poprzedni rząd – koalicję PO-PSL. Czy słusznie? Niszczenie
i zwalczanie wszystkiego co polskie to sposób na udowodnienie, że
wszystko co obce jest lepsze. Nie dotyczy to tylko kolei, ale również
wielu innych przedsiębiorstw gospodarki narodowej, na przykład
energetyka, stocznie, kopalnie. To są dowody na niszczenie polskiej
gospodarki przez poprzednią ekipę sprawującą rządy w naszym kraju. Mam
nadzieję, że czas bezmyślnego trwonienia majątku narodowego skończył z
chwilą wygranych wyborów przez PiS. Dla niektórych był to szok i
niedowierzanie, ponieważ utracili władzę, a właściwie możliwość dalszej
degradacji przemysłu narodowego, w tym kolei. Zbyt dużo już napisano i
ujawniono, jakie to „cuda” szykowano Polsce, by było jak było. Obecne
wycie i jazgot tzw. totalnej opozycji, to przejaw wyjątkowego cynizmu i
hipokryzji oraz amnezji tej władzy, która przez osiem lat doiła,
okradała i niszczyła naród i Polskę, ignorując społeczne protesty,
referenda, używając siły wobec protestujących na Śląsku. Blokowanie
od 16 grudnia 2016 roku według totalnie rozbawionej opozycji mównicy
Sejmu RP, to przykład zastosowania przez nią terroryzmu politycznego
polegającego na uniemożliwieniu funkcjonowania instytucji państwa
polskiego. Celem miało być również nie przyjęcie przez parlament budżetu
i spowodowanie konsekwencji z tym związanych. Należałoby
przypomnieć, że według opozycji totalnej na nic nie miało być pieniędzy,
a wszystkie programy, które wdraża PiS, są złe i szkodliwe, zwłaszcza
te wszystkie potrzebne i konieczne programy społeczne.
PiS gwarantem dobrej zmiany? Pragnąłbym,
aby nikt, żaden Polak, żadna Polka, ani żadna polska rodzinna nigdy nie
zostali pozbawieni tego, co wdraża PiS dla Polski, zwłaszcza w sprawach
socjalnych, rodzinnych oraz gospodarczych. Likwiduje się bowiem biedę
oraz skutecznie walczy z ubóstwem i bezrobociem. Ale nic nie jest dane
na zawsze i o utrzymanie tego oraz o realizację programu wyborczego PiS
musimy stale walczyć i pilnować, by żadna totalna opozycja nigdy nam
tego nie mogła odebrać. Chciałby też przypomnieć, że trwa proces
restrukturyzacji w Przewozach Regionalnych i pomimo różnorakich kłód
rzucanych pod nogi, w roku 2016 Spółka osiągnęła po raz pierwszy dodatni
bilans. Szacowany zysk, to ponad 50 mln złotych i to nie jest wynik bez
znaczenia. Zatem każde działania podejmowane w celu jej szkalowania,
dyskryminowania i prób czy też gróźb likwidacji PR są działaniem na
szkodę PR, rządu polskiego, społeczności lokalnej oraz Polski i powinny
być traktowane, jako działalność terrorystyczna przeciw największemu
narodowemu przewoźnikowi regionalnemu.
Dziękuję za rozmowę. fot.SolkolArt
|
| | |
|
|
|
|
|
|
Copyright "Wolna Droga" |
|
|
|
|
|